כחלק מתרגיל צבאי, צבא סין דימה היום (ראשון) תקיפות מדויקות נגד טייוואן. משרד ההגנה של האי דיווח על גיחות מרובות של חיל האוויר הסיני באזור ומסר כי מתבצע מעקב אחר הטילים של סין. כזכור, סין, שטוענת ששלטה בטייוואן בצורה דמוקרטית כשטחה, החלה ביום שבת שלושה ימים של תרגילים צבאיים ברחבי האי, יום לאחר שנשיא טייוואן צאי אינג-וון חזר מביקור קצר בארצות הברית.

הטלוויזיה הממלכתית הסינית דיווחה כי סיורי מוכנות הלחימה והתרגילים ברחבי טייוואן נמשכים. "תחת פיקוד אחיד של מרכז המבצעים המשותף, מספר סוגים של יחידות ביצעו תקיפות דיוק מדומות על מטרות מפתח באי טייוואן ובאזורי הים שמסביב, וממשיכות לשמור על תנוחה התקפית סביב האי", דווח.

מקור מעורה במצב הביטחוני באזור אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי סין ביצעה התקפות אוויר והתקפות ימיות מדומות על "מטרות צבאיות זרות" במים מול החוף הדרום-מערבי של טייוואן. "טייוואן היא לא המטרה היחידה שלהם", הוסיף, "זה מאוד פרובוקטיבי".

משרד ההגנה של טייוואן אמר כי נכון לשעה 08:00, הם הבחינו ב-70 מטוסים סיניים, כולל מטוסי קרב מסוג Su-30 ומפציצי H-6, כמו גם 11 ספינות ברחבי טייוואן. המשרד אמר כי הם שמים לב במיוחד לכוח הרקטות של הצבא, שאחראי על מערכת הטילים היבשתית של סין. "בהתייחס לתנועות של כוח הרקטות של הקומוניסטים הסינים, לצבא האומה יש גם אחיזה מקרוב באמצעות מערכת המודיעין, המעקב והסיור המשותפת, וכוחות ההגנה האווירית נשארים בכוננות גבוהה", אמר המשרד.