עדכונים חיים

המשוחררים חזרו לשטח ישראל; הפסקת האש תתארך במספר ימים נוספים?

המשוחררים הישראלים הועברו מהידיים המצריות לישראל. קבינט המלחמה לא הסכים לרשימת המשוחררים שהעביר חמאס, עתיד הפסקת האש אינו ברור. בכירים בישראל: "הדד-ליין - 7:00 בבוקר"

החזרתם של החטופים לידי הצלב האדום החזרתם של החטופים לידי הצלב האדום (צילום: פלאש 90)
פוסט נעוץ נעוץ

שידור ישיר ממעבר רפיח

מעריב אונליין

אחד המשוחררים הגיע לפני זמן קצר לבית החולים סורוקה

מעריב אונליין

בכירים בישראל: "אם לא תועבר רשימה חדשה ע"י חמאס עד 07:00 - הלחימה תחודש"

על רקע אי הסכמת הקבינט לרשימת המשוחררים הבאה שהעביר ארגון הטרור חמאס, גורמים בישראל הבהירו כי במידה שהדברים לא יגיעו לכדי הסכמה, הלחימה תחודש בשעה 7:00 בבוקר. חמאס הציע שחרור של חטופים שאינם נשים וילדים או שחרור של מספר חטופים נמוך מ-10, כך דווח ב"וואלה!". 

מעריב אונליין

לפני זמן קצר: אחת המשוחררת הישראלית

אחת המשוחררות הישראליות ששבו הלילה לישראל, הגיעה לפני זמן קצר לבית החולים איכילוב. "הצוותים הרפואיים וגורמי המקצוע בבית החולים ערוכים לקבלתה בהתרגשות רבה ולעשות ככל הנדרש על מנת להעניק טיפול רפואי, נפשי וכל צורך אחר שיידרש", נמסר מטעם בית החולים. 

מעריב אונליין
המשוחררים הישראלים ממתינים לעשות את דרכם לישראל צילום: רשתות ערביות

המשוחררים הישראלים ממתינים לעשות את דרכם לישראל

מעריב אונליין
מעבר המשוחררים הישראלים לידיים מצריות (צילום: רשתות ערביות)

מעבר המשוחררים הישראלים לידיים מצריות

מעריב אונליין

10 המשוחררים הישראלים וארבעה עובדים זרים הועברו לידי מצרים, בדרכם לישראל

מעריב אונליין

בדקות אלו: המשוחררים הישראלים מגיעים למעבר רפיח

מעריב אונליין

דיווח: מחלוקת בין נתניהו לביידן בנוגע להמשך פעילות צה"ל ברצועה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין בפני נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי קיים צורך לפתוח במבצע צבאי בדרום עזה, זאת על מנת להביא להשמדת ארגון הטרור חמאס, כך על פי דיווח אמריקאי. עם זאת, ביידן טען בפניו כי לא ניתן לפעול בדרום הרצועה, באותו האופן שבו פעלו הכוחות בצפונה, כך כאמור על פי הדיווח. 

סוכנויות הידיעות

אחרי העיכוב: 10 החטופים הועברו לידי הצלב האדום

מעריב אונליין

תמונות ראשונות של אירנה טטי בשטח ישראל

אירנה טטי בשטח ישראל (צילום: ללא)אירנה טטי בשטח ישראל (צילום: ללא)

אירנה טטי בשטח ישראל (צילום: ללא)אירנה טטי בשטח ישראל (צילום: ללא)

מעריב אונליין
שירי, אריאל וכפיר ביבס צילום: ללא

בישראל הודפים את טענת חמאס: "אין היתכנות שפגענו במשפחת ביבס"

מלחמת חרבות ברזל: חמאס טען היום (רביעי) כי הפצצות חיל האוויר ברצועת עזה הרגו את משפחת ביבס – שירי האם, אריאל בן הארבע וכפיר בן ארבעה חודשים. כעת, נודע ל"מעריב" כי במודיעין הישראלי מעריכים כי אין היתכנות לכך שהמשפחה נהרגה בתקיפות חיל האוויר.

