רב פקד מאיר סוויסה קיבל היום (חמישי) תעודת הצטיינות תחנתית ברקע עבודתו במשטרה כקצין אגם בשנה האחרונה. ההחלטה התקבלה טרם אירוע יום העצמאות של המשטרה. 

תעודת הצטיינותו של רפ"ק סוויסה מגיעה כחודש לאחר שתועד משליך רימון הלם לעבר מפגינים נגד הרפורמה המשפטית בתל אביב. בעקבות האירוע, סוויסה וחמישה שוטרים נוספים זומנו לחקירה במח"ש. בתום הבדיקה, הוחלט על ידי ראש מח"ש, בעצה עם הפרקליטות, לפתוח בחקירה. לאחר חקירה קצרה, חמשת השוטרים שוחררו, בעוד שרפ"ק סוויסה נשאר במשרדי מח"ש להמשך החקירה. 

עימותים במהלך המחאה נגד הרפרומה במערכת המשפט (צילום: דוברות המשטרה)

כזכור, מיד לאחר האירוע המדובר יצא השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, במתקפה ישירה כנגד המחלקה לחקירות שוטרים, העניק גיבוי מלא לרפ"ק סוויסה וטען שברגע ששוטרים מותקפים, עליהם לנהוג באותה מדיניות כפי שנוהגים כלפי מפגינים מכל גזע ודת אחרים. כמו כן, טען כי מדובר בחקירה פוליטית.

העיתונאי בן כספית הגיב למתן תעודת ההצטיינות היום לרפ"ק סוויסה וכתב: "אז איך המחאה שורדת כ״כ הרבה זמן? בזכות אירועים כאלה. בכל דור ודור, כלומר שבוע ושבוע, יקום הלהביור התורן להזכיר לנו על מה נלחמים כאן. לקחת את האיש הזה, שתמונותיו משליך רימוני הלם בנונשלאנטיות אדישה לעבר קהל מגודר, ולהפוך אותו למצטיין עצמאות, זה לתקוע למיליוני אנשים אצבע בעין. ועוד לא דיברנו על ההתנפלות המתועבת על אהרון ברק בן ה-87. ועל שיגורה של המשתמטת מאי גולן לטקס יום הזכרון בראשל״צ. אז תודה על זה".

חברת הכנסת נעמה לזימי ביקרה את ההחלטה להגדירו מצטיין גם כן: "על מה רפ"ק מאיר סוויסה מקבל אות מצטיין תחנת לב תל אביב? על זריקת רימון הלם על מפגינים? על חקירה במח"ש? על התנהגות אלימה? אם ככה המשטרה מטפלת בשוטרים אלימים, לא פלא שהמציאות הזו רק מחריפה. בראשון הקרוב אקיים דיון על אלימות משטרתית ופרופיילינג בועדת הצעירים. בין המשתתפים יגיע לדבר שחר מור, אזרח מודאג שיצא להפגין וסיים בבית חולים. בעיניי, הוא זה שצריך לקבל את אות המצטיין".