ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר אלוף (מיל') יעקב עמידרור שוחח הבוקר (חמישי) בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס להסלמה הרב זירתית: "אנחנו צריכים להתכונן למלחמה, יכול להיות שנגיע לנקודה בה נצטרך לתקוף באיראן גם בלי סיוע אמריקאי", אמר. עמידרור הסביר: "איראן יותר בטוחה בעצמה, היא הצליחה לייצר כמה וכמה הסכמים עם מדינות ערביות, להקטין את האש סביבה, סוריה חוזרת לליגה הערבית. העולם מתחיל להיראות אחרת. מתוך כל הדבר הזה, סיכויי ההידרדרות יותר גדולים".

דיווח דרמטי: הירי מלבנון לישראל בוצע בידיעת איראן וחיזבאללה
נתניהו שוחח עם ראשי רשויות בצפון - אבל לא עם אלו שספגו רקטות

עוד הוסיף באותו נושא כי "אמריקה היא לא אותה אמריקה מבחינת הנכונות שלה, האיראנים רואים את זה", הבהיר. "לארה"ב יש בעיות הרבה יותר מורכבות מאשר המזרח התיכון. העולם מסתכל אחרת על ישראל. אני מציע לקרוא את מה שכתב אלדד בק לגבי מה שהוא שמע מהסעודים על התדהמה, הם לא מבינים איך יכול להיות שבתוך מדינת ישראל יש איומים לפרק את היכולת הצבאית. על כל פנים, אני לא חושב שזה לוחות זמנים שקשורים למה שקורה בבית הנשיא. צריך לזכור, גם אחרי שתצא פשרה יש פה שריטה עמוקה מאוד. יש קבוצה של אנשים שהחזיקה את צה"ל בגרונו. זה לא קרה בתולדות המדינה, גם כשאנשים חשבו שהולך לקרות להם אסון, זו פעם ראשונה שהאיום עמד באוויר ואני חושב שזה דבר שיקח לנו זמן לצאת ממנו".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לשאלה מה היה ממליץ לראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר כי "קודם כל, כל פשרה שתצא מהפורום שיושב בבית הנשיא היא יותר טובה מזה שצד אחד ינצח, ולא חשוב איזה צד. לכן אני מתפלל כל בוקר, שתצא פשרה מבית הנשיא. אני מכיר חלק מהאנשים שיושב שם, אנשים מאוד פטריוטים, אינטליגנטיים מאוד, ויש סיכוי לצאת משם. לא כולם רוצים לצאת משם עם הסכם כי יש חלק שנבנה על האש בתוך המערכת. יש שם מספיק אנשים שיוכלו לצאת בפשרה. יש פה בעיה שנובעת מכך שכמה וכמה אנשים רציניים ביותר ניסו לעשות רפורמה קטנה במערכת המשפט. בדרכי פלא, במשך הרבה מאוד זמן, מערכת המשפט הצליחה בצורה מאוד מאוד חכמה להרוג כל מ"מ של רפורמה. זה ביטחון בסוף כי אם לא נמצא מהשריטה של איום הסרבנות, הביטחון הלאומי יפגע. עברו פה קווים אדומים". 

באשר לסגירת הר הבית ליהודים עד לתום הרמדאן, לפי החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו, טען ראש המל"ל לשעבר כי: "מי שיוותר על שליטה בהר הבית - יאבד בסופו של דבר את השליטה בארץ ישראל, אבל בכביש לא צריך להיות רק צודק, צריך להיות גם חכם, ויש חוכמה בלא לאפשר עלייה בעשרת הימים האחרונים של הרמדאן - ולא לתת תירוץ, לא לאיראנים ולא לחמאס ולא פתחון פה לכל המדינות שהן חורשות רעתנו שאנחנו עושים פרובוקציה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>