הפצוע בפיגוע הירי בחווארה מוקדם יותר היום (ראשון) הוא דיוויד שטרן, תושב איתמר, אזרח אמריקאי, מאמן כיתות הכוננות בשומרון. שטרן, חייל לשעבר במארינס (חיל הנחתים של ארה"ב), נורה יחד עם אשתו בכביש הראשי בחווארה שבשומרון ונפצע באורח בינוני-קשה. אשתו, גם היא אזרחית ארה"ב, נפצעה באורח קל. 

פיגוע בחווארה: ישראלי נפצע קשה מירי לרכבו, הצליח להשיב אש ופגע במחבל
מקורב לח"כית מעוצמה יהודית קורא: "למחוק את חווארה עכשיו"

ד"ר ערן רוטמן, מנהל בית החולים בילינסון, עדכן על מצבו של שטרן: "הפצוע הובא במצב בינוני בהכרה מלאה, הרדמנו אותו כדי להקל על כאביו, מצבו יציב. לא נשקפת סכנה לחייו. כאשר הוא הגיע לכאן, הפגיעה באזור הראש התבררה כפחות חמורה ממה שדווח מהשטח. היה כאן נס גדול".

שלמה בלאס, גיסו של שטרן, אמר עם הגעתו לבית החולים: "היה פה נס גדול. שילוב של סיעתא דשמיא של דוד שתפעל את האירוע באופן ראוי לציון. הוא לוחם. אנחנו מקווים שהחדשות הרפואיות ימישכו להיות חיוביות. הוא לוחם מיומן ותפקד בקור רוח ברגע האמת. הוא פעל בנחישות וצריך גם להודות לה'".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, קרא לשגריר ארה"ב לאחר הפיגוע "להגיע עכשיו לכאן לבית החולים להכנס איתי יחד לחדר להסתכל לו בעיניים ולתת תשובות, לתת הסברים, אני דורש מכאן ממשלת ארה"ב להפסיק את הלחץ ההיסטרי על ממשלת ישראל כנגד פעילות צבאית אפקטיבית של צה"ל, כנגד פעילות מערכת הביטחון, כנגד ההתיישבות היהודית בשומרון שאותה המחבל הנאלח הזה תקף היום".

עוד הוסיף דגן: "התושב הזה הגיבור הזה הוא גיבור חי, פאר ההתיישבות בשומרון, שהגן בגופו על אשתו בעצמו, איש אמנויות לחימה איש ביטחון ואיש חינוך. תוך כדי שהמחבל הנאלח יורה עליו בכביש הראשי והוא נפצע בראשו מהירי, שלף את הנשק שלו וירה בחזרה. בתושייה שלו הציל את החיים שלו ושל אשתו, גיבור ישראל, גיבור השומרון, ההתיישבות בשומרון חזקה אנחנו מודים לצוות בלינסון על הטיפול הרפואי ומחזקים את ידי חיילי צה"ל ומערכת הביטחון כולנו דורשים מהממשלה להשיב מלחמה שערה, להפוך את הדיסקט, להחזיר את המחסומים הביטחוניים לעזאזל, לאסוף את הנשק; לצאת למבצע צבאי כנגד ה'רשות הפלסטינית' הטרוריסטית שעומדת מאחורי גל הטרור הזה".

דגן המשיך ואמר: "אי אפשר להמשיך את המציאות של הממשלה הקודמת ולצפות לתוצאה. אנחנו לא נסכים בשום אופן להיות ברווזים במטווח. לא נסכים להפקיר את החיים של תושבי השומרון. ומכאן מבית חולים אני קורא - יש לנו צה"ל אחד, מדינה אחת, יש לנו הרבה תביעות וגם כעס כלפי הממשלה והוא מוצדק וצריך לומר את זה גם לממשלה שאנחנו תומכים בה וביחד באותה נשימה, אני אומר בצורה ברורה, הפניה היא רק כלפי הדרג הפוליטי וכלפי הממשלה. אנחנו לא לוקחים את החוק לידיים ואנחנו לא עושים דברים שאסור לעשות, יש לנו דרישה נכונה מוסרית מאין כמותה מהממשלה שלנו ובזה אנחנו צריכים להתרכז אל מול הממשלה הדרישה וצה"ל הוא זה שצריך לקבל את הפקודות ולתת מכה שערה".