שמו של מח"ט החרמון ומפקד המכללה לפיקוד טקטי, אל"מ אבינועם אמונה, עלה הבוקר (חמישי) לכותרות לאחר שננזף ע"י מפקדיו בעקבות פגישה עם השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר, ללא קבלת אישור מהם. הפגישה המדוברת, הנוגדת את פקודות הצבא האוסרות על קיום קשר ישיר בין משרתי צה"ל לבין הדרג המדיני הבכיר, עסקה במינויו האפשרי של הקצין, שעתיד לפרוש מהצבא בעוד כחצי שנה ללא קשר לאירוע, למפקד "המשמר הלאומי". 

את שירותו הצבאי החל אמונה בגדוד 101 של הצנחנים, פיקד על הפלוגה המסייעת בו ובהמשך על הגדוד כולו. בין לבין, תפקד אמונה כסגן מפקד יחידת מגלן וראש ענף חי"ר במרכז לאימונים באש במל"י. במהלך מבצע "צוק איתן" קיבל גדוד 101, שבראשו עמד בתקופה זו, צל"ש אלוף. בשנת 2016 הוא חזר ליחידת מגלן, הפעם כמפקדה.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בן גביר (צילום: מרק ישראל סלם)
בן גביר (צילום: מרק ישראל סלם)

ביולי 2018 מונה אמונה למפקד עוצבת הגולן, וכחודש בלבד לאחר מכן נאלץ להתמודד עם אירוע חריג, במסגרתו נפצע לוחם מגלן, עילי חיות, ושבר את צווארו לאחר שקפץ מרכב נוסע על שיח סירה קוצנית כחלק מ"מסורת" ביחידה.

כשלוש שנים לאחר האירוע, בעקבות ממצאי חקירת מצ״ח וחוות הדעת של הפצ״ר, קיבל הרמטכ״ל לשעבר, אביב כוכבי, את המלצותיהם של הפצ״ר ומפקד פיקוד המרכז, והחליט כי אמונה יינזף פיקודית וקידומו ייעצר בשנתיים. בנימוקי ההחלטה נכתב כי אמונה "ננזף בשל כך שידע על אירוע הקפיצה לשיחים ביחידה לאחר שראה סרטון של אירוע דומה לאירוע בו נפצע הלוחם, ולא פעל באופן מספק לבירור הנושא ולהפסקת המנהג הפסול".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

אביב כוכבי  (צילום: אבשלום ששוני)
אביב כוכבי (צילום: אבשלום ששוני)

באוקטובר 2019 שוחח אמונה, שבאותה עת כיהן בתפקיד מפקד עוצבת הגולן, עם מעריב. במסגרת דבריו הבהיר כי "רמת הגולן לא תיהפך לעזה 2", זאת כחודש לאחר סיכול פיגוע רחפנים איראני שתוכנן לצאת מסוריה ולפגוע במטרות צבאיות בישראל. 

בהתייחס לשירותו הצבאי אמר: “התפקידים מחייבים טוטאליות, הירתמות ושליחות מוחלטת של כל הבית. אם אתה מסתכל על התפקידים האלה מזווית אחרת, אתה לא ראוי להם”.