הסלמה בזירה נוספת? במהלך הלילה (ראשון) זוהו שלושה שיגורים משטח סוריה לעבר רמת הגולן, מתוכם שניים חצו לשטח ישראל, אחד יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית והשני נפל בשטח פתוח, זאת לאחר שבשעות הערב כבר זוהה ירי ראשון של שלושה שיגורים. בתגובה, צה"ל ביצע תקיפה לעבר המרחב ממנו בוצע הירי מסוריה, בעקבות השיגורים לשטח ישראל שבוצעו קודם לכן.

כאמור, דובר צה"ל עדכן מוקדם יותר הערב כי שלושה שיגורים משטח סוריה לעבר ישראל, כאשר רקטה אחת נפלה בשטח פתוח סמוך למושב מיצר שבדרום רמת הגולן. לפי דיווחי התושבים, במקום נשמע קול נפץ. מסתמן כי לפחות רקטה אחת התפוצצה בשטח הסורי. בסוריה מדווחים כי גורמים המזוהים עם הפלגים הפלסטינים אחראים לשיגור לעבר ישראל.

בעקבות גל הטרור: יוארך הסגר על יו"ש, צה"ל יתגבר את המשטרה בערי המרכז
הותר לפרסום: מאיה ורינה די מאפרת הן הנרצחות בפיגוע בבקעת הירדן

חן לוי, רבש"ץ מיצר שברמת הגולן, מסר: "ההסלמה בגזרת הצפון לא פוסחת על גזרת רמת הגולן. הגענו ראשונים לאירוע. לצערנו, מדובר באירוע חמור מאוד למרות שהמרגמה נפלה בשטחים פתוחים ולא בתחומי הקיבוץ. אנו קוראים לציבור להישמע להוראות כוחות הביטחון. אסור שדם תושבי ישראל יהיה הפקר".

שיגור הרקטות מלבנון לישראל (צילום: רשתות ערביות)

האירוע החריג מגיע לאחר כמה ימים רצופים של הסלמה ביטחונית, שכללו שיגורי עשרות רקטות לשטח ישראל מעזה ומלבנון ורצף פיגועים רצחניים. בעקבות המצב, שר הביטחון יואב גלנט הודיע מוקדם יותר הערב על הארכת הסגר על יהודה ושומרון וסגירת המעברים בגבול הרצועה עד יום חמישי. המשך הסגר כולל גם ביטול צעדים אזרחיים שבוטלו לרגל חודש הרמדאן ומניעת כניסת פועלים לישראל.

כמו כן, השר גלנט הנחה את מערכת הביטחון להקצות תגבור של כוחות צה"ל לפעילות מחוז מרכז של משטרת ישראל. היקף הכוחות שיוקצו למשימה זו יקבעו בימים הקרובים על ידי הדרגים המקצועיים. עם זאת, בצה"ל מבהירים כי הדבר ייעשה רק בהתאם לצורך מבצעי שיעלה בתיאום עם המשטרה. כמו כן, הוחלט בצה"ל על תגבור כוחות נוסף באוגדת יהודה ושומרון, במרחב התפר ובחטיבת הבקעה והעמקים.