פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד דוד רבינוביץ', תושב שילה כבן 20, בגין יידוי אבנים לעבר משאית ותקיפת לוחמים מחטיבת כפיר.

על פי כתב האישום, רבינוביץ' הגיע יחד עם אנשים אחרים לכניסה לכפר אל מועייר לפני כחודש, זאת כמחאה על יידוי אבנים אל מכוניות של יהודים שהתרחש מוקדם יותר באותו היום. רבינוביץ' כיסה את פניו ברעלה, וכך גם עשו אחרים נוספים.

לפי מידע שהגיע למעריב, במהלך יידוי האבנים לעבר רכבי היהודים אם ובתה נפצעו. בתגובה ליידוי האבנים, ירדו עשרות תושבים יהודים לעבר הכביש בכדי להפגין ובמהלך ההפגנה התרחשו האירועים המתוארים בכתב האישום. 

כשבכביש נסעה משאית עם לוחית זיהוי פלסטינית, רבינוביץ והאחרים שנכחו במקום יידוי עליה אבנים. על פי כתב האישום, זריקת האבנים נעשתה ממרחק של כחמישה מטרים מהמשאית "במטרה לפגוע במשאית ובנוהג בה, בשל היותו ערבי". כתוצאה מיידוי האבנים, שמשת המשאית התנפצה.

לאחר מכן, כאשר הגיעו למקום לוחמים מגדוד שמשון של חטיבת כפיר בכדי למנוע יידוי אבנים על רכבים ולמנוע את חסימת הציר, רבינוביץ' התעמת עם הלוחמים ודחף שניים מהם בכדי להפריע להם למלא את תפקידם.

גורמים בהתיישבות מסרו למעריב כי "המערכת נמצאת בטראומה מאירועי חווארה והחליטה לא להכיל שום הפגנת מחאה מצד תושבים, רגועה וחוקית ככל שתהיה. שורת הפגנות מחאה של תושבים בעקבות פיגועים בשבועות האחרונים נענו בתגובה חריפה ולא פרופורציונלית מצד מערכת הביטחון, שכללה מעצרים סיטונאיים ואלימות רבה לעבר התושבים".

עוד נמסר כי "במקום לנסות למגר בכל דרך את המחאה הצודקת, היינו מציעים למערכת הביטחון להשקיע את משאביה במיגור הטרור הרצחני, אשר גורם למחאות היהודים שמותקפים השכם והערב".

מטעמו של דוד רבינוביץ' לא נמסרה תגובה.

תגובת עורכי הדין משה פולסקי ועדי קידר מארגון חוננו "כתה האישום הזה לא היה צריך לבוא לעולם. הפרקליטות הולכת שבי אחר עדויות מפוברקות של חיילים בסיוע חוקרי משטרה שהכשילו את הליך ההגעה לחקר האמת בתיק. אנו סמוכים ובטוחים כי תיק זה יסתיים בלא כלום".