ברחבת המטה הארצי בירושלים, נאמו הבוקר (חמישי) המפכ"ל רב-ניצב קובי שבתאי והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס המשטרתי המרכזי לקראת יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל. זאת ברקע המתיחות וחילוקי הדעות בין השניים על הקמת המשמר הלאומי והכפפתו לשר. מחוץ לטקס מחו כ-100 מפגינים נגד בן גביר, מקבוצת "אחים לנשק" והתארגנות המפכ"לים לשעבר שצעקו: "זה גדול עליך". בנאומו, התייחס בן גביר למפגינים ואמר: "גם בעת מחלוקות פנימיות, אחים אנחנו. גם אלה שצועקים בחוץ, הם אחים שלנו".

עוד התייחס בן גביר בנאומו לשכר השוטרים, ואמר: "משכורות חרפה לשוטרים לא יהיו במשמרת שלי". הוא חזר על כך שהצליח להביא תוספת של תשעה מיליארד שקל להקמת משמר לאומי. על רקע האלימות בחברה הערבית , בן גביר טען כי הוא "נותן למשטרה את הכלים כדי להילחם בפשיעה בחברה הערבית". לשוטרים שקיבלו במהלך הטקס דרגות אמר: "מצפה שתממשו את המדיניות שלי ושל המפכ"ל".

בן גביר, קובי שבתאי בטקס לקראת יום העצמאות (צילום: אלון חכמון)
בן גביר, קובי שבתאי בטקס לקראת יום העצמאות (צילום: אלון חכמון)

 
בנאומו אמר המפכ"ל שבתאי: "מלאכתו של השוטר היא שליחות יום יומית לשרת ולהגן על המדינה כמדינת חוק דמוקרטית ולשרת נאמנה את כל אזרחיה. נפעל מתוך שליחות ומחויבות כדי להקנות ביטחון אישי וחברתי לאזרחי המדינה. נדרשת הקרבה גדולה מצד השוטרים, הלוחמים ובני משפחותיהם, המוצבים כחומה חיה ובצורה למרכזן של נקודות החיכוך במוקדים הנפיצים". בסוף דבריו הודה לבן גביר על "אישור הדרגות והמינויים שאותם אנחנו מעניקים היום".