עדכונים חיים

שיגורים מסוריה ולבנון; האחים רגב בעדות קשה מיום הטבח

צה"ל משיב באש ארטילרית, לאחר שיגורים שנורו לעבר ישראל מסוריה ולבנון. בחדשות 12 דווח כי מיה רגב ששוחררה משבי החמאס נזקקה לניתוח נוסף בישראל| עדכונים שוטפים

לקיחת שבויים בעיר עזה לקיחת שבויים בעיר עזה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

בארה"ב מבהירים: "לא הצבנו דדליין לישראל בלחימה בעזה"

סוכנויות הידיעות

דובר צה"ל: זוהו שיגורים מסוריה ולבנון; כוחות צה"ל משיבים בירי

זוהו שני שיגורים שחצו משטח סוריה ונפלו בשטח פתוח. בנוסף זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחבים שתולה מלכיה וזרעית, כך נמסר מטעם דובר צה"ל. בתגובה, כוחות צה"ל משיבים אש לעבר מקורות הירי. 

שקד שדה

האחים רגב בעדות קשה: שניהם נורו, מיה הזדקקה לניתוח נוסף בבי"ח סורוקה

האחים איתי ומיה רגב נורו ברגליהם ע"י מחבלי החמאס, כך דווח מוקדם יותר בחדשות 12. כמו כן, מיה נותחה בצורה לא טובה בעזה, והייתה זקוקה לניתוח נוסף בבית החולים סורוקה. 

מעריב אונליין

גבול לבנון: ירי נ"ט לשתולה, צה"ל הגיב באש

שקד שדה
הדלקת הנרות המשותפת של מפקד פיקוד הדרום עם לוחמי 551 (צילום: דובר צה"ל)

"אתם המכבים של ימינו": מפקד פיקוד הדרום הדליק נרות עם הלוחמים ברצועת עזה

מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, הדליק הערב (חמישי) נר ראשון של חג החנוכה עם לוחמי המילואים של חטיבה 551, שנלחמים כעת בג'באליה. "זאת מלחמה ארוכה, חשובה וקשה, וזה רגע סמלי של הדלקת נרות חנוכה. בזמן הזה שאנחנו פה בג'אבליה, המשפחות שלנו שרות ומדליקות נרות, וסומכות עלינו וגאות בכם", ציין והוסיף: "אתם המכבים של ימינו, אתם המפקדים שמובילים את הלוחמים, המכבים של ימינו, ואנחנו נמשיך הלאה קדימה עד הניצחון".

טל לב רם

לאחר הירי לרמת הגולן: דיווחים בסוריה על פיצוצים בקוניטרה ובסמוך לדמשק

מעריב אונליין

דובר צה"ל על תיעוד עשרות העצורים בלב עזה: "מחבלים הסגירו את עצמם לידינו"

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס הערב (חמישי) לתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות אשר צולמו בלב עזה, ובהם נראים עשרות פלסטינים כשהם עצורים בידי כוחות צה"ל. הגרי אמר כי "מחבלים הסגירו את עצמם לידינו".

מעריב אונליין
אייל אוזן ז"ל ומשפחתו צילום: באדיבות המשפחה

משפחתו של האזרח שנהרג מאש חיזבאללה: "ראש משפחה למופת ובעל נהדר"

דורון, גיסו של אייל אוזן שנהרג מירי נ״ט של חיזבאללה היום: ״מאוד קשה לקבל את המוות הפתאומי של אייל, הוא היה ראש משפחה למופת, אב ל-3 ילדים, בעל נהדר. עבורו האישה, הילדים והבית היו הדבר החשוב ביותר. הוא עבד בחקלאות עוד משחר נעוריו, והיה חשוב לו לדאוג למטעים שלו. הוא היה אדם נדיב מאוד, נותן צדקה בסתר, מצחיק ואיש משפחה למופת. אנחנו מפורקים כולנו, זו טרגדיה עצומה״.

״אשתי ראתה דיווח שאדם בן 60 נפגע במטעים, דאגה והתקשרה לאייל אחיה, והוא לא ענה. אז היא אמרה לי ׳אני מרגישה שההרוג הוא אייל׳״. 

