פרקליטות המדינה הגישה היום (שני) את תגובתה לעתירה בבג"ץ בעניין שירות נשים בתפקידי לחימה, ובמסגרתה הובהר כי כל ההחלטות בנידון התקבלו בהתאם לדין ובתהליך מקצועי וסדור, וכי יש מקום לדחות את העתירה ולאפשר את המשך ההתקדמות במתווה עליו הוחלט בצה"ל.

במסגרת התגובה הוצגו בהרחבה תהליכים ארוכי שנים שהתקיימו בצה״ל להרחבת השיבוץ של נשים בתפקידים השונים, והנתונים בדבר שירות נשים בצה"ל.

כיום כ-90% מהתפקידים בצה"ל פתוחים לשירות נשים, והן משובצות בהיקפים נרחבים בתפקידים טכנולוגיים, מודיעיניים ומבצעיים משמעותיים. חלק ניכר מתפקידי הלחימה פתוחים לשירות נשים, והן מהוות כיום כחמישית מסדר הכוחות הלוחם בצה"ל, לרבות נשיאה בתפקידי פיקוד מרכזיים. נשים נוטלות חלק משמעותי בפעולות לחימה. בנוסף, הוצגו תהליכי הבחינה המקיפים שנערכו בצה"ל בנושא בשנים האחרונות, לרבות במסגרת צוות רב-זרועי. 
 
בהמשך לכך, פורטו החלטות הרמטכ"ל בעניין שירות נשים בצה"ל:
• יימשכו ההתנסויות בשירות לוחמות ביחידה 669 וביחידת יהל"ם. הגיוס הראשון ליחידה 669 ייערך בחודש נובמבר 2023. מחזור ראשון של 12 לוחמות יהל"ם החל בהתנסות במסלול בחודש מרץ 2023, ובחודש נובמבר 2023 יגויסו לוחמות נוספות בהתאם לפוטנציאל. 

• המודל הפיזיולוגי שפותח על-ידי הצוות המקצועי, ישמש כנתון תומך החלטה במיונים בלבד. בכך, תורחב ההזדמנות של נשים להשתתף במיונים, והליך המיון של נשים יהיה זהה להליך המיון של הגברים. כמו כן, יפותח מודל פיזיולוגי שיסייע בתהליכי המיון של גברים לאור יתרונותיו של הכלי.

• המשך השילוב של נשים בתפקידי לחימה יימשך במתווה של היחידות המיוחדות, לאור הפוטנציאל הגבוה יותר להצלחה והיתרונות היחסיים של יחידות אלה, לרבות תהליכי המיון, הפעילות בצוותים קטנים, ומאפייני הפעילות, תוך פתיחת התנסויות נוספות בשירות נשים ביחידות מיוחדות החל משנת 2025, והפקת לקחים מהתנסויות קודמות.

כמו כן, בשים לב לחפיפה בין פוטנציאל המתגייסות ביהל"ם להתנסות בניוד, ובהתאם להחלטה לפיה השילוב יחל ביחידות המיוחדות, תידחה ההתנסות בפתיחת מחלקת ניוד בחטיבת חי"ר, תוך בחינה נוספת בעניין. בדומה, יידחה המשך הבחינה בעניין התנסות בשירות נשים בחיל השריון המתמרן. שירות הטנקיסטיות בחיל הגנת הגבולות נמשך.