דובר צה"ל תת אלוף דני הגרי שוחח הבוקר (שישי) עם הכתבים הצבאיים על המצב הביטחוני, ואמר: "הסיפור הכללי מתחיל מהר הבית. תקיפה של ארגונים פלסטינים מלבנון ועד עזה. יצאנו הלילה לסדרת תקיפות. ב-4 בבוקר תקפנו 3 מטרות חמאס באזור שממנו בוצעה התקיפה בלבנון. בעזה תקף חיל האוויר עם 50 טון פצצות עשר מטרות חמאס בהן מנהרות ומרכז מחקר ופיתוח. בלילה שוגרו 44 רקטות מעזה. 12 לים. 23 חצו לישראל. פגיעה יחידה בשדרות. 14 נפילות בשטח פתוח. דייקנו את התראות הצבע האדום. אלוף פיקוד העורף רפי מילוא בקשר ישיר עם הרשויות".

על השגרה בעוטף ובעורף, ציין: "בצפון הרשויות בשגרה. בעוטף אנחנו מבקשים עד 8 להישאר סמוך למרחב המוגן. אנחנו רואים בלבנון אחראית לירי משטחה ולא נאפשר ירי מלבנון. בהר הבית יום תפילות. המעברים יאפשרו את התפילות בהר. באיו"ש פיגוע ירי בכיכר אדם. לוחם צהל נפצע קל עד בינוני. בלבנון הותקף אזור השיגור ממנו בוצע ירי הרקטות אתמול. הרמטכ"ל בהערכת מצב מתמשכת. הירי אתמול למטולה היה ירי שתי רקטות בידי חמאס. זה אירוע פלסטיני חמאסי ואחריות מדינת לבנון. מעורבות שחקנים נוספים נבדקת".

עוד הוסיף: "בהתאם להערכות המצב תגברנו בכוחות סדירים לוחמים של חי״ר וארטילריה בפיקוד הצפון ובפיקוד הדרום, לחיזוק ההגנה לתרחישים אפשריים. הכוחות במוכנות גבוהה, גם בצפון, גם בדרום וגם באיו״ש בהגנה על הצירים והתושבים ביישובים כדי לתת מענה לאירועים מתפרצים ונסיונות פגיעה בתושבים. צה״ל כשיר, מוכן וערוך לממש את המשימות שלו - הפעילות התקפית שביצענו הלילה ביותר מזירה אחת, היא אינדיקציה ברורה לכך. תושבי ישראל, בצפון ובדרום בימים האחרונים, מגלים אחריות, ומהווים עורף אזרחי איתן, אנחנו אמונים על ההגנה עליהם והאורך רוח שהם מפגינים מאפשר לנו להמשיך ולמלא את משימותינו".