ארגון חמאס בירך היום (שלישי) על פיגוע הדקירה שאירע בסמוך לצומת צריפין, בו שני צעירים כבני 20 נפצעו באורח קשה וקל. דובר התנועה בירושלים, מוחמד חמאדה, הצהיר: "אנו מברכים על פיגוע הדקירה המהווה תגובה ראשונה למלחמה שמנהלת ישראל במסגד אל-אקצא והכוונה להקריב קורבן. מה שעתיד לבוא יהיה אפילו גרוע יותר".

דובר התנועה עבד אל-לטיף אל-קאנוע, הדגיש: "אנו מברכים על פיגוע הדקירה בלב ישראל, במסגרת התגובה המתמשכת לפשעים של ישראל, והניסיון לשחוט קורבנות באל-אקצא. העם הפלסטיני וצעיריו ימשיכו להסלים את ההתנגדות כדי להגן על מסגד אל-אקצא ומפני הניסיון לייהד אותו. פיגוע הדקירה היום ליד תל אביב, ולפני כן פיגוע הדריסה בבית אומר מוכיחים את הכישלון של מערכת הביטחון הישראלית, ומוכיחים כי ההתנגדות מסוגלת להכות את ישראל בכל מקום כדי להגן על עמנו ועל קדושותינו".

חמושי חמאס בעזה (צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90)
חמושי חמאס בעזה (צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90)

בתוך כך, נמשכת המתיחות הביטחונית סביב הכוונה של ארגונים יהודיים להקריב את קורבן הפסח בהר הבית. העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המזוהה עם ארגון חיזבאללה, דיווח הבוקר כי "הפלסטינים נערכים לעימות חדש עם ישראל לאחר שחצתה את הקווים האדומים". זאת, במקביל להמשך המאמצים למנוע הסלמה בשיאו של חודש הרמדאן. 

גורמים המעורים בפרטים, מסרו לעיתון הלבנוני, כי הפלגים הפלסטינים קיימו בימים האחרונים דיונים עם המתווכים ממצרים וקטאר, במהלכם הודיעו כי הצעדים שיבוצעו על ידי יהודים בהר הבית, "מהווים חצייה של הקווים האדומים", וכי "לא ניתן לסבול את העניין הזה". ארגוני הטרור הזהירו כי "ממשלת ישראל מאפשרת לקיצונים לנקוט בפעולות, אשר יובילו לפיצוץ גדול באזור". עוד מסרו הפלגים, כי "הניסיונות החוזרים לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית יוצר תנאים דומים למצב ששרר לפני סייף אל-קודס" (שומר החומות).

עימותים ביהודה ושומרון (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
עימותים ביהודה ושומרון (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

אמש, בארגון חמאס הזהירו מפני הניסיונות להקריב קורבן בהר הבית, והצהירו כי "התוכנית מוסיפה שמן למדורה, הכיבוש נושא באחריות המלאה על כך, וכך גם על ההשלכות". בארגון גם הצהירו כי "הפלסטינים לא יעמדו בחיבוק ידיים מול פעולותיה של ישראל באל-אקצא וחילולו, וההתעלמות מרגשותיהם של מיליוני מוסלמים ברחבי העולם". כמו כן, ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור, איסמעיל הנייה, אמר כי "כל הניסיונות לחיסול הנוכחות הפלסטינית באזור כשלו".

כזכור, הדיווח הלבנוני מגיע לאחר שאתמול, כוחות צה"ל, לוחמי ומסתערבי מג"ב ושב"כ פעלו באזור הקסבה בעיר שכם, ועצרו שני מבוקשים החשודים בסיוע למחבל שביצע את פיגוע הירי בחווארה ב-25 במרץ, בו נפצעו שני לוחמי צה"ל. במהלך הפעילות, ירו הלוחמים לעבר חמושים שפתחו לעברם באש, וכן איתרו והחרימו ציוד צבאי, אקדח ותחמושת. בנוסף, איתרו הכוחות והחרימו רכב במרחב העיר, ממנו בוצע פיגוע הירי ב-26 בפברואר, בו נרצחו הלל ויגל יניב ז"ל.

במקביל, התבצעו שני מעצרים נוספים. בשכם, כוח דובדבן ביצע מעצר מסוערב ועצר מבוקש אחד. כמו כן, במרחב ראס אל-עין, שכונה בעיר שכם, פעלו ימ"ס איו"ש, סיירת גולנו וכוח מג"ב ועצרו מבוקש נוסף. בתוך כך, במהלך המעצר של ימ"ס, חוסלו שני מבחלים שפתחו באש לעבר הכוחות. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי שני המחוסלים הם חמד אל חלאק, שהיה פעיל בקבוצת הטרור "גוב האריות" ומחמד אבו בכר.