בצל המתיחות הביטחוניתהנהגת האסירים הפלסטינים הודיע הבוקר (שישי) על החרפת הצעדים נגד הנהלות בתי הכלא הביטחוניים בישראל, במסגרת "תוכנית המאבק להתמודדות עם מדיניותו הקיצונית של השר בן גביר וצעדי הדיכוי נגדם".

בתוך כך, האסירים הביטחוניים קיבלו החלטה משותפת לשרוף תאים באגפים שונים בבתי הכלא. לטענתם, הפעולה באה בתגובה לצעדי הענישה נגדם, ולאור עיכוב הנהלות בתי הסוהר בהיענות לדרישותיהם. במקביל, סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" דיווחה כי אמש "הסתערו" סוהרים בבית הכלא 'נפחא' על תאי האסירים וביצעו חיפושים נרחבים. 

אסירים ביטחוניים (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)
אסירים ביטחוניים (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)

לפני כחודש, הנהגת האסירים הפלסטינים הורתה לאסירים בבתי הכלא הישראלי לפתוח בשביתת רעב ולנקוט צעדי מרי נוספים, החל מתחילת חודש הרמדאן. זאת, בעקבות שורה של צעדים שנקט השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נגד התנאים המופלגים שלהם זכו האסירים, וביניהם סגירת מאפיות פיתות.

בהצהרה הרשמית שפורסמה אז, נכתב כי "הדרישה היחידה שלנו היא החופש שלנו, וכולם חייבים לקלוט את המסר הזה ואת קולנו. אנחנו לא יכולים עוד לסבול את המשך ההתעללות בנו יומם ולילה, וההתקפה על כבודנו וכבודן של האסירות שלנו. השביתה הזו, שכותרתה היא 'חירות או מות קדושים', היא צעד שכל אסיר מכל הפלגים ייקחו בה חלק".