קרוב לאלף טייסי עבר של חייל האוויר פרסמו היום (שבת) מכתב בו הם יוצאים בתמיכה גורפת בטייסי המילואים שהודיעו על החלטתם להקפיא את ההתנדבות במילואים, וזאת כתגובה לרפורמה המשפטית של הממשלה.

הרצי הלוי לממשלה: עקב מחאת משרתי המילואים, צה"ל על סף צמצום היקף המבצעים | דיווח
לא רק בחיל האוויר: מספר מקפיאי שירות המילואים מתעצם ומתרחב

במכתבם ציינו כי "החוזה הבלתי כתוב בין הטייסים וכלל משרתי המילואים בשאר זרועות צה"ל לבין המדינה מיום הקמתה היה חד וברור; אנחנו נסכן את חיינו בשמירה על ביטחון המדינה, והמדינה תשמור על נשמתה כמדינה דמוקרטית לפי עקרונות מגילת העצמאות ורוח צה"ל. הערכים עליהם חונכו הטייסים לאורך דורות לא מאפשרים להם להמשיך ולשרת את המדינה שמשנה פניה מדמוקרטיה לדיקטטורה".

"למילואים מתנדבים רק בדמוקרטיה", הוסיפו, "אנו, טייסי העבר, עומדים מאחורי הטייסים הפעילים בהחלטתם. אנו קוראים לממשלה: עצרו את רכבת החקיקה, אל תדחפו את הטייסים ושאר משרתי המילואים אל מחוץ למעגל ההתנדבות".

מטוס F-16 של חיל האוויר (צילום: עופר צידון, פלאש 90)
מטוס F-16 של חיל האוויר (צילום: עופר צידון, פלאש 90)

כאמור, המכתב מגיע לאחר ש-37 טייסים במילואים בטייסת הקרב 69 של חיל האוויר הודיעו כי לא יתייצבו לאימונים במחאה על הרפורמה המשפטית. בסופו של דבר נמצא פתרון לסוגיה, והטייסים הגיעו לאימון על מנת לדון במצב. 

כמו כן, אתמול הודיעו כ-180 בוגרי 8200 שעד כה התנדבו לשירות מילואים פעיל, כי הם יפסיקו להתנדב וציינו כי "לאור ההתפתחויות האחרונות ופעולותיה האחרונות של הממשלה, דהירת הממשלה לקידום חקיקה אנטי-דמוקרטית ללא הידברות ותוך התעלמות מוחלטת מחלקים רבים בעם, אנו מודיעים לשר הביטחון כי אנו מפסיקים להתנדב לשירות מילואים פעיל".