הרמטכ"ל הרצי הלוי התייחס הערב (שלישי) פעם נוספת לרפורמה במערכת המשפט ובלחצים שמופעלים עליו להביע את דעתו. 

במהלך טקס מצטייני הרמטכ"ל המתקיים בכל שנה לכבוד יום העצמאות, אמר הלוי "בימים האחרונים לֹא מעט אנשים אומרים לי 'תבחר באיזה צד של ההיסטוריה אתה רוצה להיות'. הם, אגב, משני צידי המחלוקת. וזו תשובתי: 'בחרתי'".

"אנחנו בחרנו, ברגע שלבשנו מדים, בחובה, בקבע ובמילואים, בחרנו להיות בצד שמגן על המדינה. בחרנו להיות אלה שמאפשרים כאן את החיים, את השגשוג, וכן - גם את הזכות להיות חלוקים, אמר והוסיף: "זו המצוינות שלנו בפרוס חג הפסח: להיות מגיני המדינה כלפי חוץ גם כשקשה בפנים". 

הפגנה בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך התייחס הרמטכ"ל גם למחאה הגוברת בקרב אנשי המילואים ובוגרי הסיירות המובחרות. "בתארו את ה'חלוץ', אמר יוסף טרומפלדור: 'לנו דרושים אנשים מוכנים לכל, לכֹל מה שתדרוש ארץ ישראל'", אמר. "בהמשך הוא גם פירט: 'חסר גלגל? אני הגלגל'. זוהי המסירות המתחייבת כשאנו לובשים מדים. לא בוחרים משימות, לא בוררים אותן – מבצעים".

לפני מספר שבועות ניצב הרמטכ"ל תחת ביקורת, בעקבות דיווחים שאמר בישיבה "עדיפה דיקטטורה בטוחה על אנרכיה". בהמשך חזר בו מדבריו ואמר: "באחת מן השיחות עלתה התייחסות באשר לנקודת קיצון אליה המחלוקת עלולה להתפתח. השבתי תשובה ערכית על חובתנו להגן, על כך שאהיה במדינה הזו תמיד והוספתי משפט שלא הייתי צריך לומר ושאינו משקף את תפיסת עולמי לחלוטין".