לכתבה המלאה

טל לב רם

התיאלנדים חשפו כי לישראלים היה יחס קשה יותר: "הרביצו להם בכבלי חשמל"

אזרח תאילנדי ששוחרר מהשבי, במסגרת עסקת השבויים עם חמאס, סיפר על התנאים שחוו החטופים בעזה, ועל תנאי הכליאה שלהם היה עד. הערב (רביעי) דווח בחדשות 12, מפי האזרח התאילנדי, כי התנאים של היהודים היו אף קשים יותר.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין

אוסאמה חמדאן: "המאמצים להארכת ההפוגה לא הבשילו עדיין"

בכיר חמאס אוסאמה חמדאן שוחח עם רשת "אל-מיאדין" הלבנונית ועדכן כי המאמצים להארכת הפסקת האש עדיין לא הבשילו. כמו כן, התייחס לעסקת החטופים ואמר: "אין שיח על שחרור חיילים חטופים ללא הפסקת התוקפנות הישראלית וללא הסרת המצור על רצועת עזה".

מעריב אונליין

רה"מ נתניהו: "אין מצב שאנחנו לא חוזרים ללחימה עד הסוף"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ברשת החברתית 'X': "בתחילת המלחמה קבעתי שלושה יעדים: חיסול החמאס, החזרת כל חטופינו ולהבטיח שעזה לעולם לא תחזור להיות איום על ישראל. שלושת היעדים האלה עומדים בעינם. בשבוע האחרון השגנו הישג גדול מאוד - החזרת עשרות רבות של חטופינו. לפני שבוע זה היה נשמע דמיוני, אבל השגנו את זה. בימים האחרונים אני שומע שאלה - האם לאחר מיצוי השלב הזה של החזרת חטופינו, ישראל תחזור ללחימה? אז התשובה שלי היא חד משמעית - כן. אין מצב שאנחנו לא חוזרים ללחימה עד הסוף. זו המדיניות שלי, הקבינט כולו עומד מאחוריה, הממשלה כולה עומדת מאחוריה, החיילים עומדים מאחוריה, העם עומד מאחוריה - וזה בדיוק מה שנעשה".

מעריב אונליין

אחיות החטופות במסר לממשלה: "אין לאחיות שלנו זמן. הן בסכנת חיים מיידית"

אחיות החטופות כינסו הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים מיוחדת בו קראו לשחרר את הנשים הצעירות כבר בסבב השחרורים הנוכחית. הן יצאו הפנו אצבע מאשימה על האחראים: " האחריות הבלעדית על בריאותן הפיזית והנפשית מוטלות על ארגון חמאס-דעאש. ארגוני הנשים כשלו בתפקידם. הן נמצאות בסכנת חיים ממשית, חייבים לשחרר אותן עכשיו".

ירדן גונן, אחות של רומי גונן, שנחטפה מהפסטיבל ברעים: "אחותי נחטפה לאחר שנורתה, בזמן שצפתה בחברה הכי טובה שלה נרצחת. לכל הנשים בעולם אנחנו לא צריכות להסביר מה זה להיות אישה, מה זה להסתובב ברחוב ולהרגיש שיכול להיות שיש איום על החיים שלי בכל רגע נתון. תארו לכן איך זה מרגיש  עבור אישה חטופה?. אין לה זמן. זה בידיים שלכם, אני וכל הנשים שפה לצידי עושות כל מה שהן יכולות בשביל להחזיר אותן, אני דורשת שתעשו את זה גם אתם".

