בצל ההחלטה הדרמטית של בג"ץ, שאסרה על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להתערב בניהול פעולות המשטרה, גורמים בכירים במשטרה מסרו היום (ראשון) ל'מעריב' כי במערכת מנסים לשמור על ממלכתיות, כאשר המסר שמועבר הוא - "מכבדים את החלטת בג"ץ, מכבדים את רה"מ, ויחד עם זאת - ממשיכים לפעול על פי נהלי המשטרה, כאשר קצינים ומפקדים בשטח מקבלים החלטות בהתאם להתרחשויות ובכפוף לנהלים".

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "לא נקבל אנרכיה ואלימות בשום צד"

כמו כן, מסרו גורמים בכירים כי "המשטרה לא תמנע הפגנות ומחאה, אולם תפעל באפס סובלנות כלפי מפרי הסדר". כאמור, בג"ץ קבע כי על השר לביטחון לאומי להימנע ממתן הוראות אופרטיביות למשטרה, בין במישרין ובין בעקיפין, במיוחד לגבי מחאות והפגנות כנגד השלטון. ההחלטה התקבלה לאחר שורה של עתירות שהוגשו כנגד השר בן גביר וכן החלטת היועמ"שית להקפיא את הדחתו של מפקד מחוז תל-אביב עליה הורה בן גביר במטרה לבחון את חוקיות המינוי. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בן גביר (צילום: מרק ישראל סלם)
בן גביר (צילום: מרק ישראל סלם)

בתוך כך, בפתח ישיבת הממשלה אמר רה"מ בנימין נתניהו כי "לא נקבל אנרכיה. לא נקבל אלימות בשום צד, מצפה מהמפכ"ל והמשטרה לאכוף את החוק למנוע אלימות וחסימת צירים. מצפה מהשב״כ ומהפרקליטות לפעול בנחישות נגד אלה שמסיתים לרצח של שרים וח״כים או של ראש הממשלה ומשפחתו בלי להעלים עין או לעגל פינות. מצפה מהרמטכ"ל להיאבק בסרבנות, אין לזה מקום. לא נשלים עם תופעות כאלה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<