המשטרה סיכלה אמש פיגוע דקירה באזור העיר העתיקה בירושלים, כך הותר היום (שני) לפרסום. אמש, הבחינו לוחמי מג"ב המוצבים בסמוך לשער שכם בעיר בתושבת רהט בשנות ה-30 לחייה שעוררה את חשדם לאחר שנצפתה כשידה בתוך תיק זמן ממושך. הלוחמים שניגשו לברר את מעשיה, איתרו בתוך התיק מספריים ועצרו אותה.

בחקירתה הודתה החשודה כי התכוונה לדקור שוטר באמצעות המספריים.  הבוקר, הובאה החשודה בפני בית המשפט השלום בירושלים שנעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרה בשבעה ימים לטובת מיצוי פעולות החקירה בעניינה.

המספרים ששימשו על פי החשד את החשודה (צילום: דוברות המשטרה)
המספרים ששימשו על פי החשד את החשודה (צילום: דוברות המשטרה)

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שיבח את ערנותם ותפקודם של לוחמי מג״ב שמנעו מהחשודה להוציא לפועל את כוונותיה והוסיף: ״לצד סיכולי פיגועים רבים שבוצעו ע״ב מידע מוקדם, הרי שהמענה למפגע הבודד הוא בראש ובראשונה ערנות, דריכות ומקצועיות השוטרים להתמודד ולסכל כל איום וכל ניסיון לפגוע בהם או באזרחי ישראל".

אתמול נחשף כזכור כי בפעילות שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נחשף וסוכל פיגוע ירי בירושלים. בחודש האחרון התנהלה בשב״כ ובימ״ר ירושלים חקירתו של עומר עאבדין, בן 21, תושב מזרח ירושלים, אשר נחשד בקשירת קשר לביצוע פעילות ביטחונית. במסגרת החקירה בשב״כ ובמשטרה נחשף כי עומר משתייך לתנועת חמאס ובמסגרת זו היה שותף לפעילות חמאס במסגרת ה׳כתלה אסלמיה׳, תא הסטודנטים מזוהה חמאס באוניברסיטת ביר זית.