ארגוני הטרור הפלסטינים ושאר הפלגים ערכו היום (שני) הצהרה לציון "יום האסיר", והדגישו כי "נושא שחרור האסירים הוא בראש סדר העדיפויות, כאשר ההתנגדות יכולה לאלץ את ישראל להיענות לדרישותיה במקרה של עסקת שבויים". במהלך הצעה המיוחדת שנערכה במרכז עזה, הניפו את תמונותיהם של האסירים, כאשר בכיר חמאס, איסמעיל רדואן, ציין כי "ישראל מבצעת פשעי מלחמה נגד האסירים שלנו, כל המוסדות הלאומיים והבינלאומיים צריכים למלא את התפקיד לשחרורם ולמנוע את הפעולות האגרסיביות כלפיהם".

רדואן הוסיף כי "לא משנה עד כמה הכיבוש מתחמק בנושא האסירים, הוא יגיב לתנאים שמציבה ההתנגדות, וישחרר את האסירים שלנו. אנו אומרים לאסירים, תאריך השחרור שלכם ממש מעבר לפינה". כמו כן, קרא לארגונים הבינלאומיים לחקור את "פשעי הדיכוי" נגד האסירים, וטען כי "האופציה של האחדות הלאומית הוא המצפן שמנחה את העבודה, מיוחד לאחר שהצליחה לשבור את יהירותו של השר הישראלי הקיצוני איתמר בן גביר".

אסירים ביטחוניים (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)
אסירים ביטחוניים (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)

לדבריו, "ההתנגדות תישאר המגן והחומה המוצקה שלנו שממנה אנו שואבים את הכוח, כי זו השפה שהאויב מבין. המסר שלנו לכל תומכי ההתנגדות, הוא שתמשיכו, אלפי אסירים עומדים לצידכם. צעדיה של ישראל כמו פעילות ההתנחלויות והמתקפות על המקומות הקדושים מחייבים לגייס את כל אמצעי ההתנגדות. אנו קוראים להכפיל את המאבק ואת ההתכנסות בירושלים". עוד ציין כי "יש לפעול גם בפן הפוליטי, על מנת להתעמת עם מדיניות הנורמליזציה של מדינות ערב עם ישראל".

במקביל, ועדת החירום הלאומית העליונה של תנועת האסירים הפלסטינים הדגישה כי "האויב עוד שואף לבצע פעולות נגד השבויים שלנו. יום האסיר הוא לא רק יום שבו מציגים תמונות וסיסמאות קולניות, אלא יום להשמעת זעקה ודימום שאינו פוסק. כל מי ששומע את קולנו צריך לשאוף להצלתם של 4,900 אסירים, הכלואים בבתי הכלא, בהם יותר מאלף עצורים מנהליים".

גם סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק התייחס לציון יום האסיר הפלסטיני. לדבריו, "יום האסיר הוא הזדמנות חשובה להכריז על כישלון המדיניות הציונית בכל הנוגע למעצרים השרירותיים ובכליאתם מאחורי סורג ובריח. ההנצחה של העם הפלסטיני ליום האסיר, הוא ביטוי למעורבות של כל העם במטרה ההומניטרית הטראגית שנמצאת בכל בית פלסטיני".