לקראת יום השישי האחרון של הרמדאן, שיצוין מחר, תימשך הכוננות הביטחונית הגבוהה בכל הגזרות. גדודי התגבור הנוספים, שפרס צה"ל ערב החג ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, יישארו בגזרות שלהם גם בימים הקרובים. במקביל לכוננות הגבוהה ביהודה ושומרון תימשך הפריסה הנרחבת של מערכות כיפת ברזל בצפון הארץ ובדרומה.

לקראת ימים מתוחים: ארגוני הטרור בעזה קראו - "צאו להגן על אל-אקצא"
במשטרה נערכים להמשך הרמדאן בצל ההסלמה: "זה המקסימום מבחינת היכולות"

לאחר המתיחות הגבוהה שהייתה גם בזירה הצפונית, שכללה מטח רקטות, ובעקבות התקיפות המיוחסות לחיל האוויר בלבנון ובסוריה - ההערכה בצה"ל היא שההסלמה הקצרה בגבול הצפון כבר מאחורינו.  עם זאת, מכיוון שיום השישי האחרון של הרמדאן מוגדר גם כיום ירושלים הבינלאומי - יום שמוכרז באיראן כיום הזדהות עם המאבק הפלסטיני לשחרור ירושלים - בישראל נערכים לאפשרות של פרובוקציה מצד טהרן.

זו עשויה לבוא לידי ביטוי בניסיונות למתקפת סייבר על אתרים שונים בישראל, ניסיונות לשגר מטוסים ללא טייס (מל"טים) לעבר ישראל, או פעולות אלימות אחרות שבישראל נערכים להן במגוון תרחישים.

במקביל, משטרת מחוז ירושלים השלימה את היערכותה לקראת טקס שבת האור שיתקיים מחתרתיים. המשטרה תמשיך לפעול בכוחות מתוגברים במערב ובמזרח ירושלים, במטרה לשמור על הביטחון והסדר ולאפשר את חופש הפולחן למתפללים ולמבקרים הרבים, המגיעים בימים אלו למקומות הקדושים, במסגרת חג פסח, חג הפסחא וחודש הרמדאן.

המשטרה נערכת לטקס שבת האור שיתקיים בכנסיית הקבר, ולתהלוכות שיתקיימו בעיר העתיקה משעות הבוקר ולאורך היום. ההיערכות המשטרתית הושלמה בתום עבודת מטה רחבה, סיורי שטח, הכנות ופגישות תיאום עם ראשי הכנסיות ומנהיגי העדות הנוצריות. משעות הבוקר המוקדמות בשבת יתפרסו מאות שוטרים ולוחמי מג"ב באזור העיר העתיקה, על מנת לאפשר את קיומו של טקס שבת האור בבטחה, בהשתתפות נוצרים ומאמינים רבים הצפויים להגיע לאירוע מרחבי הארץ ומהעולם.

במשטרה מציינים כי גם השנה שבת האור מתקיימת במקביל לחודש הרמדאן. לפיכך, המשטרה תפעל בעיר העתיקה לוויסות הקהל, כל אחד לפי יעדו, על מנת למנוע אירועי חיכוך ואלימות מכל סוג שהוא.