סא"ל (מיל') ירון בוסקילה, מזכ"ל "הביטחוניסטים", שוחח היום (ראשון) עם יואב מינץ בתוכניתו "קפאין" ברדיו צפון 104.5FM על הנאום של מנהיג חזבאללה חסן נסראללה, על מהן משמעויותיו, ולאיזה חלקים לדעתו בנאום כדאי לייחס חשיבות גדולה.

נסראללה: "מאזן ההרתעה דאג שלבנון תקבל את מה שמגיע לה בשדות הגז"

בפתח הראיון אמר בוסקילה על הנאום של נסראללה: "הנאום היה מאוד מעניין למי שמכיר את הנאומים שלו ועוקב אחריו. צריך לזכור שנסראללה נואם לא לעם הלבנוני, לא לאיראני, בטח לא לחברי חזבאללה, הוא נואם לחברה הישראלית. הוא יודע מה בדיוק מעלה לחברה הישראלית את הדופק, הוא מעביר לה מסרים שחשוב לו שיחלחלו לחברה הישראלית ויגרמו גם לפחד וגם לאומץ. פחד של החברה היהודית אבל גם זריעת אומץ בחברה הערבית שחיה פה במדינת ישראל".

"יש כאן ניסיון לדבר למעשה על החולשות שלנו ולמקם אותם כהצלחות. להפתעתי, הוא במידה רבה ציין את החוזקות שלנו והחולשות שלו. הוא דיבר על המערכה שבין המערכות, הוא אומר במלים אחרות שזה אחד הדברים שאנחנו די מצליחים בהם ופוגעים בהם במקומות שלא מדברים עליהם. אנחנו לא מדברים על כל פעולה כזאת אבל כשאנחנו עושים פעולה מעבר לקווי האויב, אנחנו מעכבים את ההתפתחות של חזבאללה להגיע להישגים. דבר שני שנסראללה דיבר עליו הוא על הבידוד בין הזירות. הוא אומר: לא תצליחו לבודד בין הזירות וזו אחת ההצלחות שלנו, לא להיגרר לתוך עימות כפי שהוא היה רוצה", המשיך בוסקילה.

לאחר מכן, דיבר בוסקילה בנוגע לתקיפות בסוריה: "דווקא בגלל שהוא מאיים שבמידה שנתקוף בסוריה ובלבנון, הוא יגיב, אז דווקא למעשה הוא אומר שהוא לא יגיב. ארגון חזבאללה הוא ארגון שמבצע, הוא לא מאיים. במקומות שהוא מאיים הוא מנסה לדחוף את ישראל להפסיק לבצע משהו כי הוא מבין שאם הוא מממש את זה אז ישראל יכולה להגיב".

"עוד דבר אחד שהוא אמר, על יכולות הייצור העצמי של הרקטות המדוייקות הוא שאין טעם להמשיך ולפגוע במשלוחים האיראנים כי הם כבר מייצרים את הטילים האלה לבד. במילים אחרות: אל תמשיכו לפגוע, כי בינתיים הוא לא מצליח לייצר אותם לבד ועדיין נשען על היכולות האיראניות", פירש בוסקילה.

כאשר נשאל בוסקילה אם יש טעם לישראל ליזום תקיפה בלבנון למרות החשש שחזבאללה יגיב בצורה קשה, השיב: "קודם כל התשובה היא כן. הטרור מורכב ממוטיבציה ויכולת מבצעית. אבל לפעמים המוטיבציה ניזונה מהיכולת המבצעית. ככל שהיא גדלה, זה גם נותן מוטיבציה לאויב לבצע פעולות טרור. במידה ואנחנו מחליטים לא לתקוף ולא לפגוע ביכולות המבצעיות של האויב, הוא מרגיש יותר יכולת לבצע פעולות טרור נגד ישראל. לכן, דילול של מחסני האויב הוא קריטי מאוד".

בהמשך נשאל בוסקילה על הטענה שמשמרות המהפכה הם שתכננו את ירי הרקטות האחרון מלבנון: "כל מה שמתנהל בזירה הזאת - הם מנהלים. רק בסוף השבוע שמעתי ראיון עם תא"ל עריק מהצבא הסורי, שאמר במפורש: 'האיראנים מבוססים בסוריה וכל מה שקורה בסוריה הוא בהנחיה איראנית מפורשת'. לפני שישה ימים מזכ"ל חזבאללה נפגש עם סאלח ערורי, סגן ראש החמאס בדיוק בעניין הזה. הם כבר הקימו חמ"ל משותף יחד עם האיראנים כדי לתאם את כל הפעולות. כמעט כל מה שקורה בעזה, וכל מה שקורה בלבנון ובסוריה, בהנחיות איראניות מפורשות והכל, נעשה באופן מדויק ולא באופן מקרי".

"יהיה מאוד יומרני מצדי לומר מה צופן לנו העתיד. המזרח התיכון לא יציב, קשה לנו להעריך את את ההתנהגות של האויב. אנחנו יודעים מה יש בידיים שלו, מה הוא מחזיק אבל איך יחליט לפעול, זה אחד הדברים שקשה לנבא. כל הסימנים מראים שאנחנו לא הולכים לרגיעה אלא הפוך, למקום אחר. אני מקווה שאתבדה", חתם בסיום הראיון.