בצל המתיחות הביטחונית המתמשכת בירושלים סביב הר הבית, לאורך חודש הרמדאן, ארגון חמאס קרא היום (חמישי) "לגייס את כל העם הפלסטיני בשטחים הכבושים ובגדה המערבית ולהגיע מחר למסגד אל-אקצא על מנת לקחת חלק בתפילת אל-פאג'ר" (השחר). זאת, בצל ציון "יום ירושלים" האיראני, שמצוין בכל שנה מאז המהפכה האסלאמית ב-1979, כאות תמיכה בפלסטינים.

בהודעה מטעם ארגון הטרור נמסר, כי "התנועה מדגישה את הצורך לגייס את כל המאמצים והנחישות להמשיך ולהגביר את הנוכחות בחצרותיו של מסגד אל-אקצא". עוד נמסר כי "אנו מצדיעים להמוני העם הפלסטיני בירושלים וסביבתה, אלו שהפגינו את אהבתם וזיקתם לאל-אקצא במהלך הימים והלילות של החודש הזה. כולם היו המגן והחומה הבלתי חדירה, בשם העם כולו, בהגנה, והוכיחו לכל העולם שמסגד אל-אקצא יישאר אסלאמי. לכיבוש לא תהיה כל לגיטימציה או ריבונות על סנטימטר ממנו".

עימותים ביהודה ושומרון (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
עימותים ביהודה ושומרון (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

בתוך כך, חבר הלשכה המדינית של הג'יהאד האסלאמי, וליד אל-קאטי, התייחס גם הוא ליום ירושלים האיראני, ואמר כי "הפלסטינים חוגגים במהלך יום שישי האחרון של הרמדאן את יום אל-קודס, אותו הקדישה הרפובליקה האסלאמית של איראן בשורה של פעולות על ידי סיעות ההתנגדות". בהצרה מיוחדת שמסר לסוכנות הידיעות "פלסטין היום", הוסיף כי "יום ירושלים פירושו המשך העימות וההתנגשות של הג'יהאד. הוא משלים את מעגל הניצחון נגד הישות הציונית, ומבטיח את הניצחון בשחרור ירושלים. יום ירושלים הוא כמו מנורה המאירה את דרכה של האומה לשחרור ירושלים ופלסטין".

הוא הוסיף כי "מסגד אל-אקצא, תחת שלטון הימין, הדתי והקיצוני בישראל, בראשות בנימין נתניהו, נתון למתקפה עזה שמטרתה היא לשלוט בו ולחלקו. אבל העם הפלסטיני לא יעזוב את המסגד ואת ירושלים. עזה והגדה המערבית יענישו את ישראל בפעולות קומנדו וירי רקטות". בהמשך, הדגיש כי "באשר לערבים ולמוסלמים, מה שנדרש הוא אימוץ ירושלים ופלסטין כסוגיה מרכזית לבידודה של ישראל. יום ירושלים הוא הזדמנות להעלות את המודעות של העמים הערבים והמוסלמים כלפי פלסטין".