במנהרה, מתכוננים לחטוף חייל: סרטון של פעילי חמאס שצולם ככל הנראה בזמן מבצע צוק איתן הופץ היום (רביעי) ברשתות החברתיות.   בתיעוד נראים המחבלים בתחפושת של חיילי צה"ל בתוך מנהרה, חמושים בנשק ואפוד, ככל הנראה בדרך לנסות לחטוף חייל. לפי דיווחים בכלי תקשורת שמקורבים לחמאס, מדובר ב-10 מחבלים שהשתתפו בפעולה שסוכלה בידי כוחות צה"ל.

חמאס: "ישראל חלשה ומתפוררת מבפנים"; חיזבאללה: "כל תקיפה תיענה בכל הזירות"

הסרטון הופץ בעקבות החשיפה אמש בתוכנית "עובדה" בקשת 12 על ניסיון חדירת המחבלים ביום העשירי של מבצע צוק איתן וחיסולם סמוך לניר עם, מרחק יריקה משדרות. כשכוח צה"ל מגיע למגע עם המחבלים מתחולל שם קרב, שחלקו נחשף לראשונה ב'עובדה', ובמהלכו עלה חשש לחטיפת חייל או גופה. 

בדובר צה"ל אישרו את הפרטים, ומסרו: "מדובר באירוע לחימה משמעותי שאירע במהלך מבצע 'צוק איתן', בו סוכלה חדירה לשדרות ופגיעה באזרחים ונמנע ניסיון חטיפה. בקרב בין הכוח למחבלים שהיו במקום נפלו ארבעת לוחמי הכוח, מג"ד גפן, סגן-אלוף דולב קידר ז"ל, רס"ל נדב גולדמכר ז"ל, סגן-משנה יובל היימן ז"ל ורב-סמל בכיר קסהון (דני) ביינסאין ז"ל אשר חתרו למגע, לחמו ופעלו בגבורה למול אש אויב, ובכך סיכלו את הפיגוע".

"במהלך האירוע עלה חשד כי בכוונתו של אחד המחבלים לחטוף חייל ועל כן הוכרז על-ידי מפקד הפלוגה באירוע 'נוהל חניבעל', המופעל במקרה של חשד לחטיפת חייל; לאחר קבלת החלטות מהירה ובהפעלת אש מדויקת סוכל ניסיון החטיפה. הנושא הוצג ונכתב בתחקיר. בתחקיר האירוע נקבע כי הכוח נהרג מאש מחבלים".

"לאור גבורת הכוח וחתירתם למגע הוחלט להעניק את צל"ש מפקד פיקוד הדרום לסא״ל דולב קידר ז"ל ולרס"ן ניב אסף, מפקד כוח העתודה באירוע אשר הסתער לעבר המחבלים. מפקד החטיבה הצפונית דאז העניק לרס"ל נדב גולדמכר ז"ל, סגן-משנה יובל היימן ז"ל ורב-סמל בכיר קסהון (דני) ביינסאין ז"ל צל"ש. מעשיהם מהווים דוגמה ומופת.

"צה"ל רואה באירוע זה אירוע משמעותי ממנו הופקו ויושמו לקחים רבים. לאורך השנים, המפקדים וסגל מערך הנפגעים מלווים את המשפחות השכולות. אנו מצרים במידה ומשפחות חשות שהיה פער בתיווך חלק מהנושאים. צה״ל משתתף בצערן של המשפחות השכולות וימשיך ללוותן".

דובר חמאס חאזם קאסם פרסם הצהרה בעקבות השידור וטען: "מה שנחשף בכלי התקשורת על הפעילות של גדודי אל-קסאם מעבר לקווי האויב, מהווה רק חלק קטן מהגבורה ומהיכולות לפעול נגד ישראל. הפעילים מחזיקים במידע מודיעיני מדויק על האויב במהלך הקרב. הפרטים שנחשפו מעידים כי סוגיית האסירים היא ציר מרכזי במישור המעשי במהלך הקרבות וכי שחרור האסירים הוא בעדיפות גבוהה עבור הנהגת הזרוע הצבאית".