עדכונים חיים

צה"ל מאשר: חיל האוויר תקף חוליית חמושים בפאתי העיר ג'נין

בצה"ל סבורים כי במחנה הפליטים יש גרעין שממשיך לחפש ולנקום את מותם של המחבלים. לצד זאת נעצרו עד כה כ-30 מבוקשים והפלסטינים טוענים כי נהרגו 12 אזרחים

פעילות צה"ל, מבצע בג'נין פעילות צה"ל, מבצע בג'נין (צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)

היממה השנייה של מבצע "בית וגן": כוחות צה"ל המשיכו גם היום (שלישי) בפעילות בעיר ובמחנה הפליטים. יום הלחימה השני של המבצע עמד בסימן ירידה בהיקף הלחימה מהיום הראשון ומאפשר לכוחות שפעלו בשטח לחשוף יעדים נוספים. 

מעל 50 פיגועים ומאות אמצעי לחימה: כך הפכה ג'נין למעוז של טרור
פורקים מהרכב ומתעמתים עם המחבלים: צפו בתיעוד הדרמטי מג'נין

דובר צה"ל הודיע כי לוחם צה"ל נהרג מירי במחנה הפליטים ג'נין. הוא נפצע והובהל לבית החולים אולם לאחר מכן נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הודעה נמסרה למשפחתו.

שידור ישיר מג'נין:

גורמים בטחונים מעריכים שחלק גדול מהמחבלים שהיו באזור בו נמצאים הכוחות ברחו למרכז המחנה, ולכן בצה"ל נערכים להעמיק את הפעילות במהלך היום. גורמים צבאיים מציינים כי ההתנגדות עד כה, למרות הלחימה, פחותה ממה שהעריכו. אך יחד עם זאת, אומרים גורמים ביטחוניים ל"מעריב", כששכל שצה"ל יעמיק את הפעולה במחנה הפליטים תתחזק הלחימה ונערכים לכך.  

הגורמים הביטחוניים הוסיפו כי יש יעדים שתוכננו מראש וגם כאלה שנוספו בעקבות החקירות והתשאולים שנעשו אתמול שעדין ניתן להגיע ולהשיג אותם. בשלב הזה לא מדברים על סיומו של המבצע, אך סוגיה זו נבחנת כל הזמן בהתאם ליעדים שניתן להשיג, כשבמערכת הביטחון אומרים שלצד ההישגים מדובר במבצע ממוקד ומוגבל. סוגיה נוספת שעולה היא סוגיית המסגדים בהם נמצאים אמצעי לחימה. גורם ביטחוני הדגיש שמסגד שבו נמצאים אמצעי לחימה הוא אינו מסגד וצה"ל יפעל גם במקומות כאלה כדי לנטרל את האיום.

אחד מהבורות התת קרקעיים שאותרו במסגד  (צילום: דובר צה''ל)אחד מהבורות התת קרקעיים שאותרו במסגד (צילום: דובר צה''ל)

הפלסטינים דיווחו כי עד כה ישנם 12 מחבלים הרוגים עד כה במהלך הפעילות, כשעד כה אין דיווחים על נפגעים לא מעורבים. גורמים צבאיים מציינים כי הכוחות פועלים באופן מדוד. אתמול יצאו מאות משפחות פלסטיניות מאזורי הלחימה, אולם בצה"ל מבהירים כי העזיבה הייתה פעולה וולונטרית ולא מתוך הנחייה. 

אתמול, נעצרו מעל ל-30 חשודים ואותרו בורות טרור במסגד בעיר. כמו כן, אותרה רקטה מאולתרת, וכן מעבדות נפץ עם מאות מטענים. בנוסף, איתרו לוחמי צה"ל ושב"כ מעבדה נוספת שהכילה מאות מטענים ואמצעי לחימה. היא הושמדה, לאחר שכללה בין היתר מאות מטענים, מספר מטעני גיחון, מטענים ניידים, בור אמצעי לחימה, 12 מחסניות ורובה M-4.

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]

צה"ל מאשר: חיל האוויר תקף חוליית חמושים בפאתי העיר ג'נין

דובר צה"ל מסר כי כלי טיס של צה"ל תקף חוליית חמושים שהתמקמה בבית קברות בפאתי העיר ג'נין. החמושים היוו איום כנגד כוחות הביטחון בעת יציאתם ממחנה הפליטים.

טל לב רם

הפלסטינים: מניין ההרוגים במסגרת המבצע עלה ל-12

סוכנויות הידיעות
פעילות צה"ל, מבצע בג'נין צילום: REUTERS/Raneen Sawafta

דיווחים פלסטינים: חיל האוויר תקף בפאתי העיר ג'נין

סוכנויות הידיעות

דיווחים פלסטינים: כוחות צה"ל יוצאים ממחנה הפליטים בג'נין

טל לב רם

חילופי אש במחנה הפליטים בג'נין | צפו בתיעוד

שחר ברדיצ'בסקי

חילופי האש התחדשו בג'נין: לראשונה ירי במחנה הפליטים

טל לב רם
תחמושת שנתפסה ע"י לוחמי סיירת נח"ל צילום: דובר צה"ל

תחמושת רבה וכספי טרור אותרו והוחרמו ע"י לוחמי סיירת נח"ל

לוחמי סיירת נח"ל, בפיקוד חטיבת מנשה איתרו והחרימו תחמושת רבה וכספי טרור בכפר ברוקין הסמוך לעיר ג'נין. סך הכל נעצרו 13 חשודים שהועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. 

טל לב רם
הלחימה בג'נין צילום: נאסר אישתיה, פלאש 90

אותרו ופוצצו שני חדרי ניהול לחימה נוספים

במקביל, לוחמי יחידת אגוז ויהל"ם איתרו ופוצצו שני חדרי ניהול לחימה ובהם פיר אמל״ח עם נשק מסוג שוטגן, 1,400 כדורי תחמושת וכספי טרור רבים.

טל לב רם
פיצוץ זירת המטענים על ידי יחידת דובדבן. באדיבות דובר צה"ל (צילום: דובר צה"ל)

כוחות צה"ל איתרו מעבדות מטענים נוספות

לוחמי יחידת דובדבן איתרו וניטרלו מעבדת מטענים ובה עשרות מטעני צינור, בלוני חבלה ואמצעי לחימה שמופעלים מרחוק. הכניסה למעבדה היתה ממולכדת באמצעות מטען נפץ שנוטרל על ידי הכוחות. מדובר במעבדה הרביעית שנמצאה ונוטרלה על ידי יחידת דובדבן.

מעריב אונליין

סעודיה גינתה את פעולות ישראל בג'נין

משרד החוץ הסעודי מסר היום הודעת גינוי נגד ישראל בה נכתב: "אנו מגנים את המשך ההסלמה הישראלית בשטחים הפלסטיניים הכבושים, האחרון שבהם הוא התוקפנות נגד העיר ג'נין".

שחר ברדיצ'בסקי

תיעוד מג'נין: כוחות צה"ל עוצרים מבוקש לעיני משפחתו | צפו

שחר ברדיצ'בסקי
השמדת אחד מחמ"לי ניהול הלחימה בג'נין ע"י לוחמי הנדסה (צילום: דובר צה"ל)

לוחמי הימ"מ איתרו והשמידו פיר תת-קרקעי ששימש לאחסון מטענים

בשעות הבוקר לוחמי הימ"מ איתרו והשמידו פיר תת-קרקעי ששימש לאחסון מטענים על בסיס מידע מודיעיני של שב"כ. כמו כן, לוחמי מגלן איתרו והשמידו שני חמ"לי ניהול לחימה של ארגוני הטרור במרחב. לוחמי סיירת נח"ל איתרו והשמידו מטול נפץ ומטען במרחב העיר. בנוסף, לוחמי יחידת ניצן (636) איתרו והחרימו אמצעי לחימה וציוד צבאי.

הפיר התת-קרקעי שהושמד על ידי לוחמי הימ''מ בג'נין (צילום: דובר צה''ל)הפיר התת-קרקעי שהושמד על ידי לוחמי הימ''מ בג'נין (צילום: דובר צה''ל)

טל לב רם
ג'נין צילום: REUTERS/Raneen Sawafa

משרד הבריאות הפלסטיני: מספר ההרוגים במבצע עד כה עלה ל-10

משרד הבריאות הפלסטיני עדכן הבוקר כי מספר ההרוגים עד כה במבצע עלה ל-10. על פי דיווחים פלסטינים, המחבל העשירי שחוסל הוא אודאי חמייסה. עוד נמסר ממשרד הבריאות כי ישנם לפחות 100 פצועים, בהם כ-20 במצב קשה-אנוש. 

מעריב אונליין
הרצי הלוי, בנימין נתניהו, יואב גלנט צילום: קובי גדעון לע"מ

ראש הממשלה נתניהו יקיים הערכת מצב עם שר הביטחון

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערכת מצב עם שר הביטחון יואב גלנט בשעות הצהריים. 

אנה ברסקי

"גדוד ג'נין" של הגי'האד האסלאמי מפרסם תיעוד של מטעני החבלה

שחר ברדיצ'בסקי
פעילות כוחות יהל"ם במסגד בג'נין (צילום: דובר צה"ל)

תוואי טרור תת קרקעי אותר במסגד בג'נין

במהלך הלילה ולאחר פעילות של לוחמי יחידת אגוז ויהל"ם, על בסיס מידע מודיעיני מדויק של שב״כ, להחרמת אמל״ח ולנטרול הפירים במסגד 'אל אנאצר' במחנה הפליטים, לוחמי יחידת יהל"ם חקרו את תוואי המסגד באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים.

תוואי שטח המסגד בג'נין (צילום: דובר צה''ל)תוואי שטח המסגד בג'נין (צילום: דובר צה''ל)

טל לב רם
יואב גלנט בהערכת מצב צילום: אריאל חרמוני

שר הביטחון ערך הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט סיים הערכת מצב עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב״כ רונן בר ובכירים נוספים במערכת הביטחון. שר הביטחון קיבל סקירה על המאמצים הנעשים בשטח לסיכול מחבלים והשמדת תשתיות טרור, ועל השגת היעדים המבצעיים של צה״ל והשב״כ במהלך היממה האחרונה.

אנה ברסקי

מקור פלסטיני לסוכנות הידיעות "וופא": "שירות הביטחון מחויב להחלטת ההנהגה הפלסטינית"

בישראל אמרו שהתיאום הביטחוני נמשך למרות ההצהרה של אבו מאזן, עכשיו הפלסטינים מכחישים. מקור פלסטיני מסר לסוכנות הידיעות "וופא", כי "שירות הביטחון מחויב להחלטת ההנהגה הפלסטינית, וכי כל ההצהרות מכוונות כדי ליצור בלבול בזירה הפלסטינית וכי מדובר בחלק מהמערכה שנפתחה נגד הרשות ושירותי הביטחון". המקור קרא לתקשורת הפלסטינית "להיות מדויקת ואובייקטיבית, ולהיצמד רק למקורות הפלסטינים הרשמיים, לפני שיגררו לתחבולות הישראליות".

שחר ברדיצ'בסקי

האו"ם טוען: שלושה ילדים נהרגו במהלך המבצע הצבאי

נציבות זכויות האדם של האו"ם דיווחה כי שלושה ילדים נהרגו חלק מהמבצע. עוד נטען כי ישראל מנעה ממגישי עזרה ראשונה מקומיים להיכנס למחנה הפליטים ולסייע לפצועים.

רויטרס
תיעוד הכוחות בהיתקלות עם המחבלים בג'נין. באדיבות דובר צה"ל צילום: דובר צה"ל