המתיחות מול איראן: בכיר במשרד ההגנה האיראני, סייד חמזה סראדר קלנדרי, התייחס היום (שלישי) לתקיפות המיוחסות לישראל בסוריה, והצהיר כי "אנו רואים את עצמנו מחויבים לסייע למדינות ידידותיות, כמו סוריה, בתחום ההגנה האווירית, ובהתמודדות עם מטרות אוויריות עוינות". זאת, לאחר שהשבוע, דווח כי שני יועצים במשמרות המהפכה נהרגו בתקיפות האוויריות שיוחסו לישראל בסוריה.

קלנדרי התייחס גם לפיתוח הנשק מתוצרת איראן, ואמר כי "לא ניתן להתעלם מהנשק האיראני, שהוא הצגת הידע והטכנולוגיה שלנו בזירה הבינלאומית. מדינות זרות שהשתמשו בנשק האיראני, עדות לצמיחה המדהימה של הידע והטכנולוגיה שלנו". הבכיר האיראני המשיך להתייחס בייצוא הנשק למדינות זרות, ואף אמר כי "סייענו למדינות זרות מבחינת ציוד, נשק וטכנולוגיה, כולם עדים לכך בתערוכות הבינלאומיות".

משמרות המהפכה (צילום: REUTERS/Caren Firouz (IRAN))
משמרות המהפכה (צילום: REUTERS/Caren Firouz (IRAN))

בהמשך, התייחס למתיחות הביטחונית עם ישראל, על רקע התקיפות שיוחסו לישראל בסוריה. לדבריו, "נקודה שאין להתעלם ממנה, היא שסוריה היא מדינת חסרת הגנה, ואינה יכולה להגן על עצמה מפני תקיפות אוויריות של המשטר הציוני. נכון לעכשיו, יש כמות גדולה של תקיפות שנענות בתגובה של הממשלה בדמשק, אך אנו רואים בעצמנו מחויבים לסייע לה".

הלילה, דיווחו כלי התקשורת בסוריה כי ישראל תקפה כמה יעדים בסמוך לבירה דמשק, וגם בנמל התעופה הבינלאומי. עוד דווח, כי שני באדם נהרגו וכמה נוספים נפצעו. מדובר בתקיפה הרביעית אשר מיוחסת לישראל בשבוע האחרון.

כזכור, רשת "סאברין" האיראנית דיווחה ביום ראשון האחרון, כי פאסדר מוגדאד מגאני, יועץ בכיר במשמרות המהפכה האיראניות, נפצע קשה בתקיפה ומת מפצעיו. זאת, לאחר שביום שישי דווח כי מילאד היידרי, חבר, יועץ וקצין צבאי בארגון משמרות המהפכה האיראני, נהרג גם הוא בתקיפה האווירית בדמשק. מטעם משמרות המהפכה נמסר כי האירוע לא יעבור ללא תגובה.