כלי התקשורת בסוריה דיווחו הלילה (בין רביעי לחמישי) כי חיל האוויר הישראלי תקף בדרום הבירה דמשק, ובעקבות כך הופעלו סוללות ההגנה האווירית. בתוך כך, הערוץ הסעודי "אל-חדת'" מסר כי שני חיילים סורים נפצעו במהלך התקיפה.

לפני כשבוע, דיווחו בסוריה על תקיפה ישראלית בנמל התעופה בחלב שבצפון המדינה. מערכות ההגנה האווירית הופעלו ופיצוצים נשמעו באזור. על פי הדיווח, התקיפה בוצעה באמצעות ארבעה טילים.

לפני כשלושה שבועות, דיווחו בסוריה על תקיפה ישראלית בעיר חלב. גורמי אופוזיציה בסוריה טענו כי התקיפה כוונה לעבר אתרים צבאיים השייכים למשטר ולמליציות האיראניות. על פי ההערכות, טיל אחד או שניים הצליחו לפגוע במסלולי הנחיתות של שדה התעופה בחאלב. ההגנה האווירית יירטה טילים נוספים שניסו לפגוע באתרים של הצבא הסורי בחאלב.

בתוך כך, משרד החוץ הסורי התייחס לתקיפה שיוחסה לישראל בסמוך לנמל התעופה בחאלב, והצהיר כי "התוקפנות הישראלית משקפת שוב את הברבריות וחוסר האנושיות של הישות הישראלית". כמו כן, המשרד אישר את הדיווח בסוכנות הידיעות הערבית-סורית SANA, כי נמל התעופה הושבת.

בהצרה הרשמית של משרד החוץ הסורי, נמסר בנוסף כי "התקיפה נגד נמל התעופה הבינלאומי בחאלב הוא פשע כפול, שכן הוא משמש למטרות אזרחיות, כאשר הייעוד העיקרי בימים אלו הוא לסיוע ההומינטרי לקורבנות רעידת האדמה ההרסנית שפקדה את המדינה". בסוריה שלחו מסר חריף לישראל, ומסרו כי "התוקפנות משקפת את הנוהג הישראלי בהפרות חריפות ובוטות של המשפט הבינלאומי, לרבות המשפט ההומניטרי הבינלאומי. סוריה מזהירה את ישראל מההשלכות של פשעיה, וקוראת לקהילה הבין לאומית לגנות את הפעולות לשים להם קץ, במיוחד כשהן מאיימות על הביטחון באזור ובעולם".