מפקד מג"ב, ניצב אמיר כהן, הדיח היום (שלישי) מפקד מפלגה ביחידת המסתערבים של משמר הגבול בעקבות תקלה מבצעית בזמן פעילות. כמו כן, בעקבות מספר כשלים במהלך המבצע, הורה ניצב כהן על השהיית הפעילות המבצעית עד לביצוע תחקיר מבצעי וערכי. על פי התחקיר, הלוחמים הגיעו לבצע מעצר של מבוקש, והקצין שפיקד על היחידה לא פעל על פי הנהלים הדרושים בזמן עצירת המבוקש. כתוצאה מכך, המבוקש הצליח להימלט מידי הלוחמים.

בתוך כך, מהצגת התחקיר למפקד מג"ב ולאחר בחינה מעמיקה של האירוע עלו כשלים בהיבט הפיקודי, הערכי והמקצועי. המפקד בשטח לא ביצע את הנחיות הפיקוד ופעל בחוסר מקצועיות שהובילה לתקלה מבצעית. עוד עולה מהתחקיר כי מפקד היחידה שהוביל את שלבי ההערכות המבצעית ופיקד על הכוחות מחפ"ק היחידה, פעל כמצופה בכלל ההיבטים לרבות העברת עדכון על הכשלים בסיום הפעילות לרמה הממונה.

בנוסף, לאור ממצעי התחקיר, מפקד מג"ב החליט על עוצר אימונים של היחידה למשך 48 שעות, ויעביר את התחקיר לכלל מפקדי ולוחמי היחידה תוך קיום שיח מעמיק. 

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: "יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש הינה היחידה המעוטרת ביותר במשמר הגבול, אני מביע אמון מלא ביחידה, במפקדים ובלוחמים ובטוח ביכולתה להמשיך ולהוביל להישגים מבצעיים משמעותיים בסיכול בטרור ולשמירה על ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל. לא נאפשר ולא נתפשר ונגיב בנחישות ובאומץ פיקודי לכל כשל מקצועי, פיקודי וערכי. אנחנו חיל לומד ומפיק לקחים מכל אירוע וכך עשינו גם באירוע זה".