מכתב של הגף הטכני למפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, לרמטכ"ל הרצי הלוי ולשר הביטחון יואב גלנט פורסם היום (רביעי), ובו קוראים הטכנאים לטייסים לחזור באופן מידי להתייצב לשירות מילואים, "לבקש את סליחתנו" ו"להציל את טיפת הכבוד האבוד שנותרה בנו ולהשיב את המוטיבציה האדירה שהייתה נטועה בתוכנו".

בתוך כך, בעקבות קריאות רבות לסרבנות למילואים בקרב טייסי חיל האוויר, כאות מחאה על הרפורמה במערכת המשפט, חתמו מאות מכונאים בחיל האוויר על מכתב לפיו יפסיקו גם הם להתייצב למילואים, זאת במידה הרפורמה לא תעבור. רב סמל ראשון (מיל') גל קלך, מפקד דת"ק בטייסות F16 ו־F15, שוחח עם ארא"ל סגל ויריב אופנהיימר ברדיו 103FM והגיב לדברים.

"מתנדבים רק בדמוקרטיה": כאלף טייסי עבר בחיל האוויר הביעו תמיכה במחאת המילואים
הרמטכ"ל על הרפורמה המשפטית: "בחרתי בצד שמגן על המדינה"

"המכתב שהופץ על ידי כביכול מכונאים וטכנאים דרג א' הוא לא נכון", טען קלך, "זו לא מחאה שנלחמת בצד השני, בצד הטייסים. אנחנו לא קוראים לסרבנות, להפך - אנחנו נמשיך, נגיע לטייסות, נשרת ונעשה כל מה שיידרש מאיתנו כדי לשמור על עם ישראל, מדינת ישראל. בשביל זה הוכשרנו לתפקידים האלה כדי לחמש, לתדלק ולשמן את המכונות האלה שיעלו לאוויר וישמרו פה על כל אזרח, יהודי, חרדי, ערבי, על כולם. זו המשימה העיקרית שלנו, לזה נשבענו, נמשיך ונעשה את זה. נבוא למילואים ביד רמה ובכבוד גדול".

"כמובן שיש תחושת כעס, גם אולי קצת תחושה של שביזות, שקומץ קטן מהטייסים הרשה לעצמו להשתמש בדבר הזה שנקרא טייס חיל האוויר הישראלי ואמר 'אנחנו לא נבוא לשרת אם תהיה פה ממשלה כזו או אחרת'. לא נסרב לעולם לבוא למילואים, אף טכנאי בחיל האוויר לא יסרב לבוא למילואים", שיתף.

"לא משודר שום כעס כזה או אחר, אף אחד לא יכול לכעוס", הבהיר קלך. "יש תחושה של שביזות קלה, זה בסדר, זה יעבור. הטייסים מגיעים כל יום לדת"קים, מוציאים אותם לטיסה בחיוך, מצדיעים להם. כל אחד מבצע את המשימה שלו. מפקדי הטייסות מדברים, והמטרה הכללית והעיקרית - להוציא את הפוליטיקה מהצבא, זה לא משהו שצריך להיות שם".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm