מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נפגש היום (ראשון) עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, וסגנו סאלח אל-עארורי. זאת, לאחר ההסלמה הביטחונית בשבוע האחרון, שכללה ירי רקטות מלבנון לשטח ישראל, וכן ירי רקטות מרצועת עזה ליישובי העוטף. 

בתוך כך, על פי הדיווח בכלי התקשורת בלבנון, הצדדים "סקרו" את ההתפתחויות באזור, ובאירועים בהר הבית". כמו כן, נמסר כי "הצדדים דנו בהסלמת ההתנגדות בגדה המערבית וברצועת עזה, ובמוכנות של ציר ההתנגדות ושיתוף הפעולה בהתמודדות עם כל ההתפתחויות באזור".

הפגישה התקיימה כמה ימים בלבד לאחר מטח הטילים שנורה מלבנון לשטח ישראל. במהלך המטח, זוהו 34 שיגורים, כאשר 25 מהם יורטו על ידי לוחמי מערך ההגנה האווירית, ושישה נוספים אותרו בשטח ישראל. מיד לאחר האירוע, דובר צה"ל שלח אצבע מאשימה לכיוונו של ארגון חמאס, ומסר כי "הירי מלבנון חמור מאוד והוא מעיד שיש כאן אירוע רב זירתי, אבל אירוע רב זירתי חד ארגוני. למדינת לבנון יש אחריות כאשר נורית ממנה אש, אנחנו בודקים גם מעורבות איראנית. האירוע בלבנון הוא פלסטיני-חמאסי"

חמ''ל אוגדה 91 בזמן התקיפות הלילה בלבנון (צילום: דובר צה''ל)
חמ''ל אוגדה 91 בזמן התקיפות הלילה בלבנון (צילום: דובר צה''ל)

"חמאס בעזה מבחינתנו הוא הריבון. היה ירי של סוררים בעת ליל הסדר, האירוע המשמעותי - ירי טילי קרקע-אוויר. שבעת השיגורים האלה מיצרים התרעות ואזעקות וזה אירוע שחמאס מעורבים בו וירו אותו. במערכת הביטחון מצביעים על חמאס כאחראי המרכזי", הוסיף.

כזכור, בלילה שבין חמישי לשישי, תקף צה"ל מטרות של חאמס ברצועת עזה ובלבנון. בין היתר, הותקפו ברצועה שתי מנהרות טרור, אשר לא חצו לשטח ישראל. כמו כן, הותקפו שני אתרים לייצור אמצעי לחימה המשמשים את ארגון חמאס בצפון ובמרכז הרצועה. בהמשך, צה"ל גם תקף, באמצעות כלי טיס מאויש מרחוק, מקלע כבד ממנו בוצע ירי קליעים לעבר מטוסי צה"ל ושטח ישראל.

במקביל, מטוסי חיל האוויר תקפו מטרות תשתית ומטרות של ארגון הטרור חמאס בשטח דרום לבנון. מדובר צה"ל נמסר בנוסף, כי "צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חמאס לפעול מלבנון ורואה במדינת לבנון אחראית לכל אש הנורית משטחה".