בבוקר שאחרי פיטורי שר הביטחון יואב גלנט והמשבר במערכת הביטחון, התראיין הכתב הצבאי של מעריב, טל לב רם לתוכנית "שבע תשע" ב־103FM. בשיחה עם ענת דוידוב וגדעון אוקו, הביע לב רם את החששות במערכת הביטחון ביום שאחרי: "אם גלנט היה חלש מדי - מה אמור להגיד לעצמו מפקד חיל האוויר? אולי הרמטכ"ל בסכנה?"

האזינו לקטע מהתוכנית:

לב רם הוסיף כי שוחח עם השר גלנט: "התרשמתי מבן אדם שמבין מצויין את המצב, שבסביבתו מבינים שיש סיכוי סביר מאוד שנתניהו יפטר אותו. היה מאוד רגוע, שקט". גלנט התייחס גם לשיח סביב איוש השר דיכטר לתפקיד: "בלי שהוא אמר לי כשעלה הנושא של דיכטר חשתי בוז. הוא לא הופתע מהלילה. אני חושב שדיכטר יעשה את טעות חייו כמי שכאילו לוקח את ההצעה הזו רק שיהיה רשום על שמו".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כנשאל לב רם על המשמעות הביטחונית סביב פיטורי השר, אמר: "זו שערורייה, לא פחות מזה. זה חוסר אחריות, בכלל לא משנה מאיזה צד של הוויכוח או של המפה הפוליטית. גלנט שם על השולחן לנתניהו הרתעה אסטרטגית, ביטחונית, מדינית, פנים צבאית, ולמעשה הדבר הזה שקורה אתמול, שבו אתה מוציא את הלבנה הזו, זה סוג של אמירה שאומרת גם לרמטכ"ל, לראש המוסד, השב"כ - 'אל תגידו את עמדתכם, תגידו רק מה שאנחנו רוצים לשמוע'".

"כשאחת הטענות כתירוץ להתנהלות הזו, בלב מתיחות כזו עם חיזבאללה וכו', לעשות דבר כזה, כשאחד הטיעונים המרכזיים בא ואומר 'גלנט היה חלש נגד הסרבנות ולכן צריך אולי מישהו חזק יותר' - אני שואל את עצמי: אם גלנט היה חלש מדי - מה אמור להגיד לעצמו מפקד חיל האוויר? אולי הרמטכ"ל בסכנה? ראש אמ"ן?", הוסיף לב רם. "לכן אני אומר, שהסיפור של השבר במטה הכללי סביב העניין הזה אמיתי, גדול מאוד, חזק מאוד. אם חיילים בסדיר עכשיו יעשו פעולות כאלה ואחרות זו סרבנות, כשאיש מילואים מתנדב זו אינה סרבנות, זו בעיה דרמטית של הצבא שצריך לטפל בה". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM