פורום המילואים התייחס היום (שלישי) למאבק נגד המהפכה המשפטית, והודיע כי יסלים את המחאה אם יחוקקו את התוכנית במלואה, לא יתגייסו למילואים.

בכיר לשעבר בצה"ל: "ראשי מערכת הביטחון - היכונו למבחן הכי קשה שעמדתם בו אי פעם"
דרך הפשרה: לרמטכ"ל אין באמת דרך להיאבק בסרבנות. הכדור נמצא אצל נתניהו

סגן אלוף במיל' רון שרף ממובילי המחאה, לוחם בסיירת מטכ"ל לשעבר ומפקד הגיבושים של היחידה אמר: "הבטן מתהפכת אבל אנחנו נאלצים להודיע על הסלמת המאבק", אמרו בפורום המילואים, "אחד עשר שבועות אנחנו במחאה ברחובות, ממשיכים לדהור לחקיקה, שר הביטחון שותק והממשלה מפרה את החוזה בינה לבינינו. רשות מבצעת עם כוח בלתי מוגבל היא דיקטטורה. אנחנו מפחדים מכוח בלתי מוגבל. אם חוקי הדיקטטורה יחוקקו, לא יוכל להתקיים צבא עם".

"צבא העם קיים רק בדמוקרטיה", הוסיפו, "במידה ויחוקקו החוקים אנחנו ועוד עשרות אלפים שאיתנו למילואים. הצבא מתפרק, אנחנו רואים את זה, הקול שלנו רועד. אנחנו חלק בלתי נפרד מהצבא והוא מתפרק לנו. עד כה עצרנו את האנשים שלנו מלבצע את זה, אבל הקו האדום מתקרב. כולם צריכים לדעת שאנחנו עושים זאת מאחריות ואהבה גדולה למדינה שלנו".

פורום המילואים  (צילום: אבשלום ששוני)
פורום המילואים (צילום: אבשלום ששוני)

כמו כן, שלחו אתמול 236 מפעילות ומעילי כטמ"מ במיל' מכתב ממוען לרמטכ"ל הרצי הלוי ולמפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, כי במידה ותעבור החקיקה ישקלו האם להמשיך ולהתנדב למילואים.

"החקיקה תקרע את יחידות הכטמ"מ מבפנים ותפגע ביכולתן להמשיך ולתפקד ככוח אסטרטגי משמעותי בצה"ל", מסרו, "מחויבותנו לביטחון ישראל, לחוק ולרוח צה"ל תביא אותנו להתייצב לצווי מילואים נקרא בשעת חירום. אולם, במציאות שתיווצר היה ותתקבל החקיקה במתכונתה הנוכחית, יצטרך כל אחד ואחת מאיתנו לשקול, בלב כבד, האם להמשיך ולהתנדב לשירות מילואים פעיל".

המפעילים לוקחים כיום חלק מרכזי בתקיפות של חיל האוויר ולעיתים גם בסיכולים ממוקדים, סבורים כי פגיעה בעצמאות מערכת המשפט ומעמדה בעולם עשויה להוביל להתנגשות עם המשפט הפלילי הבינלאומי. במצב כזה סבורים החותמים כי הדבר יסכן אותם באופן אישי.