בסוריה דיווחו על תקיפה שלישית בארבעה ימים האחרונים אשר מיוחסת לישראל. פרשן "מעריב", טל לב רם, שוחח היום (ראשון) עם גדעון אוקו וטל שלו ברדיו 103FM ועדכן בפרטים חדשים בנוגע לתקיפה, ברקע סוגיית פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט.

דיווח בסוריה: חמישה אנשי צבא סורים נפצעו בתקיפה באזור חומס
דיווח: בכיר איראני נוסף נהרג בתקיפת צה"ל בדמשק

"אני לא זוכר בשנים האחרונות רצף של שלוש תקיפות. זה בעיקר מצביע על הזדמנויות שמזהים במערכת הביטחון", אמר. הוא הדגיש: "אין ברמה הצבאית איזושהי מחשבה של 'בואו נראה, יש בעיות פנים בישראל, אז בואו נתקוף בסוריה'". 

עוד אמר לב רם כי "תקיפות מהסוג הזה שאנחנו רואים בסוריה, זה לא בגדר החריג מאוד". עם זאת, הבהיר: "ההתנהלות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוגיית שר הביטחון היא שערורייתית".

"להחזיק ככה את מערכת הביטחון עם איזה שר ביטחון על תנאי זו פארסה בלתי נסבלת לביטחון המדינה. אין פה התנהלות תקינה בשום קנה מידה שאתה יכול להסתכל עליה אי פעם בעבר. גלנט נהנה היום מתמיכה מאוד גדולה בתוך מערכת הביטחון. זה היה עוד לפני המשבר", אמר.

תקיפות המיוחסות לישראל בסוריה בתוך ארבעה ימים, הוא רצף חריג גם בהסתכלות של עשור אחורה. התקיפות אומנם בסוריה אבל הכתובת מכוונות לחיזבאללה ואיראן. לא ניתן לנתק את הרצף הזה לכל הפחות כמסר לחיזבאללה ברקע הפיגוע במגידו.