שקד שדה

תיעוד מתוך מצלמת גוף שנמצאה על גופת מחבל חמאס שחוסל

במסגרת הלחימה של צוות הקרב של חטיבת הנח״ל בג׳באליה, נתקלו הלוחמים במחבלים שביצעו ירי נ״ט לעבר כוחותינו. בסגירת מעגל מהירה ואיכותית, החוליה הותקפה על ידי כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר בהכוונת מכלול האש החטיבתי, מידע מודיעיני והלוחמים בשטח. מחבל נוסף מתוך החוליה חוסל על ידי הלוחמים. על המחבל נמצאה מצלמה שתיעדה את מחבלי החמאס זוחלים על הקרקע עם RPG וקלצ'ניקוב, מסתתרים במבנים ומשגרים טיל נ״ט לעבר כוחותינו.

תיעוד ממצלמת המחבלים: מקימים עמדת RPG (צילום :דובר צה"ל)
טל לב רם

אזעקות ביישוב בוקעתא שברמת הגולן

שקד שדה

ארה"ב חידשה את טיסות הכטב"מים מעל רצועת עזה

רשת CNN דיווחה הערב (חמישי) כי ארה"ב חדישה את טיסות כלי הטיס הבלתי מאוישים מעל רצועת עזה על מנת לסייע בחיפוש אחר החטופים בשבי חמאס. הפנטגון מסר כי "וושינגטון חידשה את הטיסות הלא חמושות מעל הרצועה, וממשיכים לספק עצות וסיוע כדי לתמוך בישראל, בזמן שגם היא פועלת כדי למצוא את החטופים".

מעריב אונליין

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיא ארה"ב ביידן

אנה ברסקי

צה"ל תקף תשתית טרור ומפקדה מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום תשתית טרור ומפקדה מבצעית של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל במהלך היום. בנוסף זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר היום, צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

מעריב אונליין

אייל אוזן בן ה-54 מגשר הזיו הוא האזרח שנהרג מאש חיזבאללה בצפון

אייל אוזן בן ה-54 מגשר הזיו הוא האזרח שנהרג מאש חיזבאללה בצפון. מטעם מועצת מטה אשר נמסר: "בכאב עמוק ובצער רב אנו מודיעים על הרצחו של חברנו, אייל אוזן, תושב קיבוץ גשר הזיו מירי חיזבאללה היום בצהריים בשעה שעיבד את אדמתו במטעים. ההלוויה תערך הלילה בגשר הזיו. פרטים מדויקים על מועד ההלוויה ימסרו בהמשך. אנו מחבקים את המשפחה ואת כל קהילת גשר הזיו בשעות קשות אלה".

שקד שדה

דיווח בבריטניה: "צוות בריטי פועל כדי להכין את הרשות הפלסטינית להשתלט על רצועת עזה"

עיתון "הטיימס" דיווח היום (חמישי) כי צוות בריטי צבאי יגיע לרשות הפלסטינית על מנת להכין אותה להשתלט על רצועת עזה לאחר המלחמה. שר ההגנה הבריטי מסר לעיתון כי "הצוות נמצא בשטח רמאללה כבר מספר שנים ובריטניה בוחנת גם את הגברת הסיוע לרשות הפלסטינית". עוד אמר כי "אני חושב שהפתרון עשוי להיות בהחלט שהרשות תשלוט ברצועה, אך היא צריכה כמות עצומה של עזרה ותמיכה בינלאומית, אנחנו עדיין לא שם".

מעריב אונליין
רס״ר (מיל׳) גל מאיר איזנקוט ז"ל צילום: שימוש לפי סעיף 27א'

הותר לפרסום: גל מאיר איזנקוט, בנו של השר מהמחנה הממלכתי, נפל בקרב ברצועת עזה

הותר לפרסום: רס"ר (מיל') גל מאיר איזנקוט, בן 25 מהרצליה, לוחם בגדוד 699, עוצבת 'חצי האש', נפל בקרב ברצועת עזה. איזנקוט ז"ל היה מייסד-שותף בסטארטאפ BridgeCrew שנרכש על ידי פאלו אלטו. עם פתיחת המלחמה, שנכפתה על ישראל לאחר טבח ה-7 באוקטובר, מונה אביו, השר איזנקוט, לחבר משקיף בקבינט המלחמה בו חברים ראש הממשלה נתניהו והשרים גלנט וגנץ. הלווייתו של גל איזנקוט ז"ל תיערך מחר בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי בהרצליה.

טל לב רם

כבר לא לצד ישראל? הדרישה של יהודי ארה"ב מביידן בזמן המלחמה

מעל ל-500 עובדים של 142 ארגונים יהודיים בארצות הברית, מבתי כנסת וקבוצות הסברה ועד סמינרים ומוזיאונים - שלחו היום (חמישי) מכתב לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ובו קריאה להפסקת אש ולהחזרת החטופים, אשר כלל גם שיקוף מגוון הדעות היהודיות בארה"ב על מלחמת ישראל-עזה.

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות

זיהוי חוליית מחבלים עם טילי נ"ט והשמדתם – תיעוד מפעילות יחידת האיסוף 'ניצן' (636) ברצועת עזה | תיעוד

צוותי לוחמים של גדוד 636 מחיל הגנת הגבולות, זיהו חוליית מחבלים אשר התקרבה לעבר כוח של לוחמים מצוות הקרב של חטיבת גולני, כשהם חמושים במספר טילי נ"ט מסוג RPG ומבצעים ירי לעבר הלוחמים. במסגרת פעילותם במרחב בצפון רצועת עזה, זיהו לוחמי האיסוף את חוליית המחבלים, והכווינו אש מדויקת מהאוויר. כלל המחבלים חוסלו בהכוונה וסגירת מעגלי אש מהירה.

סיכול חוליית נ"ט בעזה (צילום :דובר צה"ל)

סיכול חוליית נ"ט בעזה (צילום :דובר צה"ל)

טל לב רם
עבד אלאזיז רנתיסי צילום: דובר צה"ל

פעילים במודיעין ובמערך התצפיות: שני בכירי חמאס שחוסלו בעזה

מטוסי קרב בהכוונה מודיעינית ושב"כ חיסלו לפני מספר ימים את עבד אל עזיז רנתיסי, בכיר במודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס ואת אחמד עיוש, פעיל במערך התצפיות בגדוד קרארה של ארגון הטרור. לכתבה המלאה

מעריב אונליין

נתניהו: "אם חזבאללה יפתח במלחמה, אז הוא במו ידיו יהפוך את ביירות לעזה וחאן יונס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי בהערכת מצב בצפון. רה"מ נתניהו: "אם חיזבאללה יבחר לפתוח במלחמה כוללת, אז הוא במו ידיו יהפוך את ביירות ודרום לבנון, לא רחוק מכאן, לעזה ולח'אן יונס".

שקד שדה

דיווח: צה"ל השתלט על "כיכר פלסטין" - הכיכר המרכזית בסג'עייה

סוכנויות הידיעות

נקבע מותו של האזרח שנפגע מטיל נ"ט בגבול הצפון

נקבע מותו של האזרח שנפגע מטיל נ"ט בגבול הצפון

סתיו נמר שקד שדה

צה"ל תוקף את מקורות ירי הנ"ט בצפון ממנו נפגע אזרח

מחבלים שיגרו טיל נ"ט לפני זמן קצר משטח לבנון לעבר מרחב מתת. אזרח נפגע כתוצאה מהירי. בנוסף, זוהו מספר שיגורים נוספים משטח לבנון לעבר שטח ישראל.  צה"ל תקף באמצעות מסוקי קרב, טנקים וירי ארטילרי את מקורות הירי.

טל לב רם

דיווח ראשוני: פצוע אחד מירי טיל הנ"ט במתת שבצפון

סתיו נמר

לפני זמן קצר: ירי נ"ט מלבנון למרחב מתת

מעריב אונליין
הפצצת מסגד אל-עודה במחנה ג'בליה צילום: רשתות ערביות

אל ג'זירה: הפצצה ישראלית הורסת את מסגד עותמאן קשקר העתיק, מזרחית לעיר עזה

סוכנויות הידיעות
תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

צה"ל ממשיך בתקיפה נרחבת בלבנון | צפו בתיעוד

מעריב אונליין

אזעקות בעוטף עזה

מעריב אונליין
תיעוד הפצצת צה"ל בעיירה קונין בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)

צפו בתיעוד: הפצצת צה"ל בעיירה קונין בדרום לבנון, האזרחים נסים על נפשם

סוכנויות הידיעות
רס״ל (מיל׳) מאור גרשוני ז"ל צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום: הלוחם רס״ל (מיל׳) מאור גרשוני נפל בקרב בעזה

רס״ל (מיל׳) מאור גרשוני (Maor Gershoni), בן 24, מיקנעם עילית, מפקד לוחם בגדוד 8173, חטיבת 'עציוני' (6), נפל אתמול (ד׳) בקרב בצפון רצועת עזה.

אלון חכמון

מטוסי קרב וירי ארטילרי: צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שנתקפו, תשתיות טרור, עמדות משגר, עמדות צבאיות ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה.

בנוסף, זוהו מוקדם יותר היום מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל, צה"ל תקף באש את מקורות הירי.

שקד שדה

צה״ל חשף בתקשורת הזרה: חמאס משגר רקטות מתוך אזורים הומניטריים לעבר ישראל

אתמול, בשעה 15:59, שיגרו מחבלי חמאס 12 רקטות לעבר באר-שבע. הרקטות שוגרו בסמוך לאוהלים של אזרחים עזתים שפונו לדרום הרצועה לשם הגנתם וסמוך למתקני האו"ם. כמו כן, אתמול בשעה 12:52, שיגר חמאס רקטה מתוך האזור ההומניטרי. הרקטה נפלה בשטח הרצועה והעמידה אזרחים עזתים רבים בסיכון. 

טל לב רם

דיווח בלבנון: צה"ל תוקף בפאתי העיירה מג'דל סלאם

סוכנויות הידיעות

צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה

מעריב אונליין

דיווח: צה"ל תוקף כעת במרכז מחנה ג'בליה באופן מסיבי

סוכנויות הידיעות

דו"צ: כוחות אוגדה 98 ממשיכים להלחם בחאן יונס

דובר צה"ל מסר כי במסגרת פעילות אוגדה 98 בחאן יונס חוסלו מחבלים ונתקפו על ידי חיל האוויר עשרות יעדי טרור.
כוח של דובדבן מצוות הקרב של עוצבת הקומנדו נתקל בחוליית מחבלים שיצאה מפיר מנהרה, חיסל בהיתקלות שני מחבלים והשמיד את הפיר. צוות הקרב של חטיבה 460 נלחם במרחב מחנה ג׳אבליה, הלוחמים פשטו על מוצב "הביסאן", מוצב צבאי של גדוד מרכז ג'אבליה של ארגון הטרור חמאס. בפשיטה, חוסלו מספר מחבלים. כמו כן, איתרו הכוחות רשת מנהרות תת קרקעיות המובילות מחוץ למוצב, מתחם אימונים ומחסן אמצעי לחימה במרחב המוצב. כוחות זרוע הים, במסגרת סיוע לכוחות הפועלים ביבשה, תקפו תשתיות טרור ומתחמים צבאיים של ארגון הטרור באמצעות חימושים מדוייקים וירי פגזים.

אלון חכמון

שישה שיגורים בוצעו מלבנון לישראל, נפלו בשטחים פתוחים

שישה שיגורים בוצעו מלבנון לישראל, אשר נפלו בשטחים פתוחים.

שקד שדה

הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל שנפלו ברצועה

- סמ"ר עמית בונצל (Amit Bonzel), בן 22, משוהם, לוחם וסמל מחלקה בסיירת צנחנים, חטיבת הצנחנים (35), נפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה.

- סמ״ר עלמנאו עמנואל פלקה (Alemnew Emanuel Feleke), בן 22, מקריית גת, לוחם ביחידת דובדבן, חטיבת הקומנדו (89), נפטר אתמול מפצעיו לאחר שנפצע בקרב ב-5.12.23 בדרום רצועת עזה.

מעריב אונליין

שידור חי מעזה

מעריב אונליין
תקיפות צה"ל בחאן יונס צילום: דובר צה"ל


חשוב לדעת

  • בעקבות ירי מטחי טילים לישראל, עמותת נט״ל מתגברת את קו הסיוע: 1-800-363-363
  • משרד החינוך פותח חדר מצב מיוחד ומעמיד קו סיוע רגשי לתלמידים, להורים ולאנשי החינוך. מספר הטלפון של קו הסיוע: 6552*, שלוחה 5 עמותת ער"ן מתגברת את קווי המוקדים בטלפון ובאינטרנט. לקבלת סיוע נפשי חייגו 1201 ובאתר ער"ן https://www.eran.org.il/ בצ'אט, וואטסאפ, פורום, מייל ומסרונים.
  • מוקד צה"ל למידע על חטופים, חיילים ואזרחים:  1229

  • משטרה - 100

  • מגן דוד אדום -101

  • מכבי אש - 102

  • מוקד חברת חשמל - 103

  • פיקוד העורף - 104

  • מוקד עירוני - 106\107

  • מוקד זק"א - 1220

  • מוקד איחוד הצלה - 1221