מטח כבד של רקטות נורה היום (חמישי) מלבנון לעבר יישובי הצפון בישראל וגרם לפציעתם של גבר ואישה שנפצעו באורח קל כתוצאה מהירי. תושבי האזור שיתפו: "הגזרה שלנו מיומנת בסיפורים האלה".

מטחים על יישובי הצפון: רקטה אחת יורטה, שני פצועים קל מרסיסים

דני תושב יערה, סיפר לחדשות 12: "כמו כולם, הייתי בבית ונהניתי מכל רגע מהנוף המדהים. באירוע הראשון לא הייתה אזעקה. נכנסו מיד לממ"דים, חיכינו 10 דק ואז התחיל שוב. ב2006 זה היה מאוד דומה. אנחנו מאורגנים לסיפור, מקבלים דיווחים מהקב"טים שלנו, אנחנו בשקט, מאוד רגועים בנושא. פחד זה סובייקטיבי, בהחלט מפחיד, זה היה מטח- מטח, לא צחוק, אבל הגזרה שלנו מיומנת בסיפורים האלה, אשתי מזהה קטיושה תוך כדי שינה".

יירוטים בגליל המערבי, צילום: שימוש לפי סעיף 27א'

גם מרים, תושבת מועצה מקומית פסוטה, שיתפה כי "המשפחה שלי הייתה בבית, הילדים חלק ברחוב וחלק בסלון. היו נפילות ואחר כך היו אזעקות ונפילות נוספות. היו המון צעקות ויצאתי החוצה ואני רואה שהרכב של השכן שלי נפגע, כשהוא היה בתוך הרכב. הוצאנו אותו מהרכב על הרצפה, והייתה עוד אזעקה. הילדים צעקו, ואמרתי להם 'אעזקה', הם לא הבינו, הם קטנים. זה היה ממש קרוב אלינו. קראתי למד"א והבאתי את הילדים לממ"ד. הוציאו אותו עם רסיסים בידיים, דם, פצוע קל. הוא דיבר ותקשר איתנו. המשטרה והכבאים הגיעו". 

שיגור הרקטות מלבנון לישראל (צילום: רשתות ערביות)
פרח כהנא, בעלת צימר במושב בצת, סיפרה: "אורחים שהגיעו לצימר חששו, העברנו אותם למקלט ונתנו להם שתייה ושוקולד שיירגעו, והם נסעו. לא היינו מוכנים שיישארו אם הם לא רגועים. אנחנו שנים רגילים לקטיושות באזור. כמה שנים היה שקט, היום זה התחיל שוב ומקווים שזה היום הראשון והאחרון שזה יקרה. אורחים זה הפסד, אבל חשוב הביטחון לאורח ולא הכיס שלנו. בינתיים אנשים מבטלים את ההזמנות שלהם אצלינו. נראה מה יקרה בהמשך". 
היא סיפרה כי היא סומכת על הגורמים בממשלה שיפעלו בהתאם, ואמרה כי משפחתה נשארת בביתה. "לא פוחדים מהמטחים ואנחנו מנסים להיות זהירים ונשארים כאן. זה המקום שלנו ופה אנחנו חיים".
גבי נעמן, ראש מועצת שלומי, התייחס לרקטות שנורו לעבר יישובי הגליל ואמר: "הוצאתי הנחייה לפתיחת מקלטים ביישוב, היישוב כולו נערך לכל תרחיש בגזרה. הנחתי את כלל המנהלים על שגרת חירום וביקשתי לבצע הערכות בהתאם. אנו מתואמים מול כוחות החירום להתמודדות עם כל תרחיש. אני לוקח בחשבון שהמצב עלול להתפתח לשגרת חירום במלוא מובן המילה ועל כן אני קורא לתושבים להיות ערוכים לתרחיש זה. מערך החירום של המועצה מופעל באופן מלא ואנו ערוכים עד להודעה אחרת".