מעריב אונליין

פחד אלוהים: כך חמאס שחרר את שתי החטופות לקול ההמון הזועם | תיעוד

ילנה טרופנוב ואירנה טטי משוחררות משבי חמאס (צילום :רשתות ערביות)

מעריב אונליין

במסגרת המאמץ הישראלי לשחרור החטופים, נשיא המדינה ימריא לאיחוד האמירויות

נשיא המדינה יצחק הרצוג ימריא מחר לביקור בן פחות מיממה ובו סדרת פגישות מדיניות עם שורת מנהיגים מרחבי העולם אשר צפויים להשתתף בוועידת האקלים COP 28 באיחוד האמירויות. מטרתן של פגישות אלו, לחשוף בפני מנהיגי העולם באופן ברור ומעמיק את הזוועות שביצע ארגון הטרור חמאס במסגרת הטבח הנוראי ב-7 באוקטובר, ולהדגיש את האיום הביטחוני המהותי העומד בבסיס יציאתה של ישראל למלחמה אשר נכפתה עליה. בכוונת הנשיא לרתום את מנהיגי העולם למאמץ ההומניטרי הראשון במעלה להשבת החטופות והחטופים המוחזקים בידי חמאס לבתיהם במהרה ובשלום; וכן להדגיש את המאמצים ההומניטריים של ישראל, המהווים חלק בלתי נפרד מהמערכה הכוללת.

מתן וסרמן

ראש עיריית שדרות דוידי לרה"מ: "תושבי העיר והעוטף נמצאים בחוסר ודאות"

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, השתתף אחה"צ במפגש של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במועצה האזורית שדות נגב, עם ראשי רשויות העוטף ונציגי יישובים. דוידי פנה לראש הממשלה ואמר: ""תושבי שדרות למעלה מ-20 שנה מתפקדים ונמצאים כמגן בחזית למען המדינה - אמשיך להילחם, לעבוד, לדרוש ולבקש את כל הזכויות המגיעות להם! אבל לפני הכל יש לי דרישה ברורה מכל הממשלה - למוטט את שלטון החמאס!
כל תושבי העוטף ושדרות נמצאים באפלה ובחוסר וודאות. אני לא רוצה לשמוע על פירוז ולא על העברה לרשות הפלסטינית, לא רוצה לשמוע על יציאה מחוץ לגבולות. דבר אחד צריך להיות מונח על השולחן והוא - מחיקת שלטון החמאס!".

ארנולד נטייב

ילנה טרופנוב בת ה-50 ואירנה טאטי בת ה-73 שוחררו משבי חמאס

אירנה עובדת כל חייה כרופאה וילנה עובדת בחברת 'נירלט'. בשבת השחורה, נחטפו שתיהן יחד עם סשה (28) בנה של ילנה ובת זוגו ספיר כהן (29) שנמצאים עדיין בשבי החמאס. באותו יום נרצח ויטאלי טרופנוב בעלה של ילנה. כולם נחטפו מביתם שבקיבוץ ניר עוז.

ילנה טרופנוב ואירנה טאטי (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)ילנה טרופנוב ואירנה טאטי (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

מעריב אונליין
נתניהו בתחנת המשטרה בשדרות צילום: קובי גדעון לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בתחנת משטרת שדרות שנהרסה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום בתחנת משטרת שדרות לשעבר, לאחר שהוחלט על הריסתה בעקבות חדירת מחבלי חמאס שהתבצרו במבנה ב-7 באוקטובר. רה״מ נתניהו פגש במקום את שוטרי התחנה, שחלקם נפצעו, ושמע מהם על הקרבות העזים שניהלו מול המחבלים. לאחר מכן, ראש הממשלה הניח נר זיכרון על הריסות מבנה התחנה לזכר השוטרים שנפלו בקרב.

נתניהו אמר לשוטרים: "אני פה עם השר לביטחון לאומי, עם המפכ"ל, עם אמיר והלוחמים והלוחמות הגיבורים שניהלו פה קרב למופת, איבדו חברים. המשטרה מאחורינו נהרסה ואנחנו בונים חדשה, אבל זו עדות למה שהתרחש כאן. אני שמעתי את הסיפורים, את התושייה ואומץ לב והערבות הדדית שזה פשוט מופת למדינת ישראל. אני מצדיע בשם כל עם ישראל וכל אזרחי ישראל בפניכם, אתם גיבורים של ממש. כל הכבוד לכם. עם ישראל חב לכם חוב ענק. אנחנו מעריכים את העבודה של השוטרים והשוטרות ואת ההקרבה שלהם ושל לוחמי מג"ב. לחמתם הן כבודדים והן כקבוצות בתנאים הכי גרועים שיכולים להיות, והוכחתם את עצמכם. ביום מבחן עילאי עמדתם במבחן הזה בצורה מופלאה, ובאמת אני אומר לכם מכל הלב, מהלב שלי אבל מליבו של העם כולו, אזרחי ישראל כולם - אתם גיבורים, תודה רבה לכם".

ארנולד נטייב

דיווח: הפסקת האש תוארך ביומיים נוספים

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי ישנה הסכמה בין ישראל וחמאס והפסקת האש תוארך ביומיים נוספות.

סוכנויות הידיעות

צה"ל: שתי חטופות ישראליות בדרכן לשטח ישראל

דובר צה"ל: "על פי המידע שנמסר מהצלב האדום שתי חטופות ישראליות הועברו אליהם והן בדרכן לשטח ישראל. שחרורן הוא בנוסף לרשימת החטופים שמתוכננת להשתחרר היום"

מעריב אונליין
שירי, אריאל וכפיר ביבס צילום: ללא

נתניהו שוחח עם משפחת ביבס: "הודעת חמאס נבדקת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר עם בני משפחת ביבס, בעקבות הודעת חמאס, זאת בהמשך לפגישתם אמש בקריה בתל אביב. נתניהו אמר לבני המשפחה כי הנושא נבדק ע"י כלל גורמי הביטחון, וכל מידע יימסר להם. כמו כן, הדגיש כי מדינת ישראל תעשה הכל להשיבם ארצה.

מעריב אונליין

שב"ס החל להעביר את האסירים הביטחוניים שמשוחררים במסגרת הפעימה השישית

שירות בתי הסוהר (שבס) החלו בהעברת האסירים הביטחוניים לכיוון כלא עופר אולם שחרורם ייחל אך ורק לאחר כניסתם לישראל של החטופים. מדובר בעשרה חטופים, 5 נשים וחמישה צעירים כאשר כפי הנהוג שעל כל שבוי שחוזר 3 אסירים ביטחוניים, משמע 30 אסירים ישוחררו הערב. בנוסף כאמור במחווה של החמאס לרוסיה, ישוחררו גם שתי נשים בעלות אזרחות רוסית שאינן נכללות ברשימה הראשונה של הפעימה השישית.

על פי המתוכנן, חלק לפחות מהנערים שיגיעו יובלו למרכז שניידר לרפואת ילדים שם באותו מתחם בניהולה של פרופסור גילת לבני הם ייקלטו בסדרת בדיקות, טיפול והשגחה וככל שיימצא שמצבם טוב, הם ישוחררו לבתיהם. בכל מקרה במסגרת הקליטה בביה"ח הם יהיו לצד בני משפחתם שיורשו להיכנס ליחידה הסגורה שהוכנה בדיוק למטרה הזאת, לבודד את השבויים השבים מישראל מכלל המחלקות והמאושפזים האחרים בבית החולים.

אלון חכמון

גנץ: "ער לקריאה לעזוב את הממשלה, זו המלחמה החשובה מקום המדינה"

השר בני גנץ: "אנחנו נמצאים ברגעים מורכבים, ובחלון זמנים  במסגרת המתווה להשבת חטופינו. נפעל כדי למצות אותו ככל שניתן. לצד זאת, אנחנו ערוכים ומוכנים לחזרה ללחימה, בכל רגע נתון, כולל ברגעים אלו. מדינת ישראל מנהלת מערכה מורכבת, רב זירתית, עם אחריות עצומה של שמירה על הפרויקט הציוני, ביצורו וחיזוקו. עלו עלינו לכלותינו, ועדיין רוצים לעשות זאת. לנו אין ברירה. אנחנו חייבים להמשיך להילחם. לא נקמה אנו מבקשים אלא הבטחת עתידנו, לא נעצור עד שנביא ביטחון ונסיר את האיום על אזרחינו בדרום ובצפון. אנחנו לא חוזרים עד שמבצעים. הלחימה תימשך, ותתרחב לכל מקום שנדרש ברחבי הרצועה. לא יהיו ערי מקלט".

"אני ער לקולות שסבורים שעלינו לעזוב את הממשלה בשל כך. אבל אנחנו נמצאים במלחמה החשובה ביותר מאז קום המדינה.איני יודע האם אי פעם ייחשפו חלק מההחלטות שהייתה לחבריי ולי השפעה מכרעת עליהן. אני יודע שהצטרפותנו חיונית, ואני בוודאי יודע עד כמה חשוב המסר שעבר בהצטרפותנו קודם כל לחברה הישראלית ולחיילים שבחזית, מול אויבינו, וללגיטימציה וההבנה של גודל השעה בקרב הקהילה הבינלאומית" הוסיף.

מעריב אונליין
הערכת מצב להחזרת החטופים צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון

שר הביטחון: "אנו עושים כל ניסיון להשבת כל החטופים ולמיצוי מלא של המהלך הנוכחי"

שר הביטחון, יואב גלנט קיים היום הערכת מצב מיוחדת בנושא המאמצים להחזרת החטופים, יחד עם הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר, ראש אמ"ן, אלוף אהרון חליוה, מפקד המאמץ המודיעיני לנושא השו״ן אלוף (מיל׳) ניצן אלון, רח"ט מחקר, תת אלוף עמית סער ויועץ שר הביטחון לנושא השו"ן אלוף משנה (מיל') ליאור לוטן.

גלנט אמר: "אנו עושים כל ניסיון להשבת כל החטופים ולמיצוי מלא של המהלך הנוכחי להשבת כל הנשים והילדים החטופים בעזה. כוחות צה״ל באוויר, ביבשה ובים מוכנים לחידוש הלחימה באופן מיידי״.

מתן וסרמן

הרמטכ״ל: ״אנחנו יודעים מה צריך לעשות, ומוכנים לשלב הבא״

הרמטכ״ל קיים היום אישורי תוכניות להמשך הלחימה בפיקוד הדרום יחד עם מפקד פיקוד הדרום וחברי פורום מטכ״ל, במסגרתם אישר את תוכניות ההתקפה להמשך התמרון: "אנחנו יודעים מה צריך לעשות, ומוכנים לשלב הבא״.

אישורי התוכניות על ידי הרמטכ''ל (צילום: דובר צה''ל)אישורי התוכניות על ידי הרמטכ''ל (צילום: דובר צה''ל)

טל לב רם

לאחר הטענה של חמאס והודעת דובר צה"ל: משפחת ביבס - "ממתינים שהידיעה תאומת או בתקווה תופרך"

משפחת ביבס: "משפחתנו מעודכנת בפרסום האחרון של חמאס. אנו ממתינים שהידיעה תאומת או בתקווה תופרך בהקדם על ידי גורמים צבאיים. 
אנו מודים לעם ישראל על החיבוק החם אך מבקשים לשמור על פרטיותנו בשעה מורכבת זו".

שירי, אריאל וכפיר ביבס (צילום: ללא)שירי, אריאל וכפיר ביבס (צילום: ללא)

מתן וסרמן

החל שחרור 10 החטופים הישראלים, מועברים לידי הצלב האדום

ההמון העזתי זועם לקראת הפעימה השישית (צילום :רשתות ערביות)

אלון חכמון

אמה ויולי קוניו עם אמן שרון, לאחר ששוחררו מהשבי ביום שני

אמה ויולי קוניו בנות ה-3, יחד עם אמן שרון (צילום: דוברות מרכז שניידר)אמה ויולי קוניו בנות ה-3, יחד עם אמן שרון (צילום: דוברות מרכז שניידר)

מעריב אונליין

גורם ישראלי לוול סטריט ג'ורנל: "הפסקת האש הנוכחית עשויה להימשך מעבר לשבוע הזה"

גורם ישראלי שוחח עם העיתון האמריקאי ה"וול סטריט ג'ורנל ומסר כי "הפסקת האש הנוכחית עשויה להימשך מעבר לשבוע הזה". כמו כן, הדגיש: "ישראל פתוחה למשא ומתן בעניין הגברים והחיילים הנמצאים בשבי".

מעריב אונליין

פקיד ישראלי: לחמאס יש מספיק בני ערובה לימים נוספים של הפוגה

רויטרס: פקיד ישראלי אומר שהוא בטוח שלחמאס יש מספיק נשים וילדים "בני ערובה" כדי לאפשר ללחימה להיפסק למשך יומיים או שלושה.

רויטרס

חמאס הודיע כי שחרר שני חטופים בעלי אזרחות רוסית

מעריב אונליין

גלנט: ״אם יש למישהו ספק - בקרוב מאד נמשיך בפעולה הקרקעית בכל רחבי עזה״

מעריב אונליין

נתניהו: "אין מצב שאנחנו לא חוזרים ללחימה עד הסוף. זו המדיניות שלי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מתחילת המלחמה אני קבעתי שלושה יעדים - חיסול החמאס, החזרת כל חטופינו ולהבטיח שעזה לעולם לא תחזור להיות איום על ישראל. שלושת היעדים האלה עומדים בעינם. בשבוע האחרון אנחנו השגנו הישג גדול מאוד - החזרת עשרות רבות של חטופינו. לפני שבוע זה היה נשמע דמיוני, אבל השגנו את זה. 

"אבל בימים האחרונים אני שומע שאלה - האם לאחר מיצוי השלב הזה של החזרת חטופינו, ישראל תחזור ללחימה? אז התשובה שלי היא חד משמעית כן. אין מצב שאנחנו לא חוזרים ללחימה עד הסוף. זו המדיניות שלי, הקבינט כולו עומד מאחוריה, הממשלה כולה עומדת מאחוריה, החיילים עומדים מאחוריה, העם עומד מאחוריה - זה בדיוק מה שנעשה".

מתן וסרמן

דובר משרד החוץ הקטארי אמר ל-CNN: קטאר אופטימית לגבי הארכת הפסקת האש בין ישראל לחמאס בשעות הקרובות

סוכנויות הידיעות

איכילוב: "ילדה ששוחררה מהשבי נדרשה לניתוח ותזדקק לשיקום ארוך"

מעריב אונליין

עאהד תמימי צפויה להשתחרר היום ממעצרה במסגרת עסקת החטופים

סוכנויות הידיעות

בלינקן: "נדון עם ישראל כיצד להשיג את מטרותיה כדי למנוע הישנות של מה שקרה ב-7 באוקטובר"

סוכנויות הידיעות

בכיר חמאס: "היום ישוחררו שני חטופים ממוצא רוסי מחוץ לעסקה, כאות הערכה לפוטין"

סוכנויות הידיעות

דיווח בצרפת: חמאס הסכים להאריך את הפסקת האש בארבעה ימים והודיע על כך למתווך הקטארי

דיווח בצרפת: חמאס הסכים להאריך את הפסקת האש בארבעה ימים והודיע על כך למתווך הקטארי.

סוכנויות הידיעות

דיווח בעזה: עוד תקרית בין חיילי צהל לחמאס בצפון הרצועה

סוכנויות הידיעות
פעילות כוחות צה"ל ביהודה ושומרון צילום: דובר צה"ל

כוחות הביטחון פעלו הלילה במחנה הפליטים ג’נין וביצעו מעצרים, כלי טיס תקף חוליית מחבלים

כוחות הביטחון פעלו הלילה במחנה הפליטים ג’נין וביניהם צוות קרב חטיבתי של חטיבה 646 במילואים יחד עם כוחות נוספים של לוחמי מיל׳, הנדסה ומג"ב. כלי ההנדסה חשפו צירים, הכוחות עלו על מבנים, החרימו אמל"ח רב ועצרו מבוקשים. התפתחו חילופי אש עם מחבלים חמושים ונזרקו מטענים, זוהו פגיעות במספר מחבלים. כלי טיס תקף חוליית מחבלים חמושה שסיכנה את כוחותינו.
 

טל לב רם

לשכת רה"מ: התקבלה רשימת החטופים העתידים להשתחרר היום, הודעות נמסרו למשפחות

אנה ברסקי
שירי, אריאל וכפיר ביבס צילום: ללא

בת משפחתם של האחים ביבס שנחטפו: "הם אצל החמאס, הטענות על העברתם הן מניפולציה"

מורן ביבס, רעיית בן דודם של האחים ביבס שנחטפו לעזה ולפי טענות הועברו לארגון "החזית העממית לשחרור פלסטין", שוחחה עם מעריב וציינה כי קיים חשש שהאחים יהפכו לקלף מיקוח בין הצדדים.

"עושה רושם שהם כן אצל החמאס", היא ציינה, "זה שקר שהם עברו למקום אחר, זו מניפולציה. כל העולם הגדיר את 'הילדים הג'ינג'ים' כחטופים הכי מבוקשים - מה שהפך לנכס עבור החמאס ולהקשחת השחרור שלהם. מצד אחד, המשפחה זועקת שישחררו אותם. מצד שני, מפחדים להכנס יותר מידי לתודעה בתקשורת כדי לא לעשות עוד נזק".

אלון חכמון

מדינות ה-G7: "תומכים בהפסקת האש ובהפוגות עתידיות"

שרי החוץ של מדינות ה-G7 דנו על המלחמה בישראל ועל הפסקת האש הנוכחית. בהצהרת שרי החוץ, נאמר כי הקבוצה תומכת ב"הארכה נוספת של ההפוגה והפסקות עתידיות לפי הצורך בעזה".

רויטרס

משרד הבריאות: 7 נשים ונערה ששוחררו משבי החמאס הגיעו למרכז הרפואי שיבא

מעריב אונליין

ביידן: "חמאס מפחד שישראלים ופלסטינים יחיו זה לצד זה"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס למתקפת חמאס ב-7 באוקטובר וכתב ברשת החברתית X: "חמאס פתח במתקפת הטרור כי הוא מפחד מכך שישראלים ופלסטינים יחיו זה לצד זה". עוד הוא הוסיף כי "להמשיך בדרך של טרור, אלימות, הרג ומלחמה זה לתת לחמאס את מה שהם מבקשים. אנחנו לא יכולים לעשות את זה".
 

מעריב אונליין

בסך של כ-68.5 אלף דולרים: ארה"ב העבירה ציוד רפואי וסיוע לרצועת עזה דרך מצרים

ארצות הברית העבירה הלילה ציוד רפואי, סיוע ומזון בסך של מעל 68.5 אלף דולרים למרכז לוגיסטי הומניטרי במצרים לצורך משלוח לאזרחים בעזה, כך לפי הצהרה של הבית הלבן. על פי ארצות הברית, משלוח זה הינו הראשון מבין שלושה משלוחים המתוכננים לימים הקרובים.

רויטרס
חשוב לדעת

חשוב לדעת

  • בעקבות ירי מטחי טילים לישראל, עמותת נט״ל מתגברת את קו הסיוע: 1-800-363-363
  • משרד החינוך פותח חדר מצב מיוחד ומעמיד קו סיוע רגשי לתלמידים, להורים ולאנשי החינוך. מספר הטלפון של קו הסיוע: 6552*, שלוחה 5 עמותת ער"ן מתגברת את קווי המוקדים בטלפון ובאינטרנט. לקבלת סיוע נפשי חייגו 1201 ובאתר ער"ן https://www.eran.org.il/ בצ'אט, וואטסאפ, פורום, מייל ומסרונים.
  • מוקד צה"ל למידע על חטופים, חיילים ואזרחים:  1229

  • משטרה - 100

  • מגן דוד אדום -101

  • מכבי אש - 102

  • מוקד חברת חשמל - 103

  • פיקוד העורף - 104

  • מוקד עירוני - 106\107

  • מוקד זק"א - 1220

  • מוקד איחוד הצלה - 1221