מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי קיים לפני זמן קצר (שישי) הערכת מצב בנקודת המשטרה בכותל המערבי בירושלים, בהשתתפות מפקד מחוז ירושלים, מפקד מג״ב, ר׳ אג״מ, ר׳ אח״מ, ר׳ אגף סיף, ר׳ אגף התכנון קצינים נוספים ונציגי גופי הביטחון. 

שתי נרצחות ופצועה אנוש בפיגוע ירי בכביש 57 שבבקעת הירדן

בהערכת המצב התייחס המפכ"ל לפיגוע הרצחני בבקעת הירדן שהתרחש לפני זמן קצר ובו נורו למוות שתי נשים בשנות ה-20 לחייהן: ״מדובר בפיגוע רצחני שמזכיר לנו עד כמה איום הפח״ע במתווים השונים רלוונטי. לכן לצד פעילות שלנו ושל כוחות הביטחון בכל הגזרות, אני קורא לכל מי אזרח שיש ברשותו נשק ברישיון ומיומן לתפעל אותו כחוק- לשאת אותו בימים אלו״.

עוד התייחס למתיחות בהר הבית ובירושלים סביב תפילות הרמאדן: "אנחנו לקראת תפילת הצהריים ביום השישי השלישי של חודש הרמדאן. ההיערכות המבצעית שלנו היא בכל הגזרות, בדגש על ירושלים וצריך להמשיך בשמירה על דריכות גבוהה של כל שוטר ולוחם. המוטיבציה שעלתה בימים האחרונים להפר את הסדר- היא תוצאה של הסתה בלתי פוסקת. צריכים להמשיך בפעילות חכמה ונקודתית בכל מקום שנדרש נגד כל מי שמפר את הסדר, ומנגד להמשיך לאפשר את חופש הפולחן לכולם ולשמר ערוצי שיח והידברות. דוגמא לכך היא שגרת החיים שנשמרת הבוקר בירושלים, כשמתקיימים פה בעיר העתיקה תפילות בכותל המערבי במסגרת חוה״מ סוכות, לצד תפילות רמדאן ביום שישי השלישי ומסעות הצלב של הנוצרים כחלק מחג הפסחא״.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן סקר בפני המפכ״ל את ההיערכות המבצעית ופריסת הכוחות בגזרות השונות בבירה ואמר: ״הלילה טיפלנו במספר אירועי הפרות סדר נקודתיות במזרח ירושלים בצורה נחושה ומקצועית. במהלך תפילת הפג׳אר לפנות בוקר הגיעו להר הבית אלפי מתפללים שמתוכם היו גם כאלו שקראו קריאות הסתה וקומץ שיידו אבנים ופוזרו בתוך זמן קצר. ההיערכות המבצעית שלנו שמה דגש משמעותי לאיום הפח״ע ותכליתה לאפשר חופש פולחן לצד שמירת הביטחון והסדר. בשעות האחרונות השגרה והשקט נשמרים גם בהר הבית, גם בכותל המערבי וגם ביתר המקומות בעיר העתיקה ובירושלים, כשאנחנו פועלים לווסת את הקהל הרב שמגיע לפה, כל אחד ליעדו, ולשמור על שלומו ובטחונו״.