צה״ל מתגבר את מערכות ההגנה האווירית ברחבי הארץ ופרש היום (חמישי) סוללות כיפת ברזל נוספות. תגבור מערכות ההגנה נעשה במקביל לתגבור הכוחות שפרס צה"ל ערב החג ביהודה, שומרון ובקעת הירדן שיישארו בגזרות שלהם גם בימים הקרובים.

"אנחנו צריכים להתכונן למלחמה": בכיר ביטחוני לשעבר באזהרה דרמטית
"הכטב"מים בדרך": הארגון העיראקי שמאיים להפציץ את ישראל | צפו בתיעוד

לאחר המתיחות הגבוהה שהייתה גם בזירה הצפונית, שכללה מטח רקטות, ובעקבות התקיפות המיוחסות לחיל האוויר בלבנון ובסוריה - ההערכה בצה"ל היא שההסלמה הקצרה בגבול הצפון כבר מאחורינו. עם זאת, מכיוון שיום השישי האחרון של הרמדאן שיוחל מחר מוגדר גם כיום ירושלים הבינלאומי - יום שמוכרז באיראן כיום הזדהות עם המאבק הפלסטיני לשחרור ירושלים - בישראל נערכים לאפשרות של פרובוקציה מצד טהרן.

זו עשויה לבוא לידי ביטוי בניסיונות למתקפת סייבר על אתרים שונים בישראל, ניסיונות לשגר מטוסים ללא טייס (מל"טים) לעבר ישראל, או פעולות אלימות אחרות שבישראל נערכים להן במגוון תרחישים.

כוחות המשטרה הפרוסים בירושלים לאור המתיחות(צילום: דוברות המשטרה)

ארגון חמאס קרא היום "לגייס את כל העם הפלסטיני בשטחים הכבושים ובגדה המערבית ולהגיע מחר למסגד אל-אקצא על מנת לקחת חלק בתפילת אל-פאג'ר" (השחר). בהודעה מטעם ארגון הטרור נמסר, כי "התנועה מדגישה את הצורך לגייס את כל המאמצים והנחישות להמשיך ולהגביר את הנוכחות בחצרותיו של מסגד אל-אקצא".

דגלי חמאס בהר הבית (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
דגלי חמאס בהר הבית (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

עוד נמסר כי "אנו מצדיעים להמוני העם הפלסטיני בירושלים וסביבתה, אלו שהפגינו את אהבתם וזיקתם לאל-אקצא במהלך הימים והלילות של החודש הזה. כולם היו המגן והחומה הבלתי חדירה, בשם העם כולו, בהגנה, והוכיחו לכל העולם שמסגד אל-אקצא יישאר אסלאמי. לכיבוש לא תהיה כל לגיטימציה או ריבונות על סנטימטר ממנו".

מוקדם יותר השבוע, ארגוני הטרור הפלסטינים קיימו ישיבה משותפת ובה דנו "בהתפתחויות האחרונות בזירה הפלסטינית". בהצהרה לסוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב", מסרו הארגונים כי הם "מצדיעים להמוני הפלסטינים בכל החזיתות, ובראשם המתפללים הנמצאים במסגד אל-אקצא, שמבטיחים לכולם שהמסגד ימשיך להיות שייך למוסלמים ולערבים, למרות האויב הציוני".