עדכונים חיים

צה"ל השמיד תשתיות של חיזבאללה בלבנון; צבא סוריה: "ישראל תקפה עמדות צבאיות"

חיל האוויר תקף תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון והשמיד בין היתר מתחמים צבאיים. צבא סוריה: "ישראל תקפה מהאוויר, נגרמו נזקים" | עדכונים שוטפים

ירי ארטילרי לעבר לבנון ירי ארטילרי לעבר לבנון (צילום: David Cohen/Flash90)
פוסט נעוץ נעוץ

שידור חי מעזה

מעריב אונליין

צבא סוריה: "ישראל תקפה מהאוויר עמדות צבאיות בדרום המדינה וכי כתוצאה מכך נגרמו נזקים"

מעריב אונליין

היום שאחרי המלחמה: ההצעה האמריקאית למצרים - והתגובה החריפה

מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן טען היום (רביעי), כי יש לאחד את עזה עם הגדה המערבית תחת הרשות הפלסטינית לאחר סיום המלחמה. מדובר באמירה הנחרצת ביותר של ממשל ביידן עד כה, בכל הנוגע לרצועת עזה, ביום שלאחר המלחמה. בלינקן חרג כאמור מהערותיו של דובר הבית הלבן, שהזהיר אתמול את ישראל מפני כיבוש מחדש של עזה לאחר סיום מלחמתה בחמאס. ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע מוקדם יותר היום שישראל תמלא שם תפקיד ביטחוני "לזמן בלתי מוגבל".

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות

צה"ל תקף והשמיד תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בשטח לבנון

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור של ארגון חיזבאללה בלבנון, בתגובה לשיגורים לעבר שטח ישראל ביממה האחרונה. בין המטרות שנתקפו, מבנים ועמדות צבאיות בהם פעלו מחבלי הארגון, ומספר אמצעים טכנולוגים ששימשו להכוונת טרור נגד מדינת ישראל. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו לפני זמן קצר חוליית מחבלים בשטח לבנון, שפעלה סמוך למרחב בירנית.

צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון (צילום :דובר צה"ל)
מעריב אונליין

הגנרל הלבנוני עבאס איברהים: "אנו בשעות האחרונות לפני הפסקת אש הומניטרית"

הגנרל הלבנוני, עבאס איבראהים, המקורב לחיזבאללה, התראיין לערוץ LBC הלבנוני וטען כי אנחנו עומדים בשעות האחרונות לפני ההכרזה על הפסקת האש ההומניטרית. כמו כן, התייחס לביקורו של השליח האמריקאי עמוס הוכשטיין בביירות ואמר: "ביקורו נועד להדגיש את הצורך של חיזבאללה להישאר מחוץ למלחמה, כשהצבא הוא זה שמבצע את תפקידו בגבולות. המדינה יכולה לרסן את הפלגים המנסים להכניס את לבנון למלחמה". 
 

מעריב אונליין

בכיר בחיזבאללה ל-BBC: "ייתכנו התפתחויות חמורות באזור"

סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, התראיין הערב (רביעי) לרשת BBC הבריטית ושלח מסר לישראל: "אם היא לא תעצור את ההתקפות ברצועת עזה ואת ההרג של האזרחים, עלולה להיפתח חזית נוספת". לדבריו, "ייתכנו התפתחויות חמורות מאוד ומסוכנות באזור, ואף אחד לא יוכל לעצור זאת".

כמו כן, התייחס קאסם לטבח של חמאס ב-7.10: "מדובר בתגובה בלתי נמנעת לפשעים שישראל מבצעת באדמות הפלסטיניות, זו תוצאה נהדרת של ההתנגדות הפלסטינית". כמו כן, טען כי ישראל עצמה היא זו שאשמה במספר הגבוה של האזרחים הישראלים שנהרגו ביום מתקפת הפתע, ולא מחבלי חמאס.

מעריב אונליין

המוסד: סוכל פיגוע בברזיל שחיזבאללה תכנן לבצע בהכוונת איראן

חוליית טרור של החיזבאללה שפעלה בהכוונה איראנית, נעצרה ע"י כוחות הביטחון בברזיל, שפעלו בשיתוף פעולה עם המוסד הישראלי. שני צווי מעצר זמניים הוצאו כנגד חשודים והמשטרה אף פשטה על 11 כתובות. המשטרה מסרה כי המגייסים וגם אלו שגויסו להצטרף לארגוני הטרור עלולים לספוג עד 15 וחצי שנות מאסר. 

לכתבה המלאה

אנה ברסקי טל לב רם

עונש מוות למחבלי הנוח'בה הכלואים בישראל? הפנייה של בן גביר לראש המל"ל

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה היום (רביעי) במכתב לראש המל"ל, צחי הנגבי, בבקשה לכנס את הקבינט המדיני-בטחוני ולדון בהצעת חוק "עונש מוות למחבלים" של עוצמה יהודית שאושרה בקריאה טרומית בכנסת.

לכתבה המלאה

אנה ברסקי

הבית הלבן: "שליטה ביטחונית ישראלית בעזה היא אינה פתרון לטווח ארוך"

הבית הלבן הצהיר היום כי שליטה ביטחונית ישראלית בעזה, ביום שלאחר המלחמה, היא אינה פתרון לטווח ארוך. לדברי הבית הלבן: "אנחנו לא בקשר עם החמאס, אך השותפים שלנו כן". באשר לרמת הגולן נמסר: "אין שינוי במדיניות שלנו כלפי הגולן, לישראל יש צריכים ביטחוניים באזור".

מעריב אונליין

ראש הממשלה נתניהו במפקדת פיקוד מרכז: "לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו"

ראש הממשלה נתניהו לראשי רשויות ביהודה ושומרון: "בתחילת דבריי אני רוצה לשבח את הפעולה הקרקעית של צה"ל ברצועת עזה, היא מתקדמת היטב ומשיגה תוצאות טובות. אני מבקש לשים בצד כל מיני שמועות סרק שאנחנו שומעים מכל מיני כיוונים, ולחזור על דבר אחד ברור: לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו. כל השאר זה סרק.

אני פה עם קבינט ניהול המלחמה, עם ראשי המועצות ביהודה ושומרון וכמובן עם פיקוד המרכז. אנחנו באים הנה לשלוש מטרות: מטרה ראשונה היא להגביר את הסיכול של הטרור, זה נעשה ביד רמה. אני רוצה לשבח את צה"ל, את השב"כ ואת משטרת ישראל על פעולה מאוד מרשימה בתחום הזה. 

אנה ברסקי

צה"ל על האזעקה בצפון: לא זוהה כלי טיס שחצה לשטח מדינת ישראל

מעריב אונליין

בעקבות חשד לחדירת כלי טיס עוין: אזעקות נשמעו בצפון

מעריב אונליין

לוחמי צה"ל השמידו מנהרת טרור שאותרה בקרבת בית ספר

לוחמי צה"ל מחטיבה 551 בשיתוף לוחמים מיחידת יהל"ם פועלים במרחב בית חאנון, מאתרים ומשמידים מנהרות טרור.  הלוחמים איתרו פיר מנהרת טרור בקרבת בית ספר של אונר"א והשמידו את המנהרה.

השמדת מנהרת טרור שאותרה בסמוך לבית ספר בעזה (צילום :דובר צה"ל)
ארנולד נטייב

דיווח: גורם המקורב לחמאס מסר כי מתנהלים מגעים על הפסקת אש בת שלושה ימים

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה, מפי גורם המקורב לארגון הטרור חמאס, כי מתנהלים מגעים על הפסקת אש בת שלושה ימים, בתמורה לשחרורם של 12 חטופים.

סוכנויות הידיעות

הותר לפרסום: סמ״ר נועם יוסף אבו, לוחם בחטיבת הנח"ל, נפל בקרב בצפון הרצועה

הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בקרב בצפון הרצועה: סמ"ר נועם יוסף אבו, בן 20 מדימונה, לוחם בגדוד 931, חטיבת הנח״ל.

סמ''ר נועם יוסף אבו ז''ל (צילום: דובר צה''ל)סמ''ר נועם יוסף אבו ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

ארנולד נטייב

מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים: "דבקים בעמדה - כל מהלך להפסקת אש, יכלול שחרור של כל החטופים מעזה"

על רקע הדיווחים על התקדמות במגעים לעסקת חילופי שבויים ואסירים, הודיע מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים: "אנו מברכים על חזרתם של כל חטוף וחטופה הנמצאים בעזה. יחד עם זאת, מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים דובק בעמדתו כי כל מהלך להפסקת אש, יכלול שחרור של כל החטופים מעזה".

מעריב אונליין

צה"ל חושף בכיר בחמאס שנמצא בבית חולים בעזה: "לא מאפשר לחוסים להתפנות"

דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, חשף ברשת הטוויטר את תמונתו של אחמד סיאד, המשמש כמפקד הפלוגה המרחבית נאצר-רדואן בגדוד אלפרקאן. לדבריו של אדרעי, סיעד שוהה מתחת לבית החולים אלרנתיסי ו"מסרב לאפשר לחוסים הנמצאים שם להתפנות ולרדת דרומה כדי להגן עליהם".

 

מעריב אונליין

חבר בכיר בפרלמנט האיטלקי: "יש עלייה באנטישמיות; נמשיך לשתף פעולה עם ישראל"

ראש קבוצת הידידות הבין פרלמנטרית איטליה-ישראל, חבר הפרלמנט פאולו פורמנטיני, המשמש גם כסגן נשיא ועדת החוץ של הפרלמנט, אמר הערב בשיחה מקוונת עם מקביליו, חברי הכנסת עידן רול וניסים ואטורי, כי מאז אירועי 7 באוקטובר יש עלייה באירועים ובהתבטאויות האנטישמיות באיטליה. הוא הדגיש: "נמשיך לתמוך בכם. הימים והשבועות הקרובים הם העת החשובה ביותר לחיזוק ישראל. נמשיך את שיתופי הפעולה הפוריים בין שתי המדינות, גם במישור הכלכלי-יצרני. זוהי אמירה חשובה ביותר כלפי חוץ". 

אנה ברסקי

דיווחים פלסטינים: צה"ל תקף בח'אן יונס

כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי חיל האוויר הישראלי תקף בשכונת ח'אן יונס והשמיד ארבעה מסגדים.

מעריב אונליין

אירועי האנטישמיות בלונדון מתגברים: "פחד מוות להיכנס לעיר בסופי שבוע"

מלחמת חרבות ברזל: מאז החלה המלחמה בישראל, ניכרת עלייה משמעותית בכל הנוגע לכמות האירועים האנטישמיים, כנגד יהודים או ישראלים ברחבי העולם. בשבועות האחרונים ניתן לראות הפגנות רבות של גורמים איסלאמיים כנגד ישראל וצה"ל, לצד תמיכה מאסיבית בארגוני הטרור השונים.

לכתבה המלאה

רענן ברנובסקי

סגן ראש ממשלת בלגיה: "יש להטיל סנקציות על ישראל"

סגן ראש ממשלת בלגיה תקף בחומרה את ישראל ואמר: "יש להטיל עליה סנקציות". עוד הוסיף כי "כמו גשם - ישראל הטילה פצצות על העיר עזה במעשה לא אנושי, וברור שלא אכפת לה כלל מהדרישות של הקילה הבין-לאומית להפסקת אש".

סוכנויות הידיעות

מאיר מויאל הוא האזרח שנהרג בגבול לבנון ביום שני

מאיר מויאל הוא האזרח שנהרג מירי נ"ט בגבול לבנון ביום שני. מאיר שירת שנים רבות בגבול לבנון והר דב, ונהרג כשעסק בשליחות למען המדינה וצבא הגנה לישראל.

מאיר מויאל ז''ל (צילום: רשתות חברתיות)מאיר מויאל ז''ל (צילום: רשתות חברתיות)

שקד שדה

דיווח בלבנון: התקדמות במגעים להפסקת אש ולחילופי שבויים

ערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני, המקורב לארגון הטרור חיזבאללה, דיווח כי מצרים קרובה להביא את ישראל וחמאס להפסקת אש. כמו כן, על פי הדיווח, ישנה התקדמות במגעים להסכם חילופי שבויים ואסירים.

מעריב אונליין

פירי מנהרות, מפקדות ומחסני אמל"ח: צפו בכוחות צה"ל מסכלים תשתיות טרור של חמאס

פעילות לוחמי חיל ההנדסה של צה"ל בתוך צוותי הקרב הלוחמים בעזה כוללת השמדת אמצעי לחימה של האויב, איתור, חשיפה ופיצוץ פירי מנהרות. עם הרחבת הפעולה הקרקעית ברצועה, מסכלים הלוחמים את תשתיות הטרור של ארגון הטרור חמאס.

לכתבה המלאה

טל לב רם

בכירי חמאס בריאיון נדיר: "זו הסיבה למתקפת הפתע בדרום"

מלחמת חרבות ברזל: בכירי חמאס שהיו מעורבים בתכנון הטבח בשבעה באוקטובר התראיינו בשבועות האחרונים למגזין הניו יורק טיימס. בכתבה נרחבת שפורסמה היום (רביעי), אמרו כי "ההישג האסטרטגי החשוב של הפעולה - שבירת הסטטוס קוו ופתיחת פרק חדש במאבק המזוין נגד ישראל".

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות

דיווח: המגעים של קטאר לשחרור חטופים ישראלים

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה היום (רביעי) כי קטאר מנהלת מגעים בין ישראל לחמאס, לשחרור בין 10-15 חטופים מרצועת עזה בתמורה ליום/יומיים של הפסקת אש. זאת כאמור, בהמשך לדיווח של ברק רביד אמש בוואלה!


 

מעריב אונליין

שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח בינוני וקל בחילופי אש עם חיזבאללה

מעריב אונליין

צבע אדום בעוטף עזה

צבע אדום בעוטף עזה.

מעריב אונליין

פעילי חיזבאללה ירו נ״ט לאזור הר דוב״ב, צה״ל מגיב בירי ארטילרי

פעילי חיזבאללה ירו נ״ט לאזור הר דוב״ב, צה״ל מגיב בירי ארטילרי.

מעריב אונליין
תקיפת עמדה לשיגור נ"ט של חמאס, קרדיט: דובר צה"ל (צילום: דובר צה"ל)

צה״ל תקף תשתית חמאס, המחבלים נמלטו וחוסלו בתקיפה נוספת מהאוויר

לוחמי חטיבה 7 זיהו עמדה לשיגור נ"ט ותצפית בה שהו מחבלי חמאס, העמדה חוברה במעבר תת קרקעי למחסן אמצעי לחימה. הלוחמים הכווינו תקיפה מהאוויר והתשתית נפגעה. המחבלים שנמלטו לגג המבנה חוסלו בתקיפה נוספת. 

בנוסף מחבלים של ארגון הטרור חמאס זוהו לפני זמן קצר משגרים מרגמות לעבר מדינת ישראל, כלי טיס ומטוס קרב בהובלת מרז האש של אוגדת עזה סגרו מעגל ותקפו את עמדת השיגור והמחבלים.

ארנולד נטייב

צבע אדום בעוטף עזה

צבע אדום בעוטף עזה.

מעריב אונליין
תושבי רצועת עזה נעים דרומה, קרדיט דובר צה"ל (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל: אלפים מתושבי הרצועה עושים בשעה זו את דרכם לדרום הרצועה

החל מהשעה 10:00 אלפי תושבים מצפון הרצועה נענו לקריאות צה״ל ועושים בשעה זו את דרכם לדרום הרצועה, מדרום לנחל עזה, דרך כביש צלאח אלדין.

טל לב רם
רס"ל יונתן חצור ז"ל צילום: דובר צה"ל

רס"ל יונתן חצור, לוחם ביחידת שלדג בן 22 מקציר, נפל בקרב בצפון הרצועה

הותר לפרסום: רס״ל יונתן חצור (Jonathan Chazor), בן 22, מקציר, לוחם ביחידת שלדג, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

טל לב רם

צבע אדום בעוטף עזה

צבע אדום בעוטף עזה.

מעריב אונליין

במהלך הלילה כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו 37 מבוקשים, אמצעי לחימה וחומרי הסתה רבים

במהלך הלילה כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו 37 מבוקשים, אמצעי לחימה וחומרי הסתה רבים; בביר זית איתרו הכוחות ציוד רב ומיצגים של החמאס המשמשים את תאי הסטודנטים לתהלוכות והפגנות צבאיות.

טל לב רם אלון חכמון

ההתרעה שהופעלה במרחב ערב אל ערמשה - התרעת שווא

ההתרעה שהופעלה במרחב ערב אל ערמשה - התרעת שווא.

מעריב אונליין

אזעקות בערב אל עראמשה שבצפון

אזעקות בערב אל עראמשה שבצפון.

