הפרשן הצבאי של מעריב טל לב רם שוחח היום (שני) עם אריה אלדד ורוני בר-און בתוכניתם ב-103FM על הודעת סביבת רה"מ כי פיטוריו של השר גלנט נדחתה, ועל כלי הטיס שיורט אתמול בלילה על ידי כוחות צה"ל בצפון הארץ.

לאחר חדירת המל"ט לישראל, פרשן 'מעריב' מזהיר: "העניין רק יילך ויתעצם" 

בפתח הראיון אמר: "כתבנו אתמול שהאיראנים קרקעו בלי כוונה את גלנט כשר ביטחון, ומה שהיה נראה כסוג של הלצה, התברר שכנראה האיראנים עומדים מאחורי המל"ט מאתמול בלילה. צריך לראות את ההקשר הרחב, זה לא תלוש מסיפור שמתחיל בפיגוע סביב מגידו, ומה שנראה כתגובה ישראלית ברצף של שלוש תקיפות בסוריה למשך ארבעה ימים שזה חריג אפילו אל מול העשור האחרון. לא במקרה מגיעה התגובה שהיא דרך כוחות שפועלים מטעם איראן, כאשר סיפור המל"טים הופך להיות מאוד משמעותי".

מפגינים חוסמים את איילון לאחר פיטורי גלנט (צילום: אבשלום ששוני)
"אם אני צריך לנתק לגמרי את הרפורמה המשפטית, היא דומה למצב בו מונף כרטיס אדום והצדדים הולכים ל-VAR, והוא באופן מכוון נתקע במשך שמונה ימים, ועכשיו בחסות האיראנים והסולם הוא נתקע עד הודעה חדשה. לשים מצב בו אתה שם על הולד שר ביטחון, זה לא עניין אישי, זו כל מערכת הביטחון, זו שערורייה, לא פחות מזה. מעולם לא התיימרתי להיות פרשן פוליטי, אני יודע איך מסתכלים על זה במערכת הביטחון, בצורה שלא מצליחה להבין את הסיטואציה. כולם מעריכים שהיום אולי גלנט ייתן התנצלות רפה, מההיכרות שיש לי עם גלנט אני לא חושב שהוא מהאנשים שישנו את דרכם. כל הסיטואציה הזויה", הוסיף.

בסיום הראיון התייחס גם לתקרית כלי הטיס שיורט אמש בצפון: "בצה"ל מנצלים הזדמנות והפילו, סיפור רגיל. בצפון המל"ט הופל על ידי לוחמה אלקטרונית. העובדה שאתה מגיע ליכולת כזו בה אתה מרשה לעצמך לעשות את הפעולה מראה על התקדמות התחום, והיא חוסכת הרבה כסף. פחות מיממה יש לנו הפלת מל"ט בגבול הצפון, ואת הפעולה בקסבה של שכם בה יש שני הרוגים". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM