בצה"ל החולט על סגר כללי על אזור יהודה ושומרון ורצועת עזה במהלך יום הזיכרון ויום העצמאות. הסגר ייכנס לתוקף לקראת כניסת ערב יום הזיכרון, ביום שני ב־17:00. פתיחת הסגר ביהודה ושומרון והמעברים ברצועת עזה צפויים להתרחש בהתאם להערכת מצב בחצות בלילה שבין רביעי לחמישי, עם תום יום העצמאות.

נחתמו צווי ההריסה לבתי המחבלים מפיגוע הירי בדיזינגוף והפיגוע בצומת שבי שומרון
הרמטכ"ל במסר לממשלה: "אין תחליף למודל צבא העם"

בתוך כך, בצה״ל מדגישים כי במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד, וזאת בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

לוחמי צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)
לוחמי צה''ל ביהודה ושומרון (צילום: דובר צה''ל)

כמו כן, בשישי בלילה דווח על קול ירי לכיוון מוצב צה״ל בהר גריזים, אשר סמוך לשכם. לא דווח על נפגעים או נזק בעמדות צה״ל. מלבד האירוע הזה, סוף השבוע עבר ללא אירועים חריגים, כאשר הכוננות הביטחונית ותגבורי הכוחות הרבים יימשכו עד לאחר יום העצמאות. לאחר מכן יקיימו במערכת הביטחון הערכת מצב בנוגע למצב הבטחוני ביהודה ושומרון ובשאלה האם ניתן להפחית את היקפי כוחות התגבור הגדולים.

לאחר תום הרמדאן, ההערכה במערכת הביטחון היא כי המצב הביטחוני בזירה הפלסטינית ימשיך להיות מתוח ולא יציב. לצד זאת, אם הימים הקרובים יעברו בשקט יחסי, יהיה ניתן להקטין במידת מה את היקף הכוחות בסדיר ובמילואים, אשר לוקחים חלק בתגבורי הכוחות.