לוחמי ימ"מ וצה״ל, בהכוונה מודיעינית של השב"כ, עצרו הלילה (רביעי) את המחבל בן ה-15 שביצע על פי החשד את פיגוע הירי אתמול בשכונת שמעון הצדיק,  בו נפצעו שני אזרחים ישראלים באורח בינוני.

פיגוע ירי בירושלים: שני פצועים באורח בינוני, סריקות אחר המחבל | צפו בתיעוד

בתיעוד המעצר ניתן לראות את לוחמי הימ"מ נכנסים לעיר שכם ובתוך דקות מגיעים אל המחבל הנמצא במחוץ למכולת בעיר ועוצרים אותו. המעצר התרחש בעקבות ידיעת הזהב של שירות הביטחון הכללי שהובילה את לוחמי הימ"מ. המחבל , תושב הכפר עסכר שבפאתי העיר, הועבר לחקירה. בשב"כ ובמשטרה סבורים כי המחבל ככל הנראה הוסת ברשתות החברתיות והפעולה שלו היא פועל יוצא של גל הטרור ומה שקורה ברשתות.

נשקו של המחבל שביצע את פיגוע הירי בשכונת שמעון הצדיק בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
נשקו של המחבל שביצע את פיגוע הירי בשכונת שמעון הצדיק בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי שיבח הבוקר את כוחות הבטחון בהם לוחמי משמר הגבול, שב״כ וצה״ל, שנטלו חלק במצוד אחר המחבל."הפעילות המהירה כבר בזירה תוך שילוב הזרועות שמוכח פעם אחר פעם כמנצח בין משטרת ישראל, משמר הגבול, שרות הבטחון הכללי וצה״ל, הוביל למעצר מהיר של המחבל שביצע את אתמול את פיגוע הירי בשכונת שמעון הצדיק בירושלים. מהרגע הראשון שכוחות המשטרה ממחוז ירושלים ולוחמי משמר הגבול הוקפצו לזירת הפיגוע הפעלנו כוחות רבים ויחד עם מודיעין מדויק הצלחנו לשים את היד על המחבל", אמר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר לאחר לכידת המחבל: "מברך את כוחות המשטרה, לוחמי משמר הגבול וכלל כוחות הביטחון על תפיסת המחבל המתועב שביצע את הפיגוע בירושלים. אמרתי אתמול למפקדי המשטרה כי אנחנו סומכים עליהם שיביאו את המחבל השפל הזה מת או חי, ואני שמח שהם עשו זאת תוך פחות מ-24 שעות. מדינת ישראל תגיע לכל המחבלים השפלים ותמצה איתם את הדין".