מזכ"ל "הביטחוניסטים" סא"ל (מיל') ירון בוסקילה, שוחח היום (חמישי) בתכניתו של יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FMבצל המתיחות הביטחונית בכל הגזרות, והזהיר כי ישראל לא ערוכה מספיק לעימות רב זירתי שעלול להתלקח בכל רגע. "אנחנו קרובים מאד לעימות רב זירתי. קשה מאד לומר מתי, כי לפעמים צריך רק את הניצוץ שידליק את כל העסק. לכן נתניהו החליט לא לאפשר עליית יהודים להר הבית בעשרת הימים האחרונים של הרמדאן. ישראל לא ערוכה מספיק בעיקר בשל העובדה שבזירות בעזה ולבנון התחמשו בטילים מדוייקים רבים. לכן ברגע שישראל תהיה תחת מטח טילים גם מעזה וגם מלבנון ואולי גם מאיראן - לא חושב שלישראל יש את המענה", אמר.

לשאלה איזו זירה הכי צריכה להדאיג את מערכת הביטחון, ענה הבכיר לשעבר כי "אי אפשר לדבר רק על זירה אחת, כי כל הזירות הפכו להיות זירה אחת בפני עצמה. כל הזירות התלכדו, כל הזירות מוכוונות ע"י איראן, למעשה אם כל זירה הייתה פועלת היום לבד, מערכת הביטחון של ישראל יכולה להתמודד איתן טוב. הבעיה הופכת להיות הרבה יותר מורכבת ויותר קשה, כשכל הזירות פועלות במקביל. כאשר הזירה הצפונית פועלת נגדנו, והזירה הדרומית יחד עם זירת הפנים, זה בעצם האיום המורכב ביותר מה שנקרא בשפה הצבאית: הדטה המסוכנת. מבחינתנו זה מה שהופך את זה למורכב, לא רוצה להגיד בלתי אפשרי, אבל מורכב מאד".

באשר לאזהרת אמ"ן, אגף המודיעין, שהזהיר את הדרג המדיני כי מלחמה קרובה יותר מאשר רגיעה, אמר ש"אגף המודיעין עוסק באיסוף סימנים מקצועיים שמעידים על מלחמה. כל הסימנים מראים שהצד השני הולך על הגבול הדק שבין עימות מוגבל לבין מלחמה והצד השני לא חושש מכניסה למלחמה. אפשר לראות את זה בצורה די מובהקת מה שקורה בעיקר עם חזבאללה או מי שאוחז במקל".

לפרסום ב"מעריב" כי איראן העבירה נשק לסוריה במסווה של סיוע הומניטרי, ציין בוסקילה: "איראן עושה את זה כל הזמן. גם דרך טיסות מסחריות, גם מצרכי מזון. ישראל תוקפת משלוחי סיוע שבהם אחת המשאיות מכילה תחמושת או נשק. בזירה הצפונית אנחנו רואים שעצם העובדה שהתרחשויות כאלה ואחרות כמו אותו המחבל בצומת מגידו או כטב"מ שנכנס לארץ, מראות שהצד השני לא מפחד להיכנס למלחמה ואם הפיגועים האלה היו מתממשים ישראל היתה צריכה להגיב באופן די קשה".

לנושא הערים המעורבות, הזהיר ש"חד משמעי והסיפור הזה של הערים המעורבות דורש מענה כי גם שם אנחנו לא מוכנים. הרי המשמר הלאומי עדיין לא קם, כרגע זה נמצא רק תחת כותרות שאין תחתן שום דבר חוץ מאשר הצהרות והמשמר הלאומי עדיין איזשהו רעיון שעדיין לא התממש ובצירים הראשיים שמובילים דרומה או צפונה שוב נראה את אותן התפרעויות כמו בשנים הקודמות אני חושב שישראל נמצאת בענין הזה בבעיה".

לסיום, הדגיש כי "אני חושב שהדבר היחיד בהיסטוריה של ישראל שהוכיח את עצמו באיומים מורכבים על ישראל זה נטילת יוזמה. כאשר ישראל נטלה את היוזמה ובחרה את העיתוי של התקיפה של הטיפול באיומים, רק אז ראינו שינוי. לצערי רוב הזמן מאז קום המדינה אנחנו בעיקר מגיבים ואז נאלצים להצליח לעמוד על הרגליים ולצאת מכל תגובה".

עוד המשיך ואמר באותו נושא: "זה נשמע אולי קצת מאוחר מדי אבל בוודאי בלבנון. אנחנו שומעים רק על תקיפות בסוריה אבל לא שומעים  על תקיפות בלבנון. חזבאללה התעצם במהלך השנים וכל פעם שהגיע משלוח לחזבאללה והוא שם עליו ידיים ושם אותו במחסנים, אנחנו לא תקפנו ולא תוקפים בלבנון מתוך חשש שמא חזבאללה ינצל את פוטנציאל האיום ויירה טילים על ישראל. זה נכון גם לגבי עזה. חמאס הולך ומתעצם בטילים מדוייקים ומתאמן כל הזמן ואנחנו לא מממשים יוזמים פגיעה בחמאס עד שלא נוצר עימות מהצד שלו. אנחנו  התאהבנו בדחיית העימות ככל שאפשר ואנחנו נפגוש בשלב מאוחר יותר ארגונים הרבה יותר חזקים והרבה יותר מדוייקים".