בצל ההסלמה הביטחונית ביהודה ושומרון, רצועת עזה וגבול הצפון, ארגוני הטרור הפלסטינים קיימו היום (שלישי) ישיבה משותפת ובה דנו "בהתפתחויות האחרונות בזירה הפלסטינית". בהצהרה לסוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב", מסרו הארגונים כי הם "מצדיעים להמוני הפלסטינים בכל החזיתות, ובראשם המתפללים הנמצאים במסגד אל-אקצא, שמבטיחים לכולם שהמסגד ימשיך להיות שייך למוסלמים ולערבים, למרות האויב הציוני".

כמו כן, ארגוני הטרור קראו לציבור להמשיך ולהגביר את עימותים במסגד אל-אקצא, וזאת "כדי להגן על המסגד מול התוקפנות הציונית, במיוחד בעשרה הימים האחרונים של חודש הרמדאן". הקרב עם האויב הציוני דורש מאמצים משותפים כדי להשיג ניצחון ולסכל את תוכניותיו". בהמשך, התייחסו לאירועים הביטחוניים האחרונים בכלל הגזרות, והצהירו כי "הפיגועים בבקעת הירדן הפלסטינית ומתקפות הטילים מעזה, לבנון וסוריה, מאשרים את התמיכה עממית בעם הפלסטיני. האירועים שיקפו את האחדות והתלות ההדדית של כל הזירות, והוכיחו את יכולתו של עמנו. מטרתנו היא להביס את האויב הציוני, ולחשוף את חולשתו ושבריריותו".

עימותים ביהודה ושומרון (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
עימותים ביהודה ושומרון (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

עוד הדגישו ארגוני הטרור, כי "האיומים של האויב הציוני המובס והמרתיע לא יפחידו את עמנו ואת ההתנגדות האמיצה, אלא ייתקלו בהסלמה של ההתנגדות והתקוממות על כל צורותיה נגד הישות הפושעת. ישראל תשלם מחיר על כל התקפה, ואנשיה ימשיכו ללמוד את מחיר ההתנגדות והשמירה על מסגד אל-אקצא". לקראת יום ירושלים האיראני, הדגישו ארגוני הטרור כי "אנו פונים על עמנו, האומה הערבית, האסלאמית וציר ההתנגדות, כשהרפובליקה האסלאמית של איראן עומדת בראש, אנו גאים במאמץ ובתפקיד הפעיל בתמיכה בעניין הפלסטיני ובתמיכה בהתנגדות".

מוקדם יותר היום, לוחמי דובדבן, סיירת צנחנים וימ"ס בהכוונת שב"כ עצרו חמישה מבוקשים והחרימו תחמושת וציוד צבאי בעיר ג'נין. במהלך הפעילות, שארכה פחות משעה, הכוחות ירו לעבר חמושים שירו והשליכו מטען לעברם, זוהו פגיעות. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון, אין נפגעים לכוחותינו. בתוך כך, הפלסטינים דיווחו על חמישה עצורים, בהם אחמד תורכמאן, בנו של מאהר תורכמאן, שביצע את הפיגוע בבקעה בחודש ספטמבר האחרון.

הר הבית (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)
הר הבית (צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90)

הכוחות עצרו בנוסף מבוקש בכפר א-רם שבמרחב חטיבת בנימין. במהלך הפעילות, חשודים גלגלו צמיגים בוערים ויידו אבנים לעבר הלוחמים ואף התפוצצו מטענים שנזרקו לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. לוחמי צה"ל עצרו מבוקש נוסף בכפר ח' אבו נג'ים שבמרחב חטיבת עציון.

ביום ראשון האחרון, בצל המתיחות בהר הבית, נביל אבו רודיינה, דוברו של ראש הרשות הפלסטינית, גינה את ישראל, והדגיש כי "הפרובוקציות הישראליות המתמשכות נגד מסגד אל-אקצא אינן מתקבלות על הדעת, ויהפכו את חצרותיו של המסגד לשדה קרב שיוביל להידרדרות חמורה של המצב". לדבריו, "ההתקפות היומיומיות נדג המקומות הקדושים והמתפללים, במהלך חודש הרמדאן, הן בלתי מקובלות ופועלות על מנת להצית את האזור כולו ולגרור אותו לתאום".