עדכונים חיים

ראש עיריית ג'נין: "היקף ההרס הוא קטסטרופלי, כמו אחרי רעידת אדמה"

הפלסטינים מדווחים על 10 מחבלים הרוגים עד כה, בצה"ל נערכים להעמיק את הפעילות במהלך היום. בשלב זה לא מדברים על סיומו של המבצע

כוחות צה"ל כוחות צה"ל (צילום: דובר צה"ל)

היממה השנייה של מבצע "בית וגן": כוחות צה"ל ממשיכים גם הבוקר (שלישי) בפעילות בעיר ובמחנה הפליטים. בשעות הלילה לא נרשמו אירועים משמעותיים והכוחות המשיכו בחשיפת חמ"לי תצפית ובמעצרים.

שידור חי מג'נין: 

הפלסטינים מדווחים על 10 מחבלים הרוגים עד כה במהלך הפעילות, כשעד כה אין דיווחים על נפגעים לא מעורבים. גורמים צבאיים מציינים כי הכוחות פועלים באופן מדוד. אתמול יצאו מאות משפחות פלסטיניות מאזורי הלחימה, אולם בצה"ל מבהירים כי העזיבה הייתה פעולה וולונטרית ולא מתוך הנחייה. 

פסגת הליגה הערבית בג'דה שבסעודיה צילום: AFP via Getty Images

הליגה הערבית מגנה את ישראל: "המבצע מהווה הפרה של החוק הבינלאומי"

הליגה הערבית הצהירה היום (שלישי) כי המבצע הישראלי בג'נין מהווה הפרה ברורה של החוק הבינלאומי והזהיר מפני "ההשלכות הקשות של המבצע". הנציגות הפלסטינית בליגה הערבית מסרה כי "העם הפלסטיני חשוף למלחמה הישראלית מול העיניים הפקוחות של העולם", והוסיפה כי "המבצע הישראלי בג'נין מפחית את הסיכויים להחיות את תהליך השלום".

שחר ברדיצ'בסקי

ראש עיריית ג'נין: "היקף ההרס בתוך ג'נין הוא קטסטרופלי, כמו אחרי רעידת אדמה"

ראש עיריית ג'נין: "היקף ההרס בתוך ג'נין הוא קטסטרופלי, כמו אחרי רעידת אדמה".

שחר ברדיצ'בסקי
פעילות כוחות יהל"ם במסגד בג'נין (צילום: דובר צה"ל)

תוואי טרור תת קרקעי אותר במסגד בג'נין

במהלך הלילה ולאחר פעילות של לוחמי יחידת אגוז ויהל"ם, על בסיס מידע מודיעיני מדויק של שב״כ, להחרמת אמל״ח ולנטרול הפירים במסגד 'אל אנאצר' במחנה הפליטים, לוחמי יחידת יהל"ם חקרו את תוואי המסגד באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים.

תוואי שטח המסגד בג'נין (צילום: דובר צה''ל)תוואי שטח המסגד בג'נין (צילום: דובר צה''ל)

טל לב רם

מקור פלסטיני לסוכנות הידיעות "וופא": "שירות הביטחון מחויב להחלטת ההנהגה הפלסטינית"

בישראל אמרו שהתיאום הביטחוני נמשך למרות ההצהרה של אבו מאזן, עכשיו הפלסטינים מכחישים. מקור פלסטיני מסר לסוכנות הידיעות "וופא", כי "שירות הביטחון מחויב להחלטת ההנהגה הפלסטינית, וכי כל ההצהרות מכוונות כדי ליצור בלבול בזירה הפלסטינית וכי מדובר בחלק מהמערכה שנפתחה נגד הרשות ושירותי הביטחון". המקור קרא לתקשורת הפלסטינית "להיות מדויקת ואובייקטיבית, ולהיצמד רק למקורות הפלסטינים הרשמיים, לפני שיגררו לתחבולות הישראליות".

שחר ברדיצ'בסקי
יואב גלנט בהערכת מצב צילום: אריאל חרמוני

שר הביטחון ערך הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט סיים הערכת מצב עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב״כ רונן בר ובכירים נוספים במערכת הביטחון. שר הביטחון קיבל סקירה על המאמצים הנעשים בשטח לסיכול מחבלים והשמדת תשתיות טרור, ועל השגת היעדים המבצעיים של צה״ל והשב״כ במהלך היממה האחרונה.

אנה ברסקי

"גדוד ג'נין" של הגי'האד האסלאמי מפרסם תיעוד של מטעני החבלה

שחר ברדיצ'בסקי
הרצי הלוי, בנימין נתניהו, יואב גלנט צילום: קובי גדעון לע"מ

ראש הממשלה נתניהו יקיים הערכת מצב עם שר הביטחון

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערכת מצב עם שר הביטחון יואב גלנט בשעות הצהריים. 

אנה ברסקי
ג'נין צילום: REUTERS/Raneen Sawafa

משרד הבריאות הפלסטיני: מספר ההרוגים במבצע עד כה עלה ל-10

משרד הבריאות הפלסטיני עדכן הבוקר כי מספר ההרוגים עד כה במבצע עלה ל-10. על פי דיווחים פלסטינים, המחבל העשירי שחוסל הוא אודאי חמייסה. עוד נמסר ממשרד הבריאות כי ישנם לפחות 100 פצועים, בהם כ-20 במצב קשה-אנוש. 

מעריב אונליין
השמדת אחד מחמ"לי ניהול הלחימה בג'נין ע"י לוחמי הנדסה (צילום: דובר צה"ל)

לוחמי הימ"מ איתרו והשמידו פיר תת-קרקעי ששימש לאחסון מטענים

בשעות הבוקר לוחמי הימ"מ איתרו והשמידו פיר תת-קרקעי ששימש לאחסון מטענים על בסיס מידע מודיעיני של שב"כ. כמו כן, לוחמי מגלן איתרו והשמידו שני חמ"לי ניהול לחימה של ארגוני הטרור במרחב. לוחמי סיירת נח"ל איתרו והשמידו מטול נפץ ומטען במרחב העיר. בנוסף, לוחמי יחידת ניצן (636) איתרו והחרימו אמצעי לחימה וציוד צבאי.

הפיר התת-קרקעי שהושמד על ידי לוחמי הימ''מ בג'נין (צילום: דובר צה''ל)הפיר התת-קרקעי שהושמד על ידי לוחמי הימ''מ בג'נין (צילום: דובר צה''ל)

טל לב רם

האו"ם טוען: שלושה ילדים נהרגו במהלך המבצע הצבאי

נציבות זכויות האדם של האו"ם דיווחה כי שלושה ילדים נהרגו חלק מהמבצע. עוד נטען כי ישראל מנעה ממגישי עזרה ראשונה מקומיים להיכנס למחנה הפליטים ולסייע לפצועים.

רויטרס
תיעוד הכוחות בהיתקלות עם המחבלים בג'נין. באדיבות דובר צה"ל צילום: דובר צה"ל