מעריב אונליין
יחיא סנוואר צילום: רויטרס

דיווח ב"סקיי ניוז": צה"ל מכתר את הבונקר של יחיא סנוואר

דיווח ב"סקיי ניוז": צה"ל מכתר את הבונקר של יחיא סנוואר.

סוכנויות הידיעות

הירי התחדש: צבע אדום בכיסופים

הירי התחדש: צבע אדום בכיסופים.

מעריב אונליין
חיסול מחסן אבו זינה צילום: דובר צה"ל

צה"ל ושב"כ חיסלו את ראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה בחמאס

לוחמי צה"ל ממשיכים לפעול בעומק הרצועה, לחסל מחבלים ולהכווין כלי טיס לתקיפות תשתיות טרור.

מטוס קרב של צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן חיסל את מחסן אבו-זינה, ששימש כראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה במטה הייצור של חמאס.

טל לב רם

843 אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה ע"י משטרת ישראל

בפעילות משותפת של משטרת ישראל, צה"ל, משרד הבריאות, המכון הפתולוגי לרפואה משפטית, וארגוני מתנדבים בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה, נמשך מאמץ הזיהוי של קרבנות הרצח ההמוני מתחילת הלחימה.

עד היום  (8.11.23) זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 843 חללים אזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה.

אלון חכמון

במהלך הלילה חוסלה חוליית מחבלים שתכננה לשגר טיל נ״ט

במהלך הלילה זוהה איום מיידי של חוליית מחבלים שתכננה לשגר טיל נ״ט לעבר הכוחות מתוך בניין רב קומות. בשיתוף פעולה של הכוחות בשטח עם חה"א, הבניין שבו הייתה החוליה הותקף והחוליה חוסלה.

כמו כן התגלה בבית חאנון פיר מנהרה סמוך לבית חולים ובית ספר באזור, כוחות הנדסה פעלו להשמיד את הפיר.

טל לב רם

שלושה לוחמים נפצעו באורח קשה בצפון רצועת עזה

לוחם מגדוד 13, חטיבת גולני, לוחם מגדוד 601, חטיבה 401 ולוחם מגדוד 890, חטיבת הצנחנים, נפצעו באורח קשה בלחימה בצפון רצועת עזה. משפחותיהם עודכנו.

אלון חכמון
רס״ל (מיל׳) יעקב עוזרי ז"ל צילום: דובר צה"ל

רס״ל (מיל׳) יעקב עוזרי, בן 28 מכפר שמאי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה

רס"ל (במיל') יעקב עוזרי, מכפר שמאי, לוחם שריון בגדוד 52 שבעוצבת 'עקבות הברזל' (401), נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 28 בנופלו.

טל לב רם

ביידן ביקש מנתניהו הפוגה בלחימה בעזה

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר, כי ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו הפוגה בלחימה בעזה. דובר הבית הלבן אמר בעבר ששני המנהיגים דנו בפוטנציאל של "הפוגות טקטיות" בלחימה בעזה מסיבות הומניטריות למען שחרור אפשרי של החטופים.

רויטרס
כוחות צה"ל בסמוך ללונה פארק בעזה בו אותרה מנהרה צילום: דובר צה"ל
חשוב לדעת


    • בעקבות ירי מטחי טילים לישראל, עמותת נט״ל מתגברת את קו הסיוע: 1-800-363-363

    • משרד החינוך פותח חדר מצב מיוחד ומעמיד קו סיוע רגשי לתלמידים, להורים ולאנשי החינוך. מספר הטלפון של קו הסיוע: 6552*, שלוחה 5 עמותת ער"ן מתגברת את קווי המוקדים בטלפון ובאינטרנט. לקבלת סיוע נפשי חייגו 1201 ובאתר ער"ן https://www.eran.org.il/ בצ'אט, וואטסאפ, פורום, מייל ומסרונים.
    • מוקד צה"ל למידע על חטופים, חיילים ואזרחים:  1229*


      משטרה - 100
      מגן דוד אדום -101
      מכבי אש - 102
      מוקד חברת חשמל - 103
      פיקוד העורף - 104 
      מוקד עירוני - 106\107
      מוקד זק"א - 1220
      מוקד איחוד הצלה - 1221