טל לב רם, הכתב הצבאי של 'מעריב', התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של ניסים משעל וגדעון אוקו ב-103FM, והתייחס לדבריו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שאמר כי לא צפוי להזמין בקרוב את רה"מ נתניהו לבית הלבן.

בן גביר על דברי ביידן: "ישראל היא לא עוד כוכב בדגל של ארה"ב"
ביידן: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב" - כך הגיב ראש הממשלה

"מדובר בפיגוע מדיני", הבהיר לב רם בפתח דבריו, "מבחינה אסטרטגית-ביטחונית זה משפיע איך מסתכלים עלינו ומה תפקידנו מול ארה"ב. ברמה הביטחונית-מדינית יש לדבר הזה משמעות מיידית. ישראל נתפסת כשער לארה"ב ומכאן הרבה מאוד קשרים שקשורים למדינות המפרץ וכו', הסכמים עניינים. בנושא הביטחוני, השנתיים האחרונות היו ברמת הידוק קשרים, זה בא לידי ביטוי בתרגיל האחרון, אולי בפעם הראשונה חלקו מטרות משותפות בתכנון, בכל הנוגע לאיראן, שזה באמת רמה מאוד משמעותית".

לאחר מכן התייחס לניסיון הפיגוע באתונה ואמר: "העניין הזה רק מראה את הניסיונות. אסור לזלזל אבל צריך לומר לא משהו ברמה מקצוענית גבוהה של האיראנים, אבל בהחלט רמה מודיעינית. מה שהיה בשורה התחתונה זה בעצם שהמשטרה וכוחות מיוחדים של יוון תופסים שני פקיסטניים ממוצא איראני שחודרים את הגבול דרך טורקיה, עושים סיורים גם בבית חב"ד, גם במסעדה הסמוכה, ומתכננים פיגוע שהמטרה שלהם להביא יותר מחמישים אנשים למסעדה ואז לפגוע בהם. כשאתה עוטף את הדבר הזה אתה מבין שרמה גבוהה מאוד לא הייתה שם, הם כן עברו איזו הכשרה קצת יותר מקצועית, ועדיין זו רק דוגמה אחת להרבה ניסיונות של האיראנים".

"הציר האיראני, חיזבאללה, חמאס, בתקופה הזו מזהה רואה ועולה יותר להתקפה", הוסיף, "ניסיונות כמו שאנחנו רואים באתונה היו לפני, אבל כשאתה מסתכל על המגמה זה בהחלט מגמה שהציר יותר רוצה לאתגר את ישראל אבל הניסיון באתונה הוא דוגמה אחת, לשמחתנו המוסד עוצר לא מעט ניסיונות מהסוג הזה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM