כמדי שנה מאז המהפכה האסלאמית ב-1979, באיראן יציינו בשבוע הבא, יום השישי האחרון של חודש הרמדאן, את "יום ירושלים" האיראני, כאות תמיכה בפלסטינים. לצד קריאות שנאה ו"מוות לאמריקה וישראל", בכירים במשטר ובצבא לא יהססו להשמיע איומים לעבר ישראל. בתוך כך, משרד החוץ האיראני החל כבר היום (שלישי) את הכנותיו לקראת יום ירושלים, בציוץ וקריקטורה נגד ישראל. לאחר זמן קצר, החשבון מחק את הקריקטורה, ובמקומה פרסם תמונה של קשישה האוחזת בדגל הפלסטיני.

בציוץ שפורסם בחשבון הטוויטר הרשמי של משרד החוץ בטהרן, נכתב כי "תנועת הג'יהאד בשטחים הכבושים מאז שנת 1948, ההגנה ההרואית על מסגד אל-אקצא והעימותים הצבאיים בעזה, מראים כולם כי פלסטין כולה הפכה לזירת התנגדות".

אמש, דובר משרד החוץ האיראני, נאסר כנעני, שוחח עם כלי תקשורת במדינה והתייחס למתיחות עם ישראל. לדבריו, "אנו עדים להתפתחויות מיוחדות בזירה הפלסטינית. למרות שהמשטר הציוני נאבק במתיחות הפנימית ובסערה הפוליטית, ראינו התקפות חדשות בשטחים הפלסטינים, הן בעזה והן בפעולות טרור בגה המערבית". עוד טען, כי "ישראל ביצעה גם פעולות טרור נגד הריבונות הטריטוריאלית של סוריה והפרה את קדושת האסלאם, המשטר הזה לא יוותר על כל הזדמנות לפעול באופן פלילי נגד תושבי האזור".

"למרבה המזל, אנו עדים להתעוררות של האומה האסלאמית. בחודש הרמדאן הקדוש, אנו עומדים בפתחו של יום ירושלים, בו נראה את אומות העולם החופשי מתאחדים לטובת זכויות האומה הפלסטיני. בימים האחרונים אנו עדים לקיום פגישות מדיניות, ובטוחים שנהיה עדים לקיום מפגשים דומים בימים הקרובים", הוסיף.

כנעני הדגיש כי "נוכחותה של ישראל מהווה איום ביטחוני על מדינות האזור. לכן, יש לעזור לאומה הפלסטינית המדוכאת, באמצעות צעדים נבונים למניעת פעולות הטרור של הציונים. בימים האחרונים קיימנו שיחות טלפון עם מספר שרי חוץ של מדינות מוסלמיות, והודגש כי ישנה חשיבות לארגון לשיתוף פעולה אסלאמי לבחון את הפעולות נגד הפלסטינים", סיכם.