שר החוץ של סוריה, פייסל אל-מקדאד, התראיין הבוקר (שני) לערוץ הטלוויזיה "אל-ג'זירה" והתייחס לתקיפות המיוחסות לישראל במדינה. השר הסורי שלח מסר מאיים לכיוונה של ישראל, ואמר כי "ישראל מודעת לכך שהתגובה הסורית תגיע, אנחנו נגיב בזמן שמשרת אותנו". עוד אמר כי "ישראל ידועה בפשעיה הרבים, ולא ניתן לדבר אל האתגרים העומדים בפני העם הסורי ועל התקיפות, במנותק ממה שמתרחש עכשיו בזירה הפלסטינית".

כלי תקשורת בסוריה האשימו לפני כשבועיים, כי ישראל ביצעה תקיפה נרחבת במדינה, בסמוך לבירה דמשק. על פי הדיווח, שני בני אדם נהרגו, וכמה נוספים נפצעו. מדובר היה בתקיפה הרביעית שיוחסה לישראל באותו השבוע. בתקיפה נוספת שיוחסה לישראל באזור חומס ופרבריה, נפצעו חמישה אנשי צבא סורים. המרכז הסורי לזכויות האדם דיווח כי הטילים פגעו במספר עמדות של צבא סוריה והמיליציות השייכות לאיראן בחומס. עוד דווח כי מספר פיצוצים נשמעו גם "במרכז המדעים" בחרבת א-טין, יעד נוסף באזור אלקסיר ובאזור נמל התעופה הצבאי א-דבעה

בחודש שעבר, הגיב משרד החוץ הסורי לתקיפות המיוחסות לישראל, והצהיר כי "התוקפנות הישראלית משקפת שוב את הברבריות וחוסר האנושיות של הישות הישראלית". בהצרה הרשמית של משרד החוץ הסורי, נמסר בנוסף כי "התקיפה נגד נמל התעופה הבינלאומי בחאלב הוא פשע כפול, שכן הוא משמש למטרות אזרחיות, כאשר הייעוד העיקרי בימים אלו הוא לסיוע ההומינטרי לקורבנות רעידת האדמה ההרסנית שפקדה את המדינה".