שני חיילי צה"ל נפצעו באורח קשה וקל בפיגוע דקירה הבוקר (ראשון) סמוך לצומת צריפין. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים שמיר-אסף הרופא. 

חמאס מברך על הפיגוע ומאיים: "תגובה ראשונה לכוונה להקריב קורבן באל-אקצא"

במהלך הפיגוע, המחבל ניסה לחטוף ללוחם שנפצע קשה את נשקו. חרף פציעתו, הלוחם נשכב על נשקו תוך ניהול מאבק פיזי עם המחבל, עד שנעצר על ידי אזרחים שהגיעו למקום. 

כוחות משטרה גדולים שהוזעקו לזירה, עצרו את המחבל מחמוד עואודה, בן 21 מחברון, לאחר שנוטרל קודם לכן על ידי עוברי אורח. הכוחות, בפיקוד מפקד המחוז ניצב אבי ביטון פתחו בסריקות בסיוע מסוק משטרתי, בסיומן נשלל החשד להימצאות מפגע נוסף. במשטרה מציינים כי המחבל פעל לבדו, החזיק בהיתר עבודה ביישובים הישראליים ביהודה ושומרון ונכנס בניגוד לחוק לישראל. בתום הערכת מצב הנחה מפקד המחוז לתגבר את כוחות המשטרה במרכזי הערים ועל העברת חקירת הפיגוע ליחידה המרכזית במחוז מרכז.

הפיגוע סמוך לצומת צריפין (צילום: דוברות המשטרה)
הפיגוע סמוך לצומת צריפין (צילום: דוברות המשטרה)

פרמדיק מד"א משה גלבשטיין שהגיע ראשון למקום סיפר: "במקום הייתה המולה רבה. אחד מהפצועים שכב על המדרכה והפצוע השני ישב בסמוך אליו. הם היו בהכרה וסבלו מפצעי דקירה בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימומים. הכנסנו אותם במהירות לניידת לטיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים בסמוך כשמצבו של אחד מהם קשה והשני קל. כוחות הביטחון במקום נטרלו את המחבל".

חובשת בכירה במד"א מיכל קופר ופרמדיקית מד"א יעל אנקונינה סיפרו: "הגענו במהירות למקום עם הניידת טיפול נמרץ וחברנו לכוחות הגדולים של מד"א שטיפלו בשני הפצועים בזירת הפיגוע. הכנסנו את הפצוע קשה במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו תוך כדי טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ומתן תרופות לבית החולים כשמצבו יציב".

הפיגוע סמוך לצומת צריפין (צילום: דוברות המשטרה)
הפיגוע סמוך לצומת צריפין (צילום: דוברות המשטרה)

חובש רפואת חירום במד"א אורי שטיינמץ: "הפצוע שנפגע באורח קל מדקירה בפלג גופו העליון ישב על המדרכה כשהוא בהכרה מלאה. הכנסתי אותו לאמבולנס ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות".

סינק פראמדיק מד"א משה גלבשטיין על פיגוע הדקירה בצריפין. (צילום: דוברות מד"א)

דובר המשטרה, נצ"מ אלי לוי, סיפר ב-103FM: "בתושייה רבה אזרחים שהיו בקרבת מקום הצליחו לנטרל את המחבל, הוא עצור כרגע על ידי השוטרים שלנו וכמובן ייחקר".

זירת הפיגוע סמוך לצומת צריפין (צילום: אבשלום ששוני)
זירת הפיגוע סמוך לצומת צריפין (צילום: אבשלום ששוני)
 

בחמאס בירכו על הפיגוע ומסרו: "תגובה ראשונה למלחמה שמנהלת ישראל במסגד אל-אקצא והכוונה להקריב קורבן. מה שעתיד לבוא יהיה אפילו גרוע יותר".