אלסנדרו פאריני, תייר מאיטליה המתגורר ברומא נרצח אמש (שישי) בפיגוע משולב של ירי ודריסה שביצע תושב כפר קאסם בן 44 בטיילת תל אביב. שבעה תיירים נוספים נפצעו באורח בינוני וקל. הפיגוע אירע בשתי זירות נפרדות באזור, הראשונה ברחוב צ'רלס קלור והשנייה ברחוב קויפמן בעיר. 

לאחר הפיגוע המשולב בת"א: נתניהו הורה למג"ב ולצה"ל לגייס כוחות מילואים
"יצא מחוץ לרכב כשהוא מחזיק בנשק": השוטר שנטרל את המחבל משחזר

שר החוץ של איטליה עדכן כי הנרצח הוא אלסנדרו פאריני, אזרח איטלקי בן 36 המתגורר ברומא. על פי כלי תקשורת במדינה, פאריני, עורך דין במקצועו, שהה בחופשה בתל אביב יחד עם חברים נוספים. 

מפרטים ראשונים מחקירת המקרה, עולה כי המחבל נסע מצפון לדרום סמוך לטיילת צ'רלס קלור, עלה על המדרכה ופגע בתיירים שהיו במקום. המחבל המשיך לנסוע על שביל האופניים, קצין המשטרה שלא היה בתפקיד ושהה באותם הרגעים בתחנת דלק סמוכה הגיע למקום יחד עם פקחים, וחשבו תחילה שמדובר בתאונה לאחר שהוא התהפך עם רכבו. עם זאת, כשזיהו שהדורס מנסה להגיע לנשק שהיה ברשותו - הם ירו וחיסלו אותו. 

על פי ממצאי חקירות המשטרה, הרכב שבו ביצע המחבל את הפיגוע היה שייך למשפחתו ובשימוש אשתו.

במשטרה בחנו האם הנשק אמיתי והאם המחבל הגיע לזירה לא רק על מנת לפגע, אלא גם לשים קץ לחייו. המחבל הוא יוסף אבו ג'אבר,תושב כפר קאסם בן 44. כוחות הביטחון בודקים מספר התבטאויות שלו מהעבר בעד דעאש וגיוס לשורותיו, אולם הוא ללא רקע ביטחוני קודם. זיהוי המחבל הסתמך על טביעות אצבע שנמצאו בזירת הפיגוע - והשוואתם למאגרים המשטרתיים.

חובש בכיר במד"א יוסף כורדי שהיה ראשון במקום סיפר: "הגעתי למקום וראיתי רכב הפוך כשלצידו שכבה נערה בת 17 בהכרה מלאה שסבלה מחבלות בראש, בבטן ובגפיים כתוצאה מפגיעת רכב. לאחר טיפול ראשוני במקום היא פונתה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח איכילוב כשמצבה בינוני. כ-200 מטר צפונה על הטיילת שכב גבר מחוסר הכרה עם פגיעות בגופו. הוא היה ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רפואיות נאלצנו לקבוע את מותו בשטח. כוחות גדולים נוספים של מד"א שהגיעו לזירה העניקו טיפול רפואי ל 4 נפגעים נוספים במצב בינוני וקל שנפגעו גם כן מהרכב".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

זירת הפיגוע בתל אביב (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

חובש בכיר במד"א חי טקאטש שטיפל בשני הפצועים במלון סיפר: "קיבלנו במוקד 101 של מד"א דיווח על 2 נפגעים קל שנפגעו מהרכב בזמן הפיגוע וברחו מהזירה ללובי מלון סמוך. הם ישבו בכניסה כשהם בהכרה ונסערים וסובלים מחבלות בגפיים. הענקנו להם טיפול ראשוני במקום ופינינו אותם להמשך בדיקות וטיפול בבית חולים כשמצבם קל ויציב".

פראמדיקית מד"א יעל אסייג וחובש רפואת חירום במד"א דור כהן סיפרו: "3 פצועים, בהם גבר בן 39 וזוג כבני 70 שנפגעו מהרכב שכבו על המדרכה בסמוך לתחילת הטיילת כשהם בהכרה מלאה וסובלים מחבלות בראש ובגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים ופינינו אותם להמשך טיפול בבית החולים איכילוב כשמצבם של הגברים בינוני והאישה נפצעה באורח קל".

קו הסיוע של עמותת נט"ל תוגבר. הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש חרדה ולחץ בשל המצב. לקבלת סיוע מהעמותה ניתן להתקשר - 1800-363-363. בעקבות הפיגוע בתל אביב, טיילת הרברט סמואל נחסמה לתנועה מהדולפינריום עד שדרות ירושלים ביפו בשני הכיוונים. באזור עומסי תנועה כבדים. 

מפקד מחוז תל אביב על הפיגוע בטיילת ת"א (צילום: אבשלום ששוני)

מוקדם יותר אתמול, בשעות הבוקר, כשעה לאחר ההכרזה על חזרה לשגרה, שתי צעירות בשנות ה-20 לחייהן נרצחו ואישה בשנות ה-40 לחייה נפצעה באורח אנוש בפיגוע ירי שהתרחש בכביש 57, סמוך לצומת חמרה שבבקעת הירדן. הנרצחות הן שתי אחיות, המתגוררות ביישוב אפרת - והאישה שנפצעה באורח קשה היא אימן. פראמדיקים של מד"א העניקו לאם הנרצחות טיפול רפואי בזירת האירוע, והיא פונתה באמצעות מסוק מד"א-הצלה אייר לבי"ח הדסה עין כרם, כשהיא סובלת מחבלה רב מערכתית.

זירת הפיגוע בבקעת הירדן (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)
זירת הפיגוע בבקעת הירדן (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)

תחילה, האירוע נראה כתאונת דרכים קטלנית - אך בהמשך הכוחות שהגיעו למקום הבחינו בסימני ירי על הרכב עצמו. על פי ההערכות, ראשיתו של הפיגוע אירע כאשר רכב פלסטיני התנגש ככל הנראה במכוון ברכב הישראלי, וברגע שפגע בהן והן סטו מהכביש - הוא ירד מהרכב, ירה בהן ולאחר מכן נמלט, כאשר רכבו נותר במקום. במקום אותרו 22 תרמילים, אשר נורו ככל הנראה מנשק מסוג קלאץ'.