מנכ״ל משרד הביטחון אלוף במיל' אייל זמיר וראש מנהל הרכש היווני Vice Admiral (rtd) Aristeidis Alexopulos חתמו על הסכם לייצוא טילי "ספייק" (תמוז) ימיים, אוויריים ויבשתיים מתוצרת חברת רפאל. את ההסכם, הנאמד בכ-1.44 מיליארד שקלים, הוביל אגף הייצוא הביטחוני במשרד הביטחון "סיבט".

טילי הספייק הינם טילים אלקטרואופטיים חדשניים ומדויקים, בעלי טכנולוגיה פורצת דרך. הם ניתנים לשיגור מכ-45 פלטפורמות ביבשה, בים ובאוויר. למעלה מ- 40 מדינות ברחבי העולם משתמשות בטילי ה"ספייק", מתוכן 19 מדינות האיחוד האירופי ומדינות ברית נאט"ו. יותר מ- 34,000 טילים ממשפחת ה"ספייק" כבר סופקו למדינות שונות ברחבי העולם ויותר מ-6,000 מהם נורו, הן כחלק משגרת אימונים והן בשימוש מבצעי בשדה הקרב.

שר הביטחון יואב גלנט בירך את עובדי משרד הביטחון ורפאל ואמר: "עוצמתה הטכנולוגית של מערכת הביטחון מאפשרת לישראל הישגים מדיניים וכלכליים. העסקה הנוכחית, שמצטרפת לשורת עסקאות שנחתמו לאחרונה, מעידה על השותפות החזקה בין המדינות ובין מערכות הביטחון והמחויבות שלהן לפעול להבטחת היציבות באזור".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

טיל ''ספייק'' מתוצרת רפאל (צילום: דוברות רפאל)
טיל ''ספייק'' מתוצרת רפאל (צילום: דוברות רפאל)

מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אייל זמיר: "ההסכם עם משרד ההגנה היווני הוא ביטוי נוסף לשותפות האסטרטגית בין המדינות. הוא מצטרף לשורת שיתופי פעולה במיליארדי שקלים, שחתמנו בשנים האחרונות ובראשן שדרוג יכולות בית הספר לטיסה של חיל האוויר היווני".

בים, ביבשה ובאוויר. טיל ''ספייק'' (צילום: דוברות רפאל)
בים, ביבשה ובאוויר. טיל ''ספייק'' (צילום: דוברות רפאל)

מנכ״ל רפאל, אלוף במיל' יואב הר אבן: ״אנו מברכים על ההסכם עם משרד ההגנה היווני ומודים למשרד הביטחון על קידום שיתוף הפעולה עם יוון בכלל, ועל עסקה זו בפרט. טילי ה'ספייק' יעשירו את סל הכלים המבצעיים של הצבא היווני ואנו מצפים להרחבה נוספת בשיתופי הפעולה האסטרטגיים כבר בעתיד הקרוב".