לאחר ששר הביטחון יואב גלנט נשא אמר דברים וקרא לעצירת החקיקה במסגרת הרפורמה המשפטית, 15 אלופים במיל' שיגרו מכתב תמיכה בשר. בתוך כך, האלוף (מיל') אליעזר (צ'ייני) מרום שוחח הערב (ראשון) עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM והתייחס לאזהרות הביטחוניות שהביע גלנט, לטענה כי אנו נמצאים ב"הפיכה צבאית", וכן לפניית הפרסה של שר החקלאות אבי דיכטר.

בפתח השיחה, התייחס למכתב התמיכה בשר הביטחון: "אנחנו מגבים את יואב, שעבר תקופה לא פשוטה, הוא מכיר את מפת האיומים מסביב היטב, יותר טוב מכולנו. הוא מכיר את מה שמתחולל בתוך הצבא, הוא מכיר את מה שקורה בשירות הביטחון הכללי, והוא הגיע למצב שבו היה חייב לנקוט עמדה. הוא מימש את אחריותו, זו אחריותו לנקוט עמדה ולומר 'זו דעתי, יש פה בעיית ביטחון חריפה מאוד לישראל, ואני מוכרח להגיד את זה'. הוא מימש את אחריותו ועשה את הדבר הנכון".

יואב גלנט, הרצי הלוי (צילום: דוד כהן פלאש 90 )
יואב גלנט, הרצי הלוי (צילום: דוד כהן פלאש 90 )

לאחר מכן, פנה אריה אלדד לאלוף (מיל') מרום ושאל: "אנשי המילואים משתמשים בכוח הצבאי שיש להם כדי לשנות החלטות שלטוניות - איך זו לא הפיכה צבאית?". מרום השיב כי "זו לא הפיכה צבאית, כל האנשים האלה הם מתנדבים. הם באים ואומרים 'אני לא מתנדב יותר', זה הכול. הם לא מרימים רובה. פה אין טנקים, ואין מטוסים".

"האנשים האלה אני חושב שהם שגו, סרבנות אסור היה לה להתרחש פה, סרבנות זה קו אדום בוהק. האנשים האלה טעו וטועים ואנחנו ננסה לפעול ככל האפשר כדי להחזיר אותם לדרך המלך. בסוף המספרים של האנשים שלא מתכוונים להתנדב למילואים לא גדולים, אבל הם נמצאים בצמתים שיכולים לייצר בעיה לצבא, ונדמה לי שיואב מבין את זה היטב", הוסיף.

בהמשך, התייחס מרום לאיומים הביטחוניים שהצהיר עליהם גלנט בנאום. לדבריו, "קודם כל לגבי הרפורמה, אני חושב שכולנו חושבים שצריך רפורמה, באיזו צורה זה סיפור אחר. יש פה בעיה בעוצמה ובדרך, אני שם את זה בצד. אני חושב שהפיגוע במגידו הוא טריגר מאוד משמעותי והוא המחיש בפעם הראשונה את הקרבה שלנו לעימות במזרח התיכון, שלא יסתיים רק בעימות מול חיזבאללה".

"זה יהיה עימות בזירות שונות, היינו כפסע מהדבר הזה. אוטובוס עובר וחלילה נפגעים פה 20 איש, אנחנו נמצאים במלחמה מול חיזבאללה, אין ספק בעניין הזה. היינו קרובים לזה, למזלנו הם עשו כמה טעויות והטעויות האלה גרמנו לזה שבסופו של דבר לצערי הרב נפגע הבחור ההוא", הוסיף.

אבי דיכטר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אבי דיכטר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כמו כן, נשאל האלוף (מיל') מרום, האם מכתבי הסרבנות עלולים לגרום למלחמה? מרום השיב כי "אפשר לפרש את זה גם ככה, אבל בוא נגיד שזה לא בדיוק הדבר הזה. בסיכומו של דבר, אני חושב שכולנו מבינים שמדינת ישראל ביום שיהיה כזה דבר, זו דעתי, ביום שחלילה אחד הצדדים פה במזרח התיכון יחליט שישראל חלשה מספיק ושאפשר לתקוף אותה, אני חושב שהפרשנות שלהם לא נכונה. יחד עם זאת, הדבר הזה זולג מהמילואים לסדיר ואנחנו נמצאים במצב לא טוב".

בסיום, התייחס לפניית הפרסה של השר דיכטר, ואמר: "אני לא אוהב את האירוע הזה, אני מכיר את דיכטר היטב, כאיש עם עקרונות, נורמות וערכים מאוד גבוהים, אבל כנראה יש דברים שנשגבים מבינתי. עצוב לי. אני לא אהבתי את מה שקרה פה בימים האחרונים, אני מודה. זה מפריע לי, כואב לי, אני לא ישן בלילות מהדברים האלה. אני חושב שהמדינה שלנו שינתה קצת את אופייה וזה ממש חבל, ועדיין אפשר לתקן. אני קורא מפה לראש הממשלה, אדוני ראש הממשלה - תעצור רגע אחד, זה לא אומר שלא תהיה רפורמה, תהיה רפורמה, אבל תעצור רגע. אנחנו לפני פסח, משפחות לא ישבו יחד בליל הסדר, זה דבר נורא עצוב".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm