מערך הסייבר הלאומי התריע אתמול מפני התגברות של ניסיונות למתקפות סייבר של האקרים אנטי־ישראלים בחודש הרמדאן. זה עשור מציינים מספר ארגונים העויינים לישראל בכל שנה ב־7 באפריל את OPIsrael – יום תקיפות הסייבר נגד ישראל. מאחורי התקיפות עומדים האקרים בודדים, קבוצות תקיפה, ארגונים שונים וגם גופים רשמיים ממדינות המסוכסכות עם ישראל. המטרה המשותפת היא לגנוב מידע, לרבות פרטי כרטיסי אשראי, לשבש את הפעילות התקינה ובעיקר לפגוע בתדמית של מדינת ישראל.

אושר עשור, ראש מחלקת הסייבר בפירמת הייעוץ Auren ישראל ויועץ סייבר למשרד הביטחון, מסביר מה צריך לעשות כדי להתגונן. "על אנשים פרטיים להימנע מלחיצה על לינקים לא מוכרים גם אם המקור נראה מהימן", הוא אומר. "בנוסף יש להימנע ממתן פרטים אישיים או פרטי אשראי באתרים שאינם מוכרים, להגדיר סיסמאות חזקות ולהגדיר בכל שירותי האינטרנט שבהם משתמשים מנגנון 2FA – מנגנון הזדהות כפולה ששולח לכם למייל או לטלפון סיסמה חד־פעמית בתהליך הזיהוי".

עשור קורא לבעל נכסים אינטרנטיים כמו אתרים ושרתים "לבצע עדכוני אבטחת מידע וגרסאות למערכות ההפעלה, שירותים פתוחים, ספריות קוד, מערכות CMS, פלאגינים ולבצע גיבויים למידע הפנימי והחיצוני".

רון מירן, ראש תחום מודיעין סייבר בחברת רדוור, מוסיף: "אנו עדים בימים האחרונים להתגברות משמעותית של תקיפות סייבר על אתרי ממשלה, בתי חולים ותשתיות חיוניות בישראל, ואנו צופים כי התקיפות יתגברו באופן משמעותי".

ריה באשה, SecOps leader מחברת ELPC Networks, המתמחה באבטחת מידע וסייבר: "מתקפות הסייבר של OpIsrael משמשות תזכורת לאיום המתמיד שעמו מתמודדים ארגונים. כדי להישאר בטוחים מפני התקפות סייבר מסוג זה, חברות צריכות לנקוט גישה פרואקטיבית לאבטחת